1

Onderwerp: Triathlon of "normale" racer?

Ik ben een vervent mountainbiker en ik heb een beetje hulp nodig als het om racefietsen gaat. wink

Gisteren mijn eerste 1/4 gedaan in Breukelen voor het goede doel (https://www.facebook.com/mudkingsfightcancer) en wij hebben in drie weken tijd 4080 euro opgehaald voor KWF! Gisteren ben ik echt kapot gegaan en puur in gevecht geweest met mijzelf. Toch smaakt dit naar meer tongue En ik zou een nieuwe racer kunnen verantwoorden naar mijn vrouw. Dus dan wordt er ook gekeken naar de tri optie.

Maar als ik met de eigenaren van die fietsen spreek hoor ik elke keer het zelfde. De fiets wordt eigenlijk alleen met de wedstrijden gebruikt. Voor het trainen hebben ze er nog een "normale" racefiets bij staan. De triathlon/tijdrit fietsen zijn niet comfortabel. Voor mij is het niet de bedoeling om een hoop geld uit te geven voor 4-5 wedstrijden per jaar en de rest van de tijd niet lekker kunnen fietsen.

Wat mij ook opvalt is dat in het gewone wielrennen de renners ook op "gewone" fietsen rijden en niet op de tijdrit frames.

Hierdoor kom ik op drie vragen/opties:

* Is er een tussen vorm? Dus een soort fiets tussen de triathlon/tijdrit en de gewone racefiets.
* Zou ik gewoon voor een goede racefiets moeten gaan met een tri stuur?
* Een set dikke 60mm velgen in mijn oude Cannondale Six (alu frame, vorken carbon) steken.

Thanks, Marcel

2

Re: Triathlon of "normale" racer?

1: Ja er zijn ook gewone racers die een Aero design hebben zonder dat het echt TT frames zijn.
2: Racefiets met opzetstuur is idd een goede keuze. In mijn ogen de beste voor jou.
3: Een oude fiets upgraden is goedkoper maar het blijft een oude fiets.

3 Laatst bewerkt door The Saint (08-05-16 11:58:28)

Re: Triathlon of "normale" racer?

Dan zou het wellicht een verstandige keuze zijn om een goede racer te kopen met een Aero design.

Omdat ik nergens echt de categorie Aero fietsen vind ga ik gokken.
Maar valt het onderstaande frame ontwerp er onder?
Het wiel staat (wellicht optisch) wat verder naar voren en valt mooi in de zitbuis.
Ook de speciaal gevormde zadelpen lijkt mij een goede aanwijzing smile

http://vosfietsen.nl/images/stories/img_6213.jpg


Wat denken jullie?

4

Re: Triathlon of "normale" racer?

Deze fiets is zeker geschikt voor triatlon. Ridley Noah of Olympia boost zijn ook nog opties. Eigenlijk heeft elk merk tegenwoordig wel een Aero racer in zijn gamma.

5 Laatst bewerkt door The Saint (09-05-16 19:06:52)

Re: Triathlon of "normale" racer?

ronnyke schreef:

Deze fiets is zeker geschikt voor triatlon. Ridley Noah of Olympia boost zijn ook nog opties. Eigenlijk heeft elk merk tegenwoordig wel een Aero racer in zijn gamma.


Wat ik nu tegen ben gekomen:

Giant Propel
Canyon Aeroad
Kuota Kharma
Ridley Noah
Olympia Boost.
Merida Reacto
Felt AR

Maar eigenlijk de enige "redelijk" betaalbare is de Giant Propel. De rest zit echt wel minimaal 1500 euro hoger in de prijs.

Laat de aanvullingen maar komen smile Maken wij er een mooie lijst van.

6

Re: Triathlon of "normale" racer?

Hallo kijk eens naar een Cube Aerium Hpa pro,

Dit is een echte triathlon fiets.
Een racefiets waarop je iets Aero zit met standaard opzetstuur.

Nieuw 1699,-

7 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (09-05-16 13:09:17)

Re: Triathlon of "normale" racer?

Felt AR serie, met een simpel "zadelpen omdraai"techniek heb je een Aero racer of een aero tijdritfiets.
http://www.feltbicycles.com/Internation … /aero.aspx

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig