1

Onderwerp: Challenge Almere-Amsterdam

Ik had een dood moment gisteravond en zag dat inschrijfkosten vandaag met 20 euro omhoog gingen voor Challenge Almere.

Dusssss heb ik thuis even overlegd of de hele triathlon lifestyle nog zes weken vol te houden was. Daarop was het antwoord:

"Natuurlijk, ik snap ook wel dat je je goede conditie nog wil proberen om te zetten in een goede tijd"

Dus heb ik mijn credit card gepakt en me ingeschreven (voor de hele voor de duidelijkheid smile).

Ik zag alleen een topic van 2015, dus dat is nu ook opgelost..

Wie is er nog meer bij?

2

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Haha, meteen doorpakken, heel goed!

Ik heb getwijfeld tussen de hele en de halve, maar verwacht niet dat ik de tijd en gelegenheid heb om serieus voor een hele te kunnen trainen (bovendien gaan we over anderhalve week op vakantie naar Schotland). En de hele van Almere doen om de finish te halen geloof ik wel. Ik heb me dus ingeschreven voor de halve, mijn pr staat niet superscherp dus dat wil ik verbeteren.

3

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Mooi, gelijk doorpakken!
Ik ben er dit jaar nog als vrijwilliger... hopelijk volgend jaar aan de andere kant van het hek!

4

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Volgend jaar doen we samen de volledige Hedcandy

5

Re: Challenge Almere-Amsterdam

ronnyke schreef:

Volgend jaar doen we samen de volledige Hedcandy

Hahaa nou... denk dat ik eerst maar eens een halve doe wink
Maar t zou tof zijn samen aan de start te staan daar!

6

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik ga er dit jaar debuteren op de halve afstand. Met als doel onder de 5uur.

Zit nu alleen al 3 weken in Indonesië voor werk, dus fietstraining en (serieuze) zwemtraining komt er hier helaas niet van.. Lopen des te meer, 5 a 6 dagen per week in de gym op de loopband doet me wel goed!
Ik hoop over anderhalve week thuis te komen en dan direct een paar stevige interval- en duurtrainingen af te gaan werken op de fiets, 2x in de week het buitenwater in, moet goed gaan komen!

Het spookt nog door m'n hoofd om vanuit het zuiden des lands even een keer naar Almere te rijden om het fietsrondje alvast een keer te rijden.. Zitten er lastige bochten / stukken / klimmetjes in of is het parcours echt zo mooi als het lijkt? Zijn de wisselzone's "snel"? Het parcours een keer fietsen kan natuurlijk nooit kwaad, ik moet er alleen wel eerst 2 uur voor rijden.

7

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Het parcour is zo mooi dan dat het lijkt. Geen klimmetjes en geen gevaarlijke bochten of situaties wel veel stayeren.

8 Laatst bewerkt door Maca944 (05-08-16 14:36:08)

Re: Challenge Almere-Amsterdam

ronnyke schreef:

Het parcour is zo mooi dan dat het lijkt. Geen klimmetjes en geen gevaarlijke bochten of situaties wel veel stayeren.

Almere is één van de meest eenvoudige parcours die je kan hebben. Recht toe, recht aan, met mogelijk wat wind. Er zitten een paar langzame bochtjes in maar daarvoor zou ik niet een paar uur in de auto willen zitten om die te verkennen. De wisselzones zijn redelijk snel, T1 en T2 zijn op dezelfde plek. De tassen hangen in een parkeergarage, dat is wel apart, maar je hoeft geen honderden meters te lopen.

Van het stayeren heb ik vorig jaar niet zoveel gemerkt, en ik heb er zelf zeker geen last van gehad in de zin dat ik een sliert fietsers achter me had of werd ingehaald door een peloton. Met andere woorden, ik vond het niet lastig om 'eerlijk' te fietsen.

9

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Maca944 schreef:

Almere is één van de meest eenvoudige parcours die je kan hebben. Recht toe, recht aan, met mogelijk wat wind.

Gaaf! Ik ben aardig wat wind gewend (Zeeland/Brabant), vind ik juist wel fijn rijden eigenlijk, dus een snelle fietstijd is wel haalbaar hier! Mijn enige referentie aan een dergelijk afstand fietsen in een triathlon is Bilzen dit jaar, daar kwam ik net boven de 36km/h uit en die was vroeg in het seizoen.. Zelfde tempo moet in Almere dan dus ook wel lukken als ik het zo hoor.

10

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Normaal zou dít idd moeten lukken of zelfs nog iets sneller aangezien je in Almere betere wegen hebt.

11

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik ben er ook bij, wel op de halve nog. De hele kan ik nog niet genoeg tijd vrij maken om te trainen ivm 2 kleine kinderen en eind van deze maand ook nog een verhuizing.

Vorig jaar ook meegedaan in Almere, en fietsparcours is inderdaad erg makkelijk. Veelal brede wegen (en ook veel wind). Alleen in het begin vanuit het centrum naar de dijk toe is soms wat smal met veel fietsers. Maar dat is gewoon een kwestie van snel uit het water komen smile Lukt mij nog niet goed genoeg helaas sad

Vorig jaar een klote race gelopen. Na 7km begon mijn lopersknie op te spelen, en heb de rest met een "kapotte" knie gelopen. Uiteindelijk 5u40....
Dit jaar hoop ik natuurlijk onder de 5u. al denk ik met 5.15 wat meer realistisch te zijn.

