1

Onderwerp: Trio triathlons buitenland

Beste sporters,

Met 2 vrienden wil ik graag eens deelnemen aan een leuke trio triathlon, bij voorkeur in het buitenland. We zouden dan graag een 1/4 of een 1/2 doen.

Hebben jullie tips voor mij welke wedstrijden in het buitenland aan te raden zijn? Het mag ook buiten Europa zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2

Re: Trio triathlons buitenland

Hoi Douwe, als je je echt eens wilt onderdompelen in een bijzondere wedstrijd, dan moet je die in Hamburg eens proberen: http://www.hamburg-triathlon.org. Wel wat laat qua inschrijven (bij de Staffel dus), geen idee of er nog plaats is. Het is het proberen waard. De wedstrijd is over een maand.

3

Re: Trio triathlons buitenland

No offense voor Douwe, maar ik had het vandaag nog in de auto over onderweg naar Indeland (1/2 tri): Wat is de lol aan een trio-triathlon? Dan doe je alle drie geen triathlon. De kunst is juist dat je je meerdere disciplines eigen maakt.

-- M

4

Re: Trio triathlons buitenland

Ach, het is een mooie manier om met de sport in aanraking te komen, en zo anderen enthousiast te krijgen. Het lijkt voor velen toch nog een erg grote drempel om ineens een hele wedstrijd zelf te doen, dus waarom niet?

5

Re: Trio triathlons buitenland

Maar als je dat wil doen dan is Indeland wel een leuke optie. Was zeer geslaagd gisteren. Verslagje volgt nog.

6 Laatst bewerkt door Louise (20-06-16 11:30:28)

Re: Trio triathlons buitenland

Die in Luxemburg van afgelopen weekend kun je ook als trio doen. Ik denk dat dat zo'n beetje de dichtstbijzijnde Ironman 70.3 is (halve afstand dus)? Erg mooi fietsparcours, prima organisatie. Alleen helaas dit jaar geen zwemmen, maar dat was pech/overmacht.

Louise

7

Re: Trio triathlons buitenland

als je dit jaar nog wilt... Eupen is een leuke!

8

Re: Trio triathlons buitenland

Zelf ben ik een goede hardloper, een andere vriend van me fietst veel en weer een andere is een prima zwemmer. Het lijkt ons erg leuk om een team te vormen en een keer deel te nemen. Bij ons is er dus niet de behoefte om een goede triathlonner te worden, maar om de individuele capaciteiten te bundelen en een teamprestatie neer te zetten.

Bedankt voor de tips in ieder geval, ik ga een leuke wedstrijd uitkiezen!

9

Re: Trio triathlons buitenland

In welke hoek woon je in Nederland?

Zelf woon ik in Duitsland ( omgeving Nijmegen ) , ken hier meerdere evenementen .