1 Laatst bewerkt door onthecountof23 (20-06-16 06:22:38)

Onderwerp: Toch nog een nieuwe fiets?

https://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bi … 480/29843/

Deze fiets kan ik van een kennis overnemen: geen racefiets maar een hybride sportfiets. Vanavond ga ik een proefritje maken om te zien of hij bij me zou passen.
Ergens vind ik het wel een relaxed idee om iets minder dunne bandjes onder mijn kont te hebben, maar ik moet natuurlijk wel lekker snelheid kunnen maken met het ding. Afijn, vanavond weet ik meer

2

Re: Toch nog een nieuwe fiets?

onthecountof23 schreef:

Ergens vind ik het wel een relaxed idee om iets minder dunne bandjes onder mijn kont te hebben, maar ik moet natuurlijk wel lekker snelheid kunnen maken met het ding. Afijn, vanavond weet ik meer

25mm bandjes op racefiets is redelijk confortabel hoor. Wat ik zelf gemerkt op mijn racefiets is dat het drie kilometer per uur scheelt als je je handen onder in de beugels houdt. Lijkt me niet onbelangrijk bij een triathlon...

3

Re: Toch nog een nieuwe fiets?

Als je dan toch een andere fiets wil aankopen dan zou ik toch voor een racefiets gaan. Zo een hybride is iets en niets.

4

Re: Toch nog een nieuwe fiets?

Ik zou ook zeggen: liever een racefiets! Die bandjes, dat maakt echt niet zo veel uit. Zorg voor goede buitenbanden en dan is het net zo stabiel als elke andere fiets. De houding is het grote verschil, de diepe zit, dus stel 'm voor in het begin wat relaxed af (stuur relatief hoog) en zorg dat-ie goed past. Dan zit je prima en kun je meer snelheid maken.

Louise

5

Re: Toch nog een nieuwe fiets?

Eens met Ronnyke en Louise, als je dan toch geld gaat uitgeven...

6

Re: Toch nog een nieuwe fiets?

Hi,

Het was even geleden dat ik op dit forum rondsnuffelde. Ondertussen ben ik 4 weken onderweg met mijn start2tri cursus bij TVA. Op de eerdergenoemde fiets. Waar ik heel erg blij mee ben, maardie in idd. niet zo snel is als een racefiets.

Op dit moment vind ik dat niet erg. Ik voel me op deze fiets thuis en ik zou kunnen overwegen er volgend voorjaar hybride racebanden op te zetten ipv de hybride weg/mtb banden. Ook wil ik na mijn eerste triathlon me eens gaan verdiepen in het fenomeen pedalen/fietsschoenen. Ik heb het idee dat dat me ook zou kunnen helpen, maar om budgetredenen zit dat er nu even niet in.

Ik waardeer de argumenten voor een racefiets, maar ik was nog even niet zo ver. Nu heb ik een fiets waarop ik lekker fiets niet alleen tijdens mijn start2tri trainingen, maar ook heel veel daarom heen. En ondertussen verlekker ik me nog steeds aan de foto's van jullie zoevende racefietsen en tijdritfietsen :-)

Els