1

Onderwerp: Breukelen 2016

Het seizoen is (bijna) begonnen. Zaterdag mag ik weer aan de bak en de wedstrijdspanning loopt hier al wat op. Ook al is het nog niet een wedstrijd waar ik volledig voor ga, ik ben erg benieuwd hoe ik er voor sta.

Wie doen er nog meer mee? En wie durft een voorspelling te doen?
Ik zet in voor een PR; dan kan het alleen maar tegen vallen. ;-)

Zwemmen: 16:40 (1:40/100mtr)
T1:              1:00
Fietsen:   1:00:00 (40km/h)
T2:              1:00
Lopen:       40:50 (4:05/km)
-----------------------------------
Totaal:    1:59:30

2

Re: Breukelen 2016

Niemand van het forum doet mee aan Breukelen? :-(

3

Re: Breukelen 2016

mstyz schreef:

Niemand van het forum doet mee aan Breukelen? :-(

Tis aan jouw de eer hoog te houden!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

4

Re: Breukelen 2016

Voor de 3e keer op rij doe ik mee.
Ik hoop mijn tijden van vorig jaar te evenaren.

23:30 Zwemmen
03:30 T1
71:00 Fietsen
03:00 T2
51:00 Lopen
------------
2:32:00

Nog ergens 2 minuten vinden en dan onder de 2:30:00

5

Re: Breukelen 2016

nicov schreef:

Voor de 3e keer op rij doe ik mee.
Ik hoop mijn tijden van vorig jaar te evenaren.

23:30 Zwemmen
03:30 T1
71:00 Fietsen
03:00 T2
51:00 Lopen
------------
2:32:00

Nog ergens 2 minuten vinden en dan onder de 2:30:00

Mystyz doet zijn T's in 1 minuut en jij in 3...daar wellicht?

Succes beiden!!!

Ik ben trouwens wel benieuwd naar het geheim van een wissel kunnen in 1 minuut wink

6

Re: Breukelen 2016

Hedcandy schreef:
nicov schreef:

Voor de 3e keer op rij doe ik mee.
Ik hoop mijn tijden van vorig jaar te evenaren.

23:30 Zwemmen
03:30 T1
71:00 Fietsen
03:00 T2
51:00 Lopen
------------
2:32:00

Nog ergens 2 minuten vinden en dan onder de 2:30:00

Mystyz doet zijn T's in 1 minuut en jij in 3...daar wellicht?

Succes beiden!!!




Ik ben trouwens wel benieuwd naar het geheim van een wissel kunnen in 1 minuut wink

Heel snel zijn !!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

7

Re: Breukelen 2016

Het is een hele korte transitie zone, én je hebt geen wetsuit aan die hoeft uit te vrotten. Vorig jaar had ik T1 in 1:22 en T2 in 1:06, maar toen had ik mijn schoenen nog niet op fiets zitten. Dat heb ik vorig jaar geoefend, en ik verwacht dat ik daardoor T1 ook meer richting de 1:05 ga krijgen.

De winnaar (Martijn Dekker) deed het trouwens in 0:47 en 0:53, maar dat is ook echt van een andere orde. ;-)

-- M

8

Re: Breukelen 2016

Snelle wissels! Succes, ik ben benieuwd hoe jullie het gaan doen!

9

Re: Breukelen 2016

Wat een heerlijke dag was het. Maar misschien wel iets te warm voor het lopen, dat blijkt ook uit de tijden. Hoe dan ook de kop is eraf, en met een PR! Toch zeker niet alleen maar tevreden.

Het zwemmen was weer lastig. Gelukkig was er een ervaren atleet die goed aangaf wie waar moest gaan zwemmen. Op die manier werd er niet ingehaald en zwommen we in een mooi treintje. Alleen de keerpunten waren een kriem. Dat had ik vorig jaar ook. Ik ben gewend te zwemmen met een lage kant, zodat ik makkelijk met mijn handje aan de kant kan omdraaien. Maar dat lukt in dit bad niet. Dat gaf een hoop stress. Ondanks dat ik op 600mtr vermoeid werd, en daarmee ook mijn techniek minder, heb ik mijn doeltijd gehaald.

Bij het fietsen ging heel veel mis. Na 20km stond er een boer over de weg zijn koeien uit te laden. Ik moest afstappen, door het gras en weer op de fiets. Later was er een wegversmalling waar een auto van de andere kant op af kwam. Kon ik afremmen en met mijn voet aan de grond. En een km voor de finish had ik het geniale idee om mijn Garmin van mijn fiets op mijn arm te zetten. Valt ie op de grond. Afstappen, pakken, en weer verder. En toen bij de wissel ging het met mijn schoenen uit trekken tijdens het fietsen ook verkeerd. Ik was veel te laat. Met als gevolg een gebroken schoen. Gelukkig niet gevallen. Uiteindelijk wel de 4de fietstijd gerealiseerd, ben benieuwd wat dat was geworden zonder deze pech....

