1

Onderwerp: Hallo mede triathleten

Hoi, zoals het topic vraagt wil ik mij even voorstellen.
Mijn naam is Bart Pinkse. Ik ben nu 40 jaar oud en dit jaar weer begonnen met triathlontraining en het doel is dit jaar 3 maal aan 1/8 triathlon deel te nemen.
zo'n 25 jaar deed ik ook aan triathlon, daarna is mijn fiets op zolder beland en die heb ik nu afgestoft. Logisch dat ik mij al aan het orienteren ben op een andere fiets.
Al met al ben ik weer heel enthousiast geworden op deze sport en wil ik mij ook graag verdiepen in het aanleren van een betere techniek met het zwemmen. Daarvoor staat in ieder geval een sessie met Total Immersion coach Marjon gepland komende dinsdag.
Hopelijk kan ik op dit forum veel info vinden en van gedachten wisselen over bepaalde zaken (fiets, hartslagmeter etc) voordat ik tot aankoop overga.

Groeten, Bart.

2

Re: Hallo mede triathleten

Hallo Bart .

Kan je helaas niet echt tips geven , ben zelf een absolute beginner .
Maar wel een zeer gedreven .

3

Re: Hallo mede triathleten

Bart welkom! Het heeft natuurlijk wel wat om met een 25 jaar oude fiets aan de start te verschijnen, maar ik kan me voorstellen dat een nieuwe fiets moraal geeft.

Je wilt dit jaar nog aan 3 triathlons deelnemen, welke heb je op het oog? Veel succes in elk geval!

4

Re: Hallo mede triathleten

Ben benieuwd hoe Total immersion je bevalt. Ik ken het alleen van internet.

5

Re: Hallo mede triathleten

+1. Ik heb een tijdje terug een cursus Chi-running gedaan, erg leuk en nuttig, en het schijnt dat Total immersion daar verwantschap mee heeft, soort zelfde gerichtheid. Dat lijkt me veelbelovend!

Een fiets van 25 jaar, sohee. Dat is vast nog met toeclips en schakelen aan de buis?

En welkom ook!

Louise

6

Re: Hallo mede triathleten

Ha, dat klopt inderdaad schakelen op de buis. Wel met look pedalen trouwens.
Het TI zwemmen was leerzaam, veel tips gekregen om verder zelf mee aan de slag te gaan. Eigenlijk te veel voor een uur, maar het idee is dat je daarna zelf eraan kunt werken. Wanneer je denkt toe te zijn aan een vervolg les kun je dat aangeven. Ook wel grappig om jezelf te zien zwemmen, er worden namelijk wat opnames gemaakt.

Ik heb dit jaar meegedaan aan de triathlon in de sloterplas (Amsterdam nieuw-west) en Ijburg. Op het programma staat nog de bosbaan triathlon. Heel leuk zo'n circuit in de stad, alles lekker dichtbij.

7

Re: Hallo mede triathleten

bart_pinkse schreef:

Ha, dat klopt inderdaad schakelen op de buis.

Mijn racefiets is 14 jaar oud, dus ik ben niet bepaald van dat het allemaal nieuw en modern moet, maar schakelen in de remgrepen, dat vond ik toch wel een grote stap vooruit. Niet meer tegen de handle aankomen met je knie en schakelen zonder je hand van het stuur te nemen, bijvoorbeeld als je bijna geparkeerd staat in een steile klim - geweldig!

Louise