1

Onderwerp: Zojuist aangemeld op het forum

Hallo allemaal ...

Iets over mezelf .
Ik ben Jeanette 49 jaar en woog in 2013 103 kg !
Dat was effe schrikken toen ik op de weegschaal stond , en me realiseerde dat er toch echt iets moest gebeuren .
Door het geleidelijk aan omgooien van mijn eetpatroon , 3 x per week sporten ben ik in het eerste jaar 30 kg
afgevallen .Nu 37 kg totaal minder  ben ik een heel ander mens geworden , sta heel anders in het leven .
In het begin deed ik 2 x per week aan Tai-bo en 1 x per week cardio /kracht.
In 2015  ben ik ook begonnen met hardlopen , en sloot me aan bij een loop groep in de buurt .
Door een nek hernia midden vorig jaar kwam ik bij een fysio praktijk terecht die naast een andere sportschool zit .
Als snel wisselde ik van sportschool ...tja ...en door het hardlopen/training kwam ik in aanraking met het
triatlon team aldaar .Allereerst sloot ik me aan bij de hardloop en core trainingen .
In oktober vorig jaar heb ik een grote buikwandcorrectie gehad , waardoor ik 2,5 maand met sport pauzeren moest .
Sinds januari dit jaar train ik weer volop mee , hardlopen , core , spinning/core (winter programma ) .
Begin van het jaar heb ik een racefiets aangeschaft , april/mei al een week trainingskamp op Mallorca gehad .
Ondertussen mijn eerste duatlon gedaan , en diverse loopjes .En er staat nog genoeg op de planning .

Nu ..een half jaar verder kun je wel zeggen dat ik sport verslaafd ben ha ha ..
Sport staat voor mij op nummer 1 .
Buiten mijn fulltime job heb ik best een druk trainingsschema .
Mijn vaste trainingsdagen zijn :
Maandag :Zwemmen ...(pas mee begonnen aangezien ik sinds kind paniek in het water heb/had )
Woensdag : Hardloop/interval training
Donderdag: core
Zondag : Fietstraining
Iedere maandag ochtend krijgen we van onze trainer een email met het trainingsschema voor de komende
week .Dus buiten de vaste dagen kunnen er nog extra eenheden opstaan .

Een triatlon heb ik nog niet gedaan , aangezien er met zwemmen nog werk aan de winkel is .
Maar ondertussen is de paniek in het water verdwenen , en door personal training maken we kleine stapjes
voorwaarts .
Mijn doel voor 2017 is dus aan triatlon wedstrijden mee te doen .
Wel ben ik voor dit jaar aangemeld voor 3 estafette triatlons waar ik het hardlopen voor mijn rekening neem .

Groet ...Jeanette

2

Re: Zojuist aangemeld op het forum

Mooi er zijn meerdere mensen waaronder ook ikzelf die op latere leeftijd van zichzelf vinden dat het tijd is om zich te herpakken en wat aan de conditie gaan doen. Meestal als je wat jonger bent wil je wel maar heb je andere prioriteiten. Succes alvast met het verder verloop en hopelijk blijf je blessure vrij.

3

Re: Zojuist aangemeld op het forum

Dank je Ronnyke

Vroeger lag de prioriteit voor mij bij de paarden ...
Tot nu toe gelukkig blessure vrij geweest , en hoop idd dat het zo blijft .

4

Re: Zojuist aangemeld op het forum

Jeanette welkom! Alle respect voor het omgooien van je levensstijl, ik kan me voorstellen dat je leven compleet anders is.

5

Re: Zojuist aangemeld op het forum

Dank je Maca .
Buiten het optische ben ik als mens ook heel erge veranderd .
Blijf ook probleemloos stabiel op gewicht .
Beter gezegd door het vele sporten moet ik goed blijven eten .

6

Re: Zojuist aangemeld op het forum

Mooi verhaal Jeannette, welkom hier.

7

Re: Zojuist aangemeld op het forum

Dank je Hedcandy ...

8

Re: Zojuist aangemeld op het forum

Wauw, dat is indrukwekkend, zo veel afvallen, je leven omgooien, en dan probleemloos op gewicht blijven! Petje-af!

Wat in de recente voorsteltopics al vaker is gevraagd: waarom achten met een triathlon tot volgend jaar? Als je iets laagdrempeligs wilt uitproberen, kan ik de Vrouwentriathlon van harte aanraden. Je kunt je nog een paar dagen inschrijven voor die in Utrecht op 3 juli, en als dat at al te snel is: 28 augustus is er een in Beesd. En die zijn hartstikke leuk!

Louise

9

Re: Zojuist aangemeld op het forum

Hoi Louise , dank voor je warme welkom .

Bij mij is/ was het zwemmen een probleem . Heb paniek sinds kind af aan . De eerste 2 zwemlessen stond ik dan ook met tranen in de ogen in het water .
Gelukkig heb ik een super trainer , die met geduld en personal training mij al zo ver heeft dat ik dat ik rustig het water in ga . Al zijn de eerste paar keer met mijn hoofd onder water toch noch effe raar .
Maar we  maken stapjes vooruit .
Hij wil vooral echt dat ik mijn eerste triatlon zonder angst en qua zwemmen goed voorbereid doe .
De eerste aanzetten voor de crawl zijn gemaakt .
Vrouwen triatlon klinkt goed , welke kalender met data gebruiken jullie altijd ? Sta voor tips qua wedstrijden open !
3-7 heb ik iig estafette triatlon in Kalkar , en de 28-8  estafette in Goch .

10 Laatst bewerkt door Louise (23-06-16 11:03:14)

Re: Zojuist aangemeld op het forum

Ik ben geneigd om te zeggen: streef niet naar 'zonder angst' starten bij een triathlon. Streef vooral naar het leren hanteren van je angst. Voor heel veel deelneemsters is de zwemstart eng, en ze doen tóch mee. En schoolslag zwemmen is geen enkel probleem!

De Vrouwentriatlon heeft el meer deelneemsters met zwemangst aan een 'succes-ervaring' geholpen, zie bijvoorbeeld het verhaal van Nicole: http://www.vrouwentriathlon.nl/deelneem … el-verder/

De data van de Vrouwentriathlon liggen niet helemaal vast, maar meestal is het zoals dit jaar: Utrecht begin juli en Beesd eind augustus. Maar vorig jaar moest die van Utrecht bijvoorbeeld uitwijken naar september omdat dat weekend begin juli de start van de Tour de France was. De data voor volgend jaar zijn nog niet bekend, meestal is dat ergens rond de jaarwisseling.

Louise

11

Re: Zojuist aangemeld op het forum

Zal vanavond het verhaal van Yvonne eens op de laptop bekijken .

Als je tzt info,s over leuke evenementen hebt graag .
( Triatlon / Duatlon )

12

Re: Zojuist aangemeld op het forum

Nou , ik heb  het gedaan .
Me aangemeld voor mijn eerste mini triatlon .
300 meter zwemmen
17 km fietsen
3,5 km lopen .

De inschrijven was al gesloten stond op de website , maar kon me wel nog online aanmelden .
Hoop iig dat het nog lukt .

13

Re: Zojuist aangemeld op het forum

Leuk! Welke is het geworden?

14 Laatst bewerkt door @Jeanette (10-07-16 13:46:49)

Re: Zojuist aangemeld op het forum

In Borken Duitsland op 13 augustus.

Is vooral een mooie afstand voor mij om mee te beginnen .
En dan doel ik op het zwemmen .
3 maanden geleden heb ik nog met tranen in de ogen in het water heb gestaan .
Het zal wel schoolslag zwemmen worden , crawlen heb ik nog niet onder de knie .

15

Re: Zojuist aangemeld op het forum

Hij ziet er leuk uit en je krijgt een oorkonde en shirt als je de eindstreep haalt :-)

16

Re: Zojuist aangemeld op het forum

HAZEN schreef:

Hij ziet er leuk uit en je krijgt een oorkonde en shirt als je de eindstreep haalt :-)

Een oorkonde krijg je in DLD altijd , of kunt hem iig online uitprinten .
Hoop dat ze de aanmelding nog accepteren , want die was eigenlijk te laat .
Any  way spannend !!

17

Re: Zojuist aangemeld op het forum

Leuk Jeannette!

18

Re: Zojuist aangemeld op het forum

Hedcandy schreef:

Leuk Jeannette!

Yep ..heb er nu ook zin in...
Ga ik dit jaar toch nog mijn eerste (mini) triatlon .