1

Onderwerp: Duin Almere 5 juni

Vandaag mn eerste OD gedaan en ondanks dat ik dacht dat ik niet zou gaan finishen, toch gehaald.
De afgelopen 3 weken niet kunnen trainen vanwege 3 blessures, dus hevig gefrustreerd kon ik niet zwemmen, lopen of fietsen.

Vandaag ging ik erin met: ik zie het wel per rondje. En op een gegevens moment was ik zo ver dat ik het zonde vond om uit te stappen. Dan maar wandelen... (het loopparcours was niet echt heel fraai voor mijn klacht aan mn knie).
Veel last gehad van mn maag ook, tijdens het zwemmen veel water binnen gekregen, op de fiets 3x moeten spugen en daarna was mn maag echt van streek.
Het was afzien, maar ben blij dat ik het heb volbracht in 3.08
Dat moet de volgende keer toch onder de 3 uur kunnen smile

2

Re: Duin Almere 5 juni

Ik heb ook een kwartje gedaan en veel gesukkeld tijdens het zwemmen gdvr. IK zat met een bril dat lekte en heb 3x moeten stoppen voor het water er uit te halen. Heb dus zonet maar een ander type besteld want zoiets draaien ze mij maar 1 keer. Fietsen en lopen ging wel goed al was het drukkend warm.

3

Re: Duin Almere 5 juni

Drie keer overgeven en toch finishen, respect!

4

Re: Duin Almere 5 juni

Was blij dat ik het kwijt was smile
Het lopen was meer even afwachten... kon vorige week niet eens 1 km hardlopen. Maar gelukkig ging t beter vandaag.
Kan ik weer verder met trainen!

5

Re: Duin Almere 5 juni

:Vandaag de sprint in Duin Almere gedaan...

behoorlijke golven bij het zwemmen zorgde voor een klein beetje water in mijn rechter glas ( hier kon ik wel mee doorzwemmen ), fietsen was een heerlijk, wel veel wind tegen waar ik met moeite rond de 32 kon blijven rijden maar de terugweg tussen de 47 en 53 knallen.

Het lopen is zoals elk jaar een uitdaging, weinig vlakke kilometers en een stukje onverhard,  een kuit die al 3 weken opspeelt heeft mij laten besluiten niet volle bak te gaan lopen, gelukkig is dit goed gegaan en geen pijnscheuten gehad.

zwem 13:59
T1 1:39
Fiets 29:58
T2 1:02
Lopen 21:05

totaal 1:07:41

6

Re: Duin Almere 5 juni

Ik heb hem ook gedaan met de 3e divisie. Veel water gehapt tijdens het zwemmen, kwam ook af en toe weer omhoog met het fietsen. Fietsen ging hard, van de 25e naar de 4e plaats en die tijdens het lopen vast kunnen houden.
Heerlijke dag en ontzettend goed georganiseerd met zo'n vol programma!

zwem   15:10
T1        1:51
Fiets     28:12
T2        0:52
Lopen   18:22
totaal   1:04:25

7

Re: Duin Almere 5 juni

Ook ik heb gisteren deelgenomen aan de DUIN triathlon in Almere op de sprint afstand.

Zwemmen begon slecht, 2x een flink hap water genomen in plaats van lucht. Uiteindelijk toch nog lekker in m'n ritme kunnen komen met zwemmen. Fietsen ging ook erg fijn, wat een genot die meewind zeg! Het lopen ging ook wel lekker ondanks de warmte en het hobbelige parcours.

zwem   16:01
T1        1:57
Fiets     38:00
T2        1:16
Lopen   25:08
totaal   1:22:21

8 Laatst bewerkt door Hedcandy (06-06-16 11:48:18)

Re: Duin Almere 5 juni

Mooie tijden allemaal!

