1

Onderwerp: Triathlon zit weer 'in de lift'. . .

Na jaren van relatieve schaarste voor wat betreft de bezetting van de wedstrijdkalender, deelnemersaantallen, lidmaatschappen en groei van nieuwe verenigingen, heb ik de indruk dat triathlon weer aan het groeien is. Alhoewel ik de 'Golden Years' (halverwege '80 tot halverwege '90???) niet heb meegemaakt -ik ben in 2000 zo'n beetje begonnen- heb ik het idee dat er ten opzichte van eind '90,  begin '00 weer meer activiteit in het geheel is. Triathlon kan meeliften op de tweede hardloopgolf.
Klopt dit, of zie ik in al m'n opportunisme alleen wat ik wil zien???
Ik ben wel benieuwd naar de meningen van de oudgedienden.

Mzzls
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

2

Re: Triathlon zit weer 'in de lift'. . .

Ik weet niet hoe het in Nederland staat met de triatlonsport maar in België begint het echt populair te worden. Ieder weekend (!!) vanaf april/mei is er ergens wel in België een triatlon/duatlon. Ik zie die stijgende populariteit ook vertaald in onze club. Voor dit seizoen worden er geen nieuwe leden meer aangenomen omdat de club gewoon het niet meer aan kan en ons zwemwater gewoon overbevolkt is. Ook qua toeschouwers tijdens de wedstrijd is leuk om zien. Je ziet ook meer en meer mensen 'just for fun' meedoen en dan zo de microbe te pakken krijgen en ermee verder gaan.

Toch langs de andere kant zijn er nog veel mensen die niet weten wat triatlon is zelfs smile

3

Re: Triathlon zit weer 'in de lift'. . .

Ik zelf koop regelmatig 220, een brits triathlon/duathlon blad.
Triathlon is 'booming' in de UK. Stond pas een artikel in dat het aantal wedstrijden explosief groeit daar.

Hier in Nederland merk ik er nog niet veel van. Alhoewel initiatieven als die in Deventer natuurlijk mooi zijn, heb ik het idee dat er toch nog steeds meer wedstrijden verdwijnen dan bijkomen. Of is dit slechts mijn idee??

Gelukkig is Belgie niet zover weg :-) En weten ze daar heel goed hoe je wedstrijden moet organiseren, evenals in Duitsland!!
Dus daar maar ons heil zoeken?!

Mike

4

Re: Triathlon zit weer 'in de lift'. . .

Tri Mike:  waar koop je dat blad ? (220 Triathlon)

5

Re: Triathlon zit weer 'in de lift'. . .

Bij Waterstones (Kalverstraat, A'dam)

6

Re: Triathlon zit weer 'in de lift'. . .

Ik ben vorig jaar pas begonnen met triathlon (nadat ik er begin jaren 90 ook een paar heb gedaan), maar de wedstrijden zijn goed vol en er zijn er redelijk veel. Al zijn er wel veel verdwenen die toen populair waren (Ede, Arnhem, Bemmel). De wedstrijden die ik nu doe heb ik toen niet aan meegedaan (behalve Veenendaal en daar zijn zowel nu als begin 90 veel deelenemers)