1 Laatst bewerkt door BP (29-05-16 21:46:09)

Onderwerp: Zone3 Vision wetsuit

In m'n zoektocht naar een nieuw wetsuit heb ik mijn oog laten vallen op de Zone3 Vision. Heeft iemand toevallig ervaring met deze wetsuit. Ben benieuwd naar de voor- en nadelen (voor zover die er eventueel zijn)

2

Re: Zone3 Vision wetsuit

Advies tav wetsuits is om te gaan passen en proberen op testdagen. Wetsuit mag er dan op het web mooi uitzien, maar als het als een wokkel zit heb je er niets aan.

3

Re: Zone3 Vision wetsuit

Ik heb een vision pak. Goede prijs kwaliteit verhouding volgens min. Maar zou idd gaan passen, maatvoering is echt belangrijk. Op basis van die tabellen zou ik nooit zijn uitgekomen op de maat die ik nu heb.

4

Re: Zone3 Vision wetsuit

Ik heb dit jaar ook een nieuw wetsuit gekocht. Qua prijs/ kwaliteit/ recensies stond de Zone3 bij mij bovenaan het lijstje. Gelukkig ben ik gaan passen op een testdag, als eerste meteen de Zone3 in de overtuiging dta ik snel klaar zou zijn. Nou niet dus, want al na 25 meter merkte ik dat dit pak voor mij niet de juiste was. Het zat veel te strak rond mijn nek en ik kreeg meteen een heel drukkend en benauwd gevoel. Anderen vonden het pak wel fijn. Er is dus zeker niets mis mee, maar just not my cup of tea.
Uiteindelijk heb ik (hoe kan het ook anders) ietsje meer betaald voor een pak wat mij veel beter paste.

5

Re: Zone3 Vision wetsuit

Gebruik ook eens de zoekfunctie van het forum. Dan kan je een hoop informatie vinden over wetsuits in oudere topics.

6

Re: Zone3 Vision wetsuit

Zoals anderen ook zeggen, bezoek een testdag. Mijn eerste wetsuit-ervaring als volslagen leek had ik nooit en te nimmer van het internet af kunnen halen. Waar bij het ene merk een maatje XL voldeed, was het bij het andere merk XXL. Met stevige benen en (helaas) nog een zichtbaar buikje, was het passen echt wel nodig. Waar de ene wetsuit op de kant prima paste, was het in het water onprettig qua bewegingsruimte in bijvoorbeeld het kruis of bij de schouders.

Grappig genoeg voldeden de Zone3 Vision en Aspire (2016 modellen) wel. Gezien het budget versus een eerste ervaring met open water zwemmen, is het de Zone3 Vision geworden.

7

Re: Zone3 Vision wetsuit

Dank voor alle berichten. Testen zou fijn zijn, ware het niet dat de meeste testdagen al voorbij zijn.

8

Re: Zone3 Vision wetsuit

Hoi BP,
ik heb zelf ook zo'n pak. Ik heb hem juist gekocht omdat ie zoveel ruimte om de nek had...
Overigens heb ik 2 pakken bested online bij Sanden sports. De minst fijne geretourneerd. Wel via de maattabel op het juiste pak uitgekomen.

Ik ben er super blij mee ! echt een erg fijn pak. voor mij, openwater zwemmen tot 3 km en ik ben een redelijke zwemmer, 1km in 17 a 18 min.