26

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Als het inderdaad maar 12 graden is, is alleen een tri-suit voor mij geen optie. Ik ga van alles meenemen: dun shirt, dik shirt, jasje. En dan beslis ik ter plekke. Iets extra's aantrekken kost een paar tellen; 100 km kou lijden kost meer tijd/energie, denk ik.

Louise

27

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

mstyz schreef:

Wat doen jullie bij het fietsen. Alleen een trisuit, of toch een jasje erover? Ik denk alleen een trisuit, maar het lijkt mij wel fris na het zwemmen. #spanningstijgt

-- M


Das een goeie, ik neem heel mijn gardarobe kast maar mee, denk ik

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

28

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Ik trek alleen me trisuit aan en misschien ook wel de armwarmers. Als ik die armwarmers na eem tijdje zat ben  gooi ik die wel weg.

29

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Jan22 schreef:

Ik trek alleen me trisuit aan en misschien ook wel de armwarmers. Als ik die armwarmers na eem tijdje zat ben  gooi ik die wel weg.

Hier dacht ik ook aan, maar dan gooi ik ze niet weg.... maar stroop ze op tot 'armbandjes' om mijn pols. En bij T2 doe ik ze af. Beetje zonde om ze weg te gooien.

-- M

*oh ja, neem oude bidons mee. Want je kan ze wisselen in tijdens de wedstrijd.

30

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Ik heb net een doorloopje gedaan, soort generale repetitie, alle drie de sporten achter elkaar maar dan heel kort en met rustig wisselen, als check op de spulletjes en voor het gevoel. Het waren ook mijn eerste buitenwaterzwemmeters, pfoe, dat ging voor geen meter, maar dat heb ik elk jaar in het begin.

Louise

31

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Louise schreef:

Ik heb net een doorloopje gedaan, soort generale repetitie, alle drie de sporten achter elkaar maar dan heel kort en met rustig wisselen, als check op de spulletjes en voor het gevoel. Het waren ook mijn eerste buitenwaterzwemmeters, pfoe, dat ging voor geen meter, maar dat heb ik elk jaar in het begin.

Louise

Sodeju,

Das nog eens voorbereiden,!!!! Top, ik ga vanavond nog maar even langs de masseur!!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

32

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Gisteren nog alle drie de disciplines gedaan en ook het open water in. Zojuist terug van 68km fietsen, ik kan het niet laten om met dit weer mijn TT fiets buiten te laten. Prima generale repetitie!!

33

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Masseur heb ik er net ook op zitten! Het is vandaag ook allemaal wel een beetje gericht op het wegwerken van het beton in mijn kuiten - eeder deze week nog pittig getraind en gister 2,5 uur gestaan (hierbij). Nouja, nu nog 44 uur rust!

Louise

34 Laatst bewerkt door Jan22 (13-05-16 17:58:27)

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Vandaag ook maar eens naar de masseur geweest, had nog zware benen, nu voelen ze goed aan. smile
Begin deze week ook nog pittig getraint, alleen door pijn in me keel en antibiotica toch maar me rust gepakt, gelukkig is het nu helemaal weg.
Nog 2 dagen! big_smile

35

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Ik heb net de deelnemerslijst bekeken. Dat is niet mis.... Volgens 3atlhlon.be :"Eén ding staat vast: wie zondag in de top-20 finisht, hoort absoluut tot de sterkere atleten in het niet-stayer werk." Dat gaat dan denk ik niet lukken.

--M

36

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Tijd om naar bed te gaan.... de voorbereiding zit er op.

37

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Heb de onderdeeltijden nog niet, maar totaaltijd 3u49min54sec.

Alles ging top, behalve lopen. Blijft mijn achilleshiel, misselijk in begin, dubbele toiletgang gevraagd, niet gedaan, zakte weer weg, naja, beetje jammer einde dus.

Maar goed, eindtijd boven verwachting.

38

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Heel even kort, nu iets te moe voor een lang verhaal:

                      2015      voorspelling - 2016        2016
---------------------------------------------------------------------     
Zwemmen:    0:16:40             0:16:00             0:17:21
T1:                0:03:33            0:03:00             0:03:50
Fietsen:         2:36:00            2:29:00              2:29:46
T2:                0:01:39            0:01:15             0:01:50
Lopen:           0:42:47            0:39:30             0:40:04
---------------------------------------------------------------------   
Totaal:           3:40:50            3:28:45             3:32:51

Vooral het zwemmen ging heel relaxt, maar dat was dus ook iets te relaxt. ;-) Mooie start van het jaar, 8 minuten eraf. 40ste plek overall.