En toen het lopen. Door de warmte was het erg zwaar. Ik zag her en der mensen stilstaan en 5 bekertjes water over hun hoofd gooien. Met deze omstandigheden ben ik tevreden met mijn looptijd, een minuut langzamer dan mijn plan. Over de finish was ik nog veel bezig met het fietsonderdeel.

Verder was de organisatie weer perfect. Natuurlijk heb je een verkeersvrij parcours, maar dat is nu eenmaal niet zo. Achteraf een goede massage gehad. En een goede herinnering erbij.


Zwemmen: 16:40 (1:40/100mtr) -> 16:31 (16:49 - uit het bad naar de eerste mat)
T1:              1:00 -> 0:59
Fietsen:   1:00:00 (40km/h) 1:00:06
T2:              1:00 -> 1:00
Lopen:       40:50 (4:05/km) -> 41:42 (4:10/km)
-----------------------------------
Totaal:    1:59:30 -> 2:00:36 (12de overall)

10

Re: Breukelen 2016

Met al die pech nog je fiets tijd gehaald! En je wissels supersnel.
En lees ik dat goed, je zwemt 1:40/100m terwijl je een handje gebruikt bij de keerpunten?

11

Re: Breukelen 2016

Voor mij een dag zonder problemen, maar minder snel, maar wel m'n doel van 2:30:00 ruim gehaald.

23:30  -->  23:20 Zwemmen
03:30  -->  02:35 T1
71:00  -->  70:34  Fietsen
03:00  -->  02:15 T2
51:00  -->  49:48 Lopen
------------
2:32:00 --> 02:28:31

Voordeel van zwemmen in de eerste serie was dat het lopen nog niet zo warm was. Het lopen ging beter dan verwacht en nog een minuutje winst op de wissels.

12

Re: Breukelen 2016

nicov schreef:

Voor mij een dag zonder problemen, maar minder snel, maar wel m'n doel van 2:30:00 ruim gehaald.

23:30  -->  23:20 Zwemmen
03:30  -->  02:35 T1
71:00  -->  70:34  Fietsen
03:00  -->  02:15 T2
51:00  -->  49:48 Lopen
------------
2:32:00 --> 02:28:31

Voordeel van zwemmen in de eerste serie was dat het lopen nog niet zo warm was. Het lopen ging beter dan verwacht en nog een minuutje winst op de wissels.

Gefeliciteerd! En met die wissels is het makkelijk tijd winnen, he! ;-) Voorderest mooi ingeschat en dus wat over bij het zwemmen, sweet.

13

Re: Breukelen 2016

Netjes hoor, van allebei!

Kan me wel voorstellen dat je gebaaldhebt van die situaties tijdenshet fietsen... er waren dus geen of te weinig verkeersregelaars?

En wat bedoel je met een jammer van geen  lage kant bij het zwemmen, grijp je normaal gesproken de kant echt vast om te keren?

14

Re: Breukelen 2016

MSTYZ............hele strakke eindtijd, heb ik nooit gehaald
Maar als je binnen de 2 uur finisht (weet niet hoe ik je eindtijd moet lezen) en "slechts" 41 minuten loopt................. dan neem ik aan dat je alle zeilen bij gaat zetten op het lopen ??

Uiteraard heeft iedereen zijn sterke onderdeel, maar mij lijkt het snelheidsverschil zo groot.
je zwemtijd is ook meer dan goed, 1 uur op de 40 km heb ik zelfs nooit van durven dromen, maar die 41 min haalde ik dan weer met gemak.

Hoe kijk jij er tegenaan? Vind jij ook dat het harder moet bij het lopen, of train je je al helemaal suf op het lopen?
Nogmaals, supertijd en gefeliciteerd

15

Re: Breukelen 2016

mstyz schreef:

Wat een heerlijke dag was het. Maar misschien wel iets te warm voor het lopen, dat blijkt ook uit de tijden. Hoe dan ook de kop is eraf, en met een PR! Toch zeker niet alleen maar tevreden.

Het zwemmen was weer lastig. Gelukkig was er een ervaren atleet die goed aangaf wie waar moest gaan zwemmen. Op die manier werd er niet ingehaald en zwommen we in een mooi treintje. Alleen de keerpunten waren een kriem. Dat had ik vorig jaar ook. Ik ben gewend te zwemmen met een lage kant, zodat ik makkelijk met mijn handje aan de kant kan omdraaien. Maar dat lukt in dit bad niet. Dat gaf een hoop stress. Ondanks dat ik op 600mtr vermoeid werd, en daarmee ook mijn techniek minder, heb ik mijn doeltijd gehaald.

Bij het fietsen ging heel veel mis. Na 20km stond er een boer over de weg zijn koeien uit te laden. Ik moest afstappen, door het gras en weer op de fiets. Later was er een wegversmalling waar een auto van de andere kant op af kwam. Kon ik afremmen en met mijn voet aan de grond. En een km voor de finish had ik het geniale idee om mijn Garmin van mijn fiets op mijn arm te zetten. Valt ie op de grond. Afstappen, pakken, en weer verder. En toen bij de wissel ging het met mijn schoenen uit trekken tijdens het fietsen ook verkeerd. Ik was veel te laat. Met als gevolg een gebroken schoen. Gelukkig niet gevallen. Uiteindelijk wel de 4de fietstijd gerealiseerd, ben benieuwd wat dat was geworden zonder deze pech....

En toen het lopen. Door de warmte was het erg zwaar. Ik zag her en der mensen stilstaan en 5 bekertjes water over hun hoofd gooien. Met deze omstandigheden ben ik tevreden met mijn looptijd, een minuut langzamer dan mijn plan. Over de finish was ik nog veel bezig met het fietsonderdeel.

Verder was de organisatie weer perfect. Natuurlijk heb je een verkeersvrij parcours, maar dat is nu eenmaal niet zo. Achteraf een goede massage gehad. En een goede herinnering erbij.


Zwemmen: 16:40 (1:40/100mtr) -> 16:31 (16:49 - uit het bad naar de eerste mat)
T1:              1:00 -> 0:59
Fietsen:   1:00:00 (40km/h) 1:00:06
T2:              1:00 -> 1:00
Lopen:       40:50 (4:05/km) -> 41:42 (4:10/km)
-----------------------------------
Totaal:    1:59:30 -> 2:00:36 (12de overall)

Puike prestatie, inderdaad alleen jammer van die paar puntjes bij het fietsen, maar met deze vorm gaat het as zondag in Bilzen helemaal goed komen.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

16 Laatst bewerkt door mstyz (08-05-16 23:25:39)

Re: Breukelen 2016

Hedcandy schreef:

Netjes hoor, van allebei!

Kan me wel voorstellen dat je gebaaldhebt van die situaties tijdenshet fietsen... er waren dus geen of te weinig verkeersregelaars?

En wat bedoel je met een jammer van geen  lage kant bij het zwemmen, grijp je normaal gesproken de kant echt vast om te keren?

Eh ja... Maar ik heb nog nooit zwemles gehad. Dus daar is nog een wereld te winnen. Iets voor komende winter, op zoek naar een coach. Gelukkig hoef je in het open water niet te keren. Maar het gaf (net als vorig jaar) best veel stress. Elk keerpunt weer. Omdat ik daar weer een gat moest dicht zwemmen.

--M

17 Laatst bewerkt door mstyz (08-05-16 23:24:24)

Re: Breukelen 2016

petitmas schreef:

MSTYZ............hele strakke eindtijd, heb ik nooit gehaald
Maar als je binnen de 2 uur finisht (weet niet hoe ik je eindtijd moet lezen) en "slechts" 41 minuten loopt................. dan neem ik aan dat je alle zeilen bij gaat zetten op het lopen ??

Uiteraard heeft iedereen zijn sterke onderdeel, maar mij lijkt het snelheidsverschil zo groot.
je zwemtijd is ook meer dan goed, 1 uur op de 40 km heb ik zelfs nooit van durven dromen, maar die 41 min haalde ik dan weer met gemak.

Hoe kijk jij er tegenaan? Vind jij ook dat het harder moet bij het lopen, of train je je al helemaal suf op het lopen?
Nogmaals, supertijd en gefeliciteerd

Terechte opmerking Petitmas. Ik had trouwens al een tijdje niet meer van je gehoord. Ik heb deze winter mij echt gefocust op het lopen. Techniek, baantraining, intensiever etc. Op die manier heb ik mijn pr verscherpt naar 39:43. En ik denk dat er nog wel rek in zit naar een 38er. Maar de omstandigheden waren door de hitte echt zwaar.

Ik had het vandaag nog over. Hoe raar het is dat ik mij, ondanks die inspanning, meer heb verbeterd op het fietsen (2 minuten) dan op het lopen (50 seconden). Zonder die pech was het met het fietsen bijna 3 minuten geweest.

Ik blijf mij dus de komende periode richten op het lopen. Maar ik weet dat er ook nog rek in het fietsen zit. Ik heb nog maar weinig echte tempo blokken getraind. Hoewel, door de wind gaat dat bijna automatisch, hier in Nederland.

-- M

18

Re: Breukelen 2016

Dennis Florussen schreef:

Puike prestatie, inderdaad alleen jammer van die paar puntjes bij het fietsen, maar met deze vorm gaat het as zondag in Bilzen helemaal goed komen.

Thanks, tot zondag. Het wordt btw slecht weer.... hard werken dus

--M