1

Onderwerp: Garmin Fenix 3 in de buurt van Rotterdam

Goedemiddag,

ik wil binnenkort mijn vertrouwde forerunner 405 na een tiental mooie jaren inruilen voor een fenix 3, of heel misschien een forerunner 920xt, maar die laatste is een blok aan mijn dunne pols.
Weet iemand wellicht een winkel in de buurt van Rotterdam die de Fenix 3 verkoopt zodat ik een keertje kan testen of het iets is voor mij?

2

Re: Garmin Fenix 3 in de buurt van Rotterdam

Ik heb hem destijds gekocht bij Bever in Den Haag. Misschien hebben ze hem in Rotterdam dan ook wel?

/Herman

3

Re: Garmin Fenix 3 in de buurt van Rotterdam

Dank, ik zal eens kijken. Hoe bevalt die?

4 Laatst bewerkt door HermanB (16-05-16 22:49:39)

Re: Garmin Fenix 3 in de buurt van Rotterdam

Prima eigenlijk! Veel beter dan de Fenix2 die ik ook gehad heb. Ik heb wel de "oudere" variant zonder optische hartslagmeter, dus hoe goed dat werkt kan ik niet vertellen. Maar ik heb bij deze wel een losse hartslagband natuurlijk. Verder vind ik hem makkelijk te bedienen en goed afleesbaar tijdens het sporten. En wat ook handig is, is dat je vrijwel alle functies en schermpjes naar eigen inzicht kunt aanpassen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik van de winter wel een paar keer (bijna 1x per training) wat rare gps-data heb gehad. Dan was de track grotendeels goed, maar zaten er halverwege een paar punten in die flink (tot een paar honderd meter) afweken van het juiste spoor doordat de gps blijkbaar de satellieten was kwijtgeraakt. Dat was wel irritant. Maar nu heb ik dat al weer een flinke tijd niet gehad. Misschien was het iets in de software: er komen heel regelmatig updates dus in een daarvan kan het probleem verholpen zijn.

/Herman

5

Re: Garmin Fenix 3 in de buurt van Rotterdam

Ik heb deze met ingebouwde hartslagmeter aangehad op de marathon expo in Rotterdam. Prachtig maar een redelijk prijskaartje net geen 600euro daar. Mijn Fenix is pas nieuw dus die moet nog wel een jaartje meegaan ;-)

6

Re: Garmin Fenix 3 in de buurt van Rotterdam

Ja ik weet niet of die ingebouwde hartslagmeter echt zo'n meerwaarde is. Ik weet ook niet of de Fenix 3 sapphire zonder ingebouwde hartslagmeter beschikbaar is. Ik heb 10 jaar lang ontzettend veel plezier gehad van mijn oude forerunner 405, dus het is een investering, maar wel een goede.

7 Laatst bewerkt door ronnyke (18-05-16 08:51:25)

Re: Garmin Fenix 3 in de buurt van Rotterdam

Hier komt de mijne van en is de fenix3 sapphire beschikbaar zonder ingebouwde hartslagmeter http://cardioshop.be/contents/nl/d1040_ … html#p2307

8

Re: Garmin Fenix 3 in de buurt van Rotterdam

Mooie prijzen ook. Even goed in de gaten houden als ik hem een keertje om heb gehad.
Heb jij ook die hartslagmeterbanden?

9

Re: Garmin Fenix 3 in de buurt van Rotterdam

Ik heb een gewone hartslagmeterband niet degene voor je hartslag tijdens het zwemmen. Maar op zich ben ik van de fenix heel tevreden zeer gebruiksvriendelijk en compleet.

10

Re: Garmin Fenix 3 in de buurt van Rotterdam

Even een vraagje voor de fenix3 kenners. Ik heb met mijne nog geen triatlon gedaan en heb hem nog niet zo lang. Nu is mijn vraag als je de app triatlon start registreert hij dan de overgangen zelf of moet je bij elke wissel een knopje indrukken?

11

Re: Garmin Fenix 3 in de buurt van Rotterdam

ronnyke schreef:

Even een vraagje voor de fenix3 kenners. Ik heb met mijne nog geen triatlon gedaan en heb hem nog niet zo lang. Nu is mijn vraag als je de app triatlon start registreert hij dan de overgangen zelf of moet je bij elke wissel een knopje indrukken?

Nee, je moet zelf op het knopje drukken. Toen ik je vraag las dacht ik in eerste instantie wel: Wat een goed idee! Maar bij nader inzien: je wilt denk ik toch het liefst afdrukken op het punt waar de officiële meetmat van de organisatie ligt. En die kan je Fenix (nog?) niet zien.

/Herman

12

Re: Garmin Fenix 3 in de buurt van Rotterdam

Het begin en einde dat besefte ik nu wel dat je die moet registreren maar ik heb het meer over de overgangen van zwemmen en lopen en de eventuele wissels.

13

Re: Garmin Fenix 3 in de buurt van Rotterdam

Bij de 910 kun je zelf aangeven of je deze ook zelf wilt bijhouden of niet. Ik kies meestal voor wel, dan druk je dus aan begin en einde op de lapfunctie.

14

Re: Garmin Fenix 3 in de buurt van Rotterdam

De 910 weet ik maar die heb ik niet meer. Ik heb nu de fenix3 en daar twijfel ik over.

15

Re: Garmin Fenix 3 in de buurt van Rotterdam

thomass schreef:

Bij de 910 kun je zelf aangeven of je deze ook zelf wilt bijhouden of niet. Ik kies meestal voor wel, dan druk je dus aan begin en einde op de lapfunctie.

Bedoel je nu dat de 910 die overgangen automatisch kan bijhouden? Bij de fenix3 is het namelijk wel zo dat je kunt kiezen of je de overgangen apart wilt laten registreren (wat ik altijd doe), maar zoals ik het begrijp uit de handleiding moet je anders nog steeds wel op 'lap' drukken om over te gaan van zwemmen naar fietsen etc.

/Herman

16

Re: Garmin Fenix 3 in de buurt van Rotterdam

HermanB schreef:
thomass schreef:

Bij de 910 kun je zelf aangeven of je deze ook zelf wilt bijhouden of niet. Ik kies meestal voor wel, dan druk je dus aan begin en einde op de lapfunctie.

Bedoel je nu dat de 910 die overgangen automatisch kan bijhouden? Bij de fenix3 is het namelijk wel zo dat je kunt kiezen of je de overgangen apart wilt laten registreren (wat ik altijd doe), maar zoals ik het begrijp uit de handleiding moet je anders nog steeds wel op 'lap' drukken om over te gaan van zwemmen naar fietsen etc.

/Herman

nee bij de 910 moet je ook op lap drukken

17

Re: Garmin Fenix 3 in de buurt van Rotterdam

Ha ik moet dus toch op lap drukken. Ok dat is wat ik wilde weten.