--M

39

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

mstyz schreef:

Heel even kort, nu iets te moe voor een lang verhaal:

                      2015      voorspelling - 2016        2016
---------------------------------------------------------------------     
Zwemmen:    0:16:40             0:16:00             0:17:21
T1:                0:03:33            0:03:00             0:03:50
Fietsen:         2:36:00            2:29:00              2:29:46
T2:                0:01:39            0:01:15             0:01:50
Lopen:           0:42:47            0:39:30             0:40:04
---------------------------------------------------------------------   
Totaal:           3:40:50            3:28:45             3:32:51

Vooral het zwemmen ging heel relaxt, maar dat was dus ook iets te relaxt. ;-) Mooie start van het jaar, 8 minuten eraf. 40ste plek overall.

--M

Dikke klasse!!!!!!RESPECT

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

40

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Mijn eindtijd: 3:39:02

3min sneller dan vorig jaar
klassering 65ste overall
15de H40 (4de nederlander :-))

De details volgen nog nu....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

41 Laatst bewerkt door Jan22 (15-05-16 22:53:22)

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Dit was mijn tweede triathlon en mijn eerste onder begeleiding van Martijn Dekker.

Me tijden zijn dik vooruit gegaan.

Dit zijn mijn tijden,
Zwemmen: 17: 53
1e wissel: 5:18
Fiets 3:02
2e wissel: 1:43
Lopen: 45:54

Eindtijd 4:13

Dik tevreden! smile
Nu slapen zzzzzz

42

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Jan22 schreef:

Dit was mijn tweede triathlon en mijn eerste onder begeleiding van Martijn Dekker.

Me tijden zijn dik vooruit gegaan.

Dit zijn mijn tijden,
Zwemmen: 17: 53
1e wissel: 5:18
Fiets 3:02
2e wissel: 1:43
Lopen: 45:54

Eindtijd 4:13

Dik tevreden! smile
Nu slapen zzzzzz

Klasse Jan, op naar de volgende!!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

43

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Goed gedaan allen! Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat er flink geslapen is vannacht smile

44

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Mooie resultaten, gefeliciteerd! Hoe waren de omstandigheden?

45

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Idd mooie tijden al slaap ik meestal na een wedstrijd haast niks en moet ik slaapmiddelen nemen.

46

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Uitgeslapen en uitgezwommen. Naast de gebruikelijk pijntjes in heupen en knieën, had ik er nu eentje bij... in mijn voet. Of dat komt door een km met blote voeten over parc fermee lopen komt? Of omdat ik het eerste stuk hardlopen geen gevoel meer had door de kou? Een beetje raar is het wel. Maar ik ga er vanuit dat dat weer snel weg is.

De omstandigheden waren wisselend. Net voor de start hadden we een hoosbui, waardoor het zwempak lastig aan ging en de loop en fietsschoenen nat waren voordat ik ze ging gebruiken. Maar tijdens het zwemmen kwam de zon weer door, dat maakte het echt genieten. Wat wel constant was, was de wind.... die woei flink door, en dat maakte het fietsen en ook het lopen wat zwaarder. Gelukkig hebben we daarna geen regen meer gehad.

Al met al viel het redelijk mee, ik had erger verwacht.

Het sfeertje was prima, maar het is was allemaal een beetje stressen omdat ik de locatie niet kon vinden. De jury was heel actief maar niet belachelijk streng. Ik heb geen penalties gezien, maar de motorrijders hielden de 'groepjes' goed in de gaten. Bij het lopen is het gaaf om de andere lopers te kunnen zien, Bas Diederen heb ik 3-4 keer voorbij zien komen. Op deze manier waan je je als een prof.... dat is wel gaaf.

Mooi evenement waar ik weer van heb ik genoten. Ben benieuwd naar de andere ervaringen.

--M

47

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Voor mij was de koudste Pinksterdag in 80 jaar te koud om fatsoenlijk te kunnen triathlonnen. Water van nog geen 18 graden is op het randje voor mijn luchtwegen, en als er dan ook tijdens het zwemmen nog de ergste bui van de dag overkomt en de luchttemperatuur dik onder de 10 graden zakt... dat had ik nog nooit meegemaakt, ik had niet eens genoeg lucht om schoolslag zwemmend nog vooruit te komen. Dus opgegeven - mijn tweede DNF in Bilzen.

Later (na de laatste dame uit het water) buiten mededinging wel gefietst (redelijk, maar langzamer dan in mijn voorspelling) en gelopen (opnieuw inspanningsastma, bagger), en die twee dingen bij elkaar beschouw ik dus maar als goeie lange koppeltraining die ik anders onder die omstandigheden (koud, grauw, somber, wind) mentaal heel zwaar had gevonden, en nu goed te doen.

Verder gauw vergeten. Ik ben in elk geval gesterkt in mijn keuze voor Vichy voor de hele - mijn lijf kan veel beter tegen warmte dan tegen kou. En verder een leuk weekend gehad, en zeker lekker geslapen vannacht!

Ik heb van de forummers alleen Dennis bewust gezien trouwens, althans, z'n rug, toen hij me op de fiets inhaalde.

Louise

48 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (16-05-16 21:03:07)

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Hierbij mijn verslag:
Zoals gebruikelijk waren we (vriendin, maatje van me en ik) dik op tijd in Bilzen, klokslag 11:00 pikte ik mijn "startpaperassen" op.
Het was nog koud, buiig en winderig. pfffffffff dit gaat een lange dag worden zat ik me te bedenken.
Koffietje drinken beetje ouwehoeren met medestrijders, ........wat aan te doen en wat zeker niet, verwachte eindtijden,.... met die wind? jij?.. pfff.......gaat het nog regenen?? effe buienradar kijken....ja euuh nee,,,, of toch wel.... Je kent ze wel van die gesprekken.
Om half twaalf ga ik mijn fiets uit de auto  "krauwen" en me optuigen voor de wedstrijd, Speedsuit aan tubes over de kuiten, mijn bak vullen met spullen voor in de wisselzone, gels, zonnebril, puffer, babyolie voor als ik mijn wetsuit aan moet doen, enz enz.
Mijn vriendin poets mijn vizier van mijn helm nog eens op en ik vertrek met fiets, bak, wetsuit de wisselzone in.

Plaats 447...........euh 430,431, 433, en ut stopt . euhhhhhhhhhh "Hallo" waar kan ik 447 vinden? moet ge ietskes verder zijn meneer, wist een vriendelijk jongeman mij te vertellen. ok...... 450, 449, 448 ahaaa 447 hop fiets in zijn achteruit tussen de latjes......... euhhhhhh Hallo???? mijn wiel past er niet tussen!!!!!....... geen nood en eer ik er erg in had is er al iemand met een accu boormachine de latjes verder uit elkaar aan het "vijzen" (voor de "Ollanders", schroeven) "astenblieft sie meneer ge past er nu tussenn" hoorde ik het vriendelijk op z'n Belgisch Limburgs.

Zo ik sta. effe op de vier hoeken pissen om mijn terrein af te bakkenen (effe de buurmanen vragen welke kant we alles gaan zetten) en ik kan de boel gaan installeren.
Tijd om het wetsuit aan te doen, inmiddels zijn de dames al aan het zwemmen. Zie ik daar in de verte Louise (van dit forum) nog in d'r wetsuit lopen?? ik zal me wel vergissen.

Drup drup... ja hoor ik zit op de grond te worstelen met mijn nieuwe wetsuit begint het te druppelen.... "ok rustig verder doen", maar de druppels beginnen elkaar steeds sneller op te volgen tot een ware hoosbui. En ik kan je beloven, klam een Helix-je aan doen is geen "sinecure zunne" maar uiteindelijk sta ik met mijn gele cap (de oudjes) te wachten op mijn start.

Inmiddels knallen de eerste dames aan de overkant van het kanaal al voorbij en liggen de Heren bij het 500m punt.
Ja hoor,  hoorde ik en.. plons.... plons ...rondom duiken de gele caps het water in... "ist kouwwww??" "neeeent zunnneee, tis goe" hoorde je hier en daar en met een ferme sierduik splijt ik door het water..... zaaaaaalig, geen chloorwater maar lekker buiten water....
Effe wat heen en weer zwemmen, mijn toeschouwers" effe zoeken en opmaken voor de start, bij de boei... 3-2-1-knal, en weg mogen we. "Gelijk mooi je techniek op pakken Dennis" moedig ik mezelf aan...... hoge elleboog. insteken, doorsteken, krachtig doorhalen en je hand pas uit het water op het einde van je slag. plets plets plets.. om de 10 slagen kijken of je nog op koers ligt. Hij gaat lekker... links zie ik niet al te veel zwemmers, voor me ook niet al te veel!!!!, hmmm lig ik zo ver van voor? eens rechts ademen, ok daar liggen er toch ook nog.
En voor ik het weet lig ik bij de boven boei. binnenbocht, binnenbocht en weer terug beetje de kant opzoeken en daar zie ik de vlag al waar we eruit moeten. (exacte zwemtijd mij niet bekend omdat ik zonder horloge zwom maar volg uitslag 15:26.).
Via de trap eruit en hop de kant op.......bovenstuk pak uit en dan maar lopen pffffff wat een eind, tot het einde van het fiets park en terug. "Hiieeeeeeeer" hoor ik mijn vriendin roepen ter hoogte van mijn fiets, pak uit verder trappen, mouwtjes aan, verdomme dat gaat niet op natte armen dan geen mouwtjes en ik smijt ze weg, helm op, sokjes aan en wegwezen hier. "Doei"  en met de fiets in de hand loop ik het park uit, "doorlopen jongens ik heb haast......." roep ik tegen wat treuzelaars voor me.
En met een ferme sprong zit ik op de fiets........................... brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr "ik had mijn bodywarmertje toch klaar gelegd?" ......... euuuuhh ja, vergeten aan te doen........ ok dan maar kou, terug gaan is geen optie.

Oef toch nog een bak wind hier in het Limburgse, dacht dat het in het Zeeuwse kon waaien.... maar hij gaat lekker, en bij de eerste brug, links pats naar boven, gelijk effe op het binnen blad en dansend naar boven, heerlijk brug over en voor de wind het eerste stuk 42,43,44,45,46 zie ik op mijn tellertje hij gaat fijn HS is inmiddels ook weer aan het zakken van het zwemmen. knallen maar   "wel zo effe opletten bij dat drempeltje" wist ik me nog van vorig jaar te herinneren, beetje snelheid eraf en voor me zie ik de bisons al door de lucht vliegen.
BAF!!! dat was mijn jump.... en ja hoor bidon met carbo loader door de lucht....... "das pech, carbo loader weg" roep ik naar mijn buurman.. "jaaaa ik zag um vliegen", ben ik mooi klaar mee.
Maar ik heb nog 8 gels aan boord.. geen nood.... en we vliegen verder, 1ste ronde, 2e ronde, de tijd vliegt voorbij zo nu en dan haal ik in en wordt ik ingehaald op sommige plaatsen is het wel wat vol met fietsers maar iedereen probeert zijn 15m aan te houden. soms met wat geroep, maar het gaat er sportief aan toe.
Zooooeeeeeef ik haal weer een dame in, hey dat was ook een Felt.. maar was dat nu Louise weer??? nee die zag ik toch lopen toen iedereen al aan het zwemmen was. ik zal me wel weer vergissen.
En ga vrolijk verder.
"hhhmmmmmm de boven benen beginnen toch wel wat zwaar te voelen," toch te hard gegaan?? wat zou mijn gemiddelde zijn en ik kan de verleiding niet weerstaan en ik scroll effe door mijn computertje 38,9 oefffffffff das wel heel snel voor mij doen, als dat maar goed komt met het lopen, en ik besluit om de laatste 5 km het ietjes rustiger te doen. Tandje lichter fietsen en opmaken voor de wissel. (eindtijd fietsen 2;37;51 incl in en uit lopen van het fietspark)

"AFSTAPENNNNNN" roepen ze en hop van de fiets......... auuuuuwwwwwwwwww, en met het gevoel dat mijn fiets nog tussen mijn benen zit loop ik naar mijn plekje...schoentjes aan horloge mee en wegwezen.
"oeeeeeef das waar eerste paar honderd meter is het vals plat" loop ik me te bedenken.... ok niet te zot en je tempo pakken.