Marcelca, die snelheden van jou op de fiets...ongelooflijk!! (en aan Jvermond zijn fietstijd te zien ging jij net zo hard)

Ik had gedacht dat jullie minder last van het water zouden hebben, de golven waren stukken minder dan in de ochtend, maar toch nog lastig dus.
Ik zelf ben geoefende zwemmer, maar vond het doodeng in het begin, zat ergens voorin waar iedereen over/door/onder me heen ging en dan die golven erbij.. nou ja, weer een leermomentje, dat kan ik dus ook. Er zijn er bij ons wel 3 uit het water gevist trouwens!

9

Re: Duin Almere 5 juni

ben echt redelijk wat gewent met zwemmen maar vond zeker de heenweg aardig gemeen kwa golven, je zag ook gewoon witte schuimkoppen op het water vlak voor het zwemmen...

Ik stond op de eerste startrij bij het zwemmen maar ondanks dat ik niet de lichtste ben werd ik aardig af en toe naar beneden getrokken, bij de heren 20+ had ik de 8ste zwemtijd, 6de fietstijd en je raad het al de 20ste looptijd :-)

respect voor Jvermond want hij heeft nog een stuk harder gefietst ( en gelopen trouwens ook )

10

Re: Duin Almere 5 juni

Mee gedaan aan de OD, vroege start om 9:30
Vond het wel meevallen met de warmte, met lopen zonnebril en petje op.

Zwemtijd viel tegen, golfslag was veel harder dan het vanaf de kant leek.
Lopen inderdaad dijk op en af, meerdere keren per ronde (2.5KM), plus een zandheuvel.

Zwemmen: 00:33:11 (69e tijd)
T1: 00:02:28
Fietsen: 01:06:34 (61e tijd, 37KM)
T2: 00:01:41
Lopen: 00:46:47 (78e tijd, 9.5KM)

Eindtijd: 02:30:40
Resultaat 65e plek (175 in lijst)

11

Re: Duin Almere 5 juni

Ook ik deed mee aan de OD.

Stond meer wind dan ik had verwacht maar ja het blijft Almere...

Zwemmen: 00:31:34 (53e tijd) (mijn zwakste onderdeel)
T1: 00:01:45
Fietsen: 00:59:17 (7de tijd)
T2: 00:00:57
Lopen: 00:41:43 (25e tijd)

Eindtijd: 02:15:15
Resultaat: 10de plek overall 5de in mijn leeftijdscategorie.

12

Re: Duin Almere 5 juni

Dit was mijn eerste triathlon.

Moet zeggen dat het zwemmen echt vies tegen viel. Heb maanden geoefend in het zwembad. Wist uiteraard dat buiten zwemmen anders is, maar dit was wel ietsje zwaarder dan verwacht. Had veel moeite met de golfslag en het volgen van een rechte lijn.

Fietsen en hardlopen ging een beetje zoals verwacht.

75e tijd met 02:33:26

13

Re: Duin Almere 5 juni

ivark schreef:

Moet zeggen dat het zwemmen echt vies tegen viel. Heb maanden geoefend in het zwembad. Wist uiteraard dat buiten zwemmen anders is, maar dit was wel ietsje zwaarder dan verwacht. Had veel moeite met de golfslag en het volgen van een rechte lijn.

Het zwemmen was ook wel echt afzien hoor, dus dat het tegenviel kan ik me goed voorstellen! Meestal is zwemmen in buitenwater iets relaxter dan dit wink

Zelf meegedaan in 1e divisie, mooie wedstrijd gedraaid! 57e uit het water, 43e van de fiets en 30e na het lopen smile Vooral met fietsen zat ik in een erg goede groep, veel kunnen profiteren! Af en toe even oppassen dat ze je niet over de middenlijn probeerden te duwen zodat de jury je zou diskwalificeren (de jury reed ernaast om iedereen terug te fluiten die over de lijn kwam). Hierdoor met lopen nog energie over om plekken op te schuiven.  01:02:06    als eindtijd smile

14

Re: Duin Almere 5 juni

Ik had ook een gehoopt op een tijd (ruim) onder de 30 minuten. Dat was nu 34 minuten. Mijn gps gaf ook 2200 meter aan wink al is dat waarschijnlijk ook niet helemaal accuraat.