12

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik ben er ook bij!
In 2013 heb ik meegedaan aan de hele challenge, nu zal ik deelnemen aan de halve.
Het zal net als op 24 juli (triathlon Rotterdam) een vroegertje worden, maar ik hoop op een mooie en goede sportdag in Almere, dan smaken de biertjes 's avonds toch weer wat beter en is het niet zo erg als ik op een zaterdagavond al voor 22u in bed lig haha.

13

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik stond vorig jaar vier keer stil door een lekke band...ander een PR gehaald op de hele, dus dat wilde ik dit jaar proberen. Echter verwachten wij een kleintje, zelfs meedoen op de halve vind ik te risicovol (schoppen bij het zwemmen) dus ik ben actief als vrijwilliger!

14

Re: Challenge Almere-Amsterdam

2 jaar terug meegedaan op de halve, toen erg harde wind van hollandse brug tot aan knardijk, kwam niet verder als een  5.02..

afgelopen jaar overgeslagen om op de kortere afstanden mijn snelheid omhoog te krijgen ( dit is ook redelijk gelukt ), kan altijd beter maarja smile


Dit jaar doe ik weer mee op de halve en mijn doel word om onder de 5 uur te komen, normaal gesproken zou dit moeten kunnen maar je bent ook beetje afhankelijk van vorm van de dag, het weer ed.... ( en vooral geen lekke banden )

15

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Laten we hopen op goed weer en dat die lekke banden ons bespaard blijven.

Wie doet mee aan de hele en kan ik na mijn wedstrijd gaan aanmoedigen?

16

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik heb toch wel spijt dat ik mezelf niet heb ingeschreven voor de halve. Volgend jaar de hele dan maar.

17

Re: Challenge Almere-Amsterdam

MartijnT schreef:

Laten we hopen op goed weer en dat die lekke banden ons bespaard blijven.

Wie doet mee aan de hele en kan ik na mijn wedstrijd gaan aanmoedigen?

op deze pagina tot nu toe ben ik geloof ik de enige sad

18

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Dus wij hebben dan alle tijd om op jou(w startnummer) te letten ;-)

19

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik ben er ook bij. voor mijn debuut op de halve .... ;-)

Dan maar meteen een vraag waar ik al een tijdje mee loop:
- hoe doen jullie dat met bidons/drinken? Ik kan er twee kwijt op mijn fiets en vul die voor de start (uiteraard)
onderweg krijg je er nog 1 of 2 zelfs? waar ga je die dan laten? of drop je voor die tijd je eigen bidons in een wegwerp zone? En die ben je dan kwijt waarschijnlijk?
- of krijg je vooraf extra bidons van de organisatie??

groetjes
D.

20

Re: Challenge Almere-Amsterdam

2 bidons mee nemen voor onderweg is genoeg. Je lege bidon gooi je dan weg bij een drankpost in een drop zone en je krijgt weer een volle.
Naar keuze met water, cola, of sportdrank. Je bent je eigen bidons die je vooraf mee neemt dus kwijt.
Zorg dus dat je oude bidons mee neemt. Daar krijg je weer hele mooie nieuwe voor terug ;-)
Organisatie is fantastisch dus dat gaat helemaal goed komen. Tijdens het lopen hoef je geen drinken mee te nemen.
Genoeg drankposten met allerlei soorten drank en gelletjes. Ik neem zelf altijd wel een paar gelletjes mee voor tijdens het lopen. In de haast mis ik die meestal bij de drankpost en gebruik die dan van mezelf.
Succes tijdens je wedstrijd !

Duiksmurf schreef:

Ik ben er ook bij. voor mijn debuut op de halve .... ;-)

Dan maar meteen een vraag waar ik al een tijdje mee loop:
- hoe doen jullie dat met bidons/drinken? Ik kan er twee kwijt op mijn fiets en vul die voor de start (uiteraard)
onderweg krijg je er nog 1 of 2 zelfs? waar ga je die dan laten? of drop je voor die tijd je eigen bidons in een wegwerp zone? En die ben je dan kwijt waarschijnlijk?
- of krijg je vooraf extra bidons van de organisatie??

groetjes
D.

21

Re: Challenge Almere-Amsterdam

MartijnT schreef:

Dus wij hebben dan alle tijd om op jou(w startnummer) te letten ;-)

smile klinkt goed ik ga het nummer spammen zodra ik het weet smile

22

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Duiksmurf, je kunt nu zelfs al op de website zien wat waar in de drank/eetposten ligt en in welke volgorde. Hoef je ter plekke alleen nog maar te pakken en niet te zoeken!

23

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik kom ook mijn debuut maken op de hele! Drukste trainingsweken zitten er op, deze week nog wel redelijk hard aan de bak en daarna afbouwen en knallen op 10 september smile

24

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik bereid me ook voor op Almere, maar in mijn geval op de halve. Nu heb ik wel even een vraagje;
Er zijn 2 mogelijkheden voor registratie en bike check in (voor de halve in ieder geval). Of op vrijdagmiddag / avond of op zaterdagochtend nog voor de start van de hele. Aangezien ik op vrijdag tijd heb om op en neer naar Almere te gaan, lijkt het mij wel een rustig idee om dit vast achter de rug te hebben. Daarbij, is het ook wel aantrekkelijk om iets later op te staan op zaterdagochtend. Betekent alleen dat ik niet meer bij mijn fiets kan op zaterdag en dus niet meer de bandenspanning kan controleren en dus de bidons (met water en sportdrank) er al een tijdje opzitten. Lijkt me niet echt lekker...
Hoe kijken jullie hiernaar? Hoe doen jullie dit?