In de straten van Bilzen is het al een drukte van belang met lopers en supporters. En na een kilometer wil ik wat versnellen, 4:20, 4:15, 4:10, 4:05, 4:00/km " ok dit is mijn tempo hop effe die 10km wegtikken en naar huis..."  "euuuuuh hallo Dennis waar zijn we mee bezig?"........................ euuhhhh wordt ik nu gek of wa, wie praat er nu tegen me???........ "eeuhhhh ja hier... het zijn je bovenbenen hier beneden" ..... ahaaa zijn jullie er ook nog?..... "Ja en als je zo doorgaat lig je binnen 100m op de grond met een kramp en hier tot in Terneuzen en terug" ................................ahaaaaaaaaaa, twas dat wat ik voelde in mijn bovenbenen?..........."JA..... Dus?"
En ik besluit voor deze keer maar eens te luisteren naar mijn bovenbenen, 4:15, 4:20. eeeeuuuuhhhhh zo? ...... "Nope"............ 4:25 dan?
En ja hoor ze gaan er mee akkoord. "de Klootzakken", moeten ze eens werken laten ze het afweten...... en zo loop ik mijn rondjes........"Kom op Dennis" hoor ik links van mij en het is mstyz (van dit Forum), die is aan een sterke wedstrijd bezig zit ik me te bedenken, knap. En vrolijk loop ik verder...................het laatste rondje in aangemoedigd door mijn vaste supporters. "Wat doen die poten pijn zeg" nu beginne mijn zolen van mijn voeten ook al aan te voelen of in op blaren loop zo groot als....... vul zelf maar in, maar groot......
Ik besluit toch om vanaf het laatste keerpunt wat te versnellen, onder luid protest van alles wat onder de gordel zit, "jullie kunnen verrekken" denk ik, en stamp door, bochtje naar rechts... auuwwwwwww. flauwe bocht naar links....auuuwwwww auuuuwwwww, "Kijk daar ligt er eentje op de grond dat had jij ook had kunnen zijn" roepen mijn benen tegen me, en inderdaad daar ligt er één te krullen op de grond van de kramp (bijna was ik geneigd om te man te helpen.)...... en ik prijs mezelf dat ik geluisterd had in het begin.... maar nu niet meer en vol gas de laatste straat door auuuuwwwwww, bocht naar rechts auuuuuuuwwwww en naar de finish.....3:39:06.
Mstyz staat me op ten wachten en we feliciteren elkaar met onze prestatie en drinken ons wel verdiend Colaatje op wat we aangereikt krijgen samen met veel andere lekkere zoetigheidjes wat altijd perfect geregeld is daar in Bilzen. OEEEFFFFF die zit er op zeggen we tegen elkaar en zijn beide dik tevreden. (Mstys nog mijn complimten met je prestatie!!!, wat een fietstijd).

Nu 24 uur later zit ik hier zeer voldaan dit verslag te schrijven met bovenbenen die tijdens het lopen echt hun gelijk wel hebben gekregen.... wat zijn die stijf nog noooooit gehad zoiets, of het nu de koude wind was of toch "te" gefietst ik weet het niet. Maar dit zal ook wel weer over gaan.

En Louise was ik nu gek aan het worden of klopt mijn verhaal?

Groetjes Dennis

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

49

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Louise schreef:

Voor mij was de koudste Pinksterdag in 80 jaar te koud om fatsoenlijk te kunnen triathlonnen. Water van nog geen 18 graden is op het randje voor mijn luchtwegen, en als er dan ook tijdens het zwemmen nog de ergste bui van de dag overkomt en de luchttemperatuur dik onder de 10 graden zakt... dat had ik nog nooit meegemaakt, ik had niet eens genoeg lucht om schoolslag zwemmend nog vooruit te komen. Dus opgegeven - mijn tweede DNF in Bilzen.

Later (na de laatste dame uit het water) buiten mededinging wel gefietst (redelijk, maar langzamer dan in mijn voorspelling) en gelopen (opnieuw inspanningsastma, bagger), en die twee dingen bij elkaar beschouw ik dus maar als goeie lange koppeltraining die ik anders onder die omstandigheden (koud, grauw, somber, wind) mentaal heel zwaar had gevonden, en nu goed te doen.

Verder gauw vergeten. Ik ben in elk geval gesterkt in mijn keuze voor Vichy voor de hele - mijn lijf kan veel beter tegen warmte dan tegen kou. En verder een leuk weekend gehad, en zeker lekker geslapen vannacht!

Ik heb van de forummers alleen Dennis bewust gezien trouwens, althans, z'n rug, toen hij me op de fiets inhaalde.

Louise

Aha!!!! jij had al gepost toen ik nog aan het schrijven was.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

50 Laatst bewerkt door Louise (16-05-16 19:01:31)

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Je bent zeker niet gek geworden, hoor, Dennis - je kan me prima zo gezien hebben! Ik heb inderdaad in wetsuit rondgelopen op zoek naar iemand van de jury over of ik nog mocht gaan fietsen en lopen. Ik ben uiteindelijk om iets van 13u45 gaan fietsen - ik moest wachten op de laatste zwemster, en die deed er maar liefst 38 minuten over! Jij kwam me aan het begin van de 2e fietsronde voorbij, zag ik. Ik was toen denk ik nog de op-één-na-achterste dame, ik heb er later nog 2 ingehaald (verrassend genoeg).

Mooi verhaal verder!  Het regende bidons, bij die drempels, en zelfs hele houders en op het eind lag er een vizier bij ofzoiets zelfs!

Louise