1 Laatst bewerkt door Marenda (12-05-16 21:07:29)

Onderwerp: trainingsschema hoe doe je dat?

Ik wil graag een trainingsschema maken voor de triathlon die ik ga doen op 23 juni 2016 maar weet niet hoe dit moet ik moet 250meter zwemmen, 10km fietsen en 2,5km lopen ik heb twee dagen per week basketbal en zit in de tweede gymnasium heeft iemand tips???

PS:
Het is mijn eerste triathlon

2

Re: trainingsschema hoe doe je dat?

Een keer per week een half uur tot een uur zwemmen. Tijd en dag is afhankelijk van openingstijden zwembad bij jou in de buurt en je basketbal trainingen. Probeer rustig schoolslag te zwemmen, en het is niet erg als na elk baantje even aan de kant hangt om bij te komen. Kun je borstcrawl dan kun je dat proberen in plaats van schoolslag.
Een keer in de week een half uurtje hardlopen. Waarschijnlijk kun je al wel een half uurtje aan een stuk hardlopen gezien je basketbal. Zo niet, dan breek je het op in stukken, en mogelijk bouw je het op (eerst 2x 10 minuten, dan 1x 15, 1x 10, 20 en 10, 25 en 5, 30). Kun je een half uur hardlopen dan kun je snellere stukjes doen. Bijvoorbeeld 10 minuten rustig opwarmen, dan 3x 2 minuten iets harden, en na iedere 2 minuten weer 3 minuten rustig (totaal dus 25 minuten).
En voor het fietsen. Fiets je naar school? Hoever of hoe lang is dat? Als dat een half uur of langer is dan train je je fietsen al voldoende. Misschien kun je af en toe proberen wat sneller terug van school te fietsen. Is je fietsroute naar school niet zo lang, dan kun je misschien 1 keer per week een route terug kiezen die ongeveer een half uur is als je een beetje doorfietst.

Met de wedstrijd zal het zwemmen en lopen wel korter zijn dan een half uur, maar de total wedstrijd een stuk langer, dus met die langere trainingen bereid je je daar ook een beetje op voor. Succes!

3

Re: trainingsschema hoe doe je dat?

Erg bedankt dat met school weet niet of dat gaat lukken het ligt namelijk maar ongeveer 2km van mijn huis en dat fiets ik in vier minuten ik heb het ook wel eens gefiets in twee  maar dat kan ik wel doen naar training dat is normaal namelijk zo'n zeven minuten en daar voor weet ik nog wel een aantal leuke roites erg bedankt

4

Re: trainingsschema hoe doe je dat?

Marenda schreef:

2km van mijn huis en dat fiets ik in vier minute ik heb het ook wel eens gefiets in twee

2km in twee minuten, dat is snel!

5

Re: trainingsschema hoe doe je dat?

Ja maar dat lukt alleen als ik bijna te laat ben anders doe ik er ongeveer vier a vijf min over

6

Re: trainingsschema hoe doe je dat?

2 km in 2 min. is 60 km/uur....en dat op een gewone fiets??

7

Re: trainingsschema hoe doe je dat?

Bergaf, meewind, café in zicht.

8

Re: trainingsschema hoe doe je dat?

Ik kan snel fietsen maar allen als ik ergens bijna te laat voor ben en ja het is op een stadsfiets met een grote mand voorop en de weg naar school ks vlak en gaat af en toe zelfs nog omhoog