1

Onderwerp: Triathlon met tape

Zou ik een 1/16 triathlon kunnen doen met een ingetapete knie, enkel en pols of wordt dat te riskant en hebben jullie nog tips hoe ik het minder kan belasten??

2

Re: Triathlon met tape

Alls kan, maar als je zoveel blessures hebt, vraag ik me af of je het wel moet willen?
Waarom niet eerst herstellen en dan een wedstrijdje doen.
Aan de andere kant is het maar een 1/16e, maar als je helemaal volgetaped moet... wat is het je waard?

3

Re: Triathlon met tape

Het id de eerste triarhlon die ik ga doen en ik zal het altijd wel in moeten tapen ben er wel een beetje aan gewend maar ja het blijft kut om te leven met veel tape

4 Laatst bewerkt door Jan22 (16-05-16 09:17:09)

Re: Triathlon met tape

Ja dan krijg je dit.
Nee, maar zonder gekkigheid, mijn advies is om eerst te werken aan je herstel, want als je hersteld bent beleef je ook meer plezier aan je triathlon. Het is tenslotte je eerste, daar moet je van genieten.

http://comps.gograph.com/running-mummy_gg66294182.jpg

5

Re: Triathlon met tape

Het punt is dus dat het niet. Herstelt van mijn pols weten ze wat het is maar van mijn knie en enkel niet nou ja enkel is deels doordat ik fout op mijn voeten sta dus aan mijn herstel werken heeft niet heel erg veel zin denk ik

6

Re: Triathlon met tape

Je bent pas 13 toch?
Ik zou het tapegebruik op den duur wel afbouwen hoor!
Als je eenmaal uitgegroeid bent zullen de klachten in je k ieen en enkels verdwijnen... dat is ten minste mijn ervaring als fysiotherapeut.
Zelf had ik vroeger ook veel last van mn enkels, nu nergens meer last van.

Bedenk dat als je altijd alles maar tapet, je spieren daar ook lui en zwakker van worden. Dus doe het alleen als het echt nodig is en haal het er zsm weer vanaf.

7

Re: Triathlon met tape

Ik tape het ook niet vaak in maar dit soort langdurige dingen wel maar met basketbal wedstrijden doe ik alleen iets aan mijn pols en soms midden in een wedstrijd nog mijn enkel of knie maar dat valt wel mee.

8

Re: Triathlon met tape

Als je fout op je voeten staat is daar heel veel aan te doen door a) schoenen te nemen die daarvoor compenseren en b) je enkels te versterken door balans oefeningen te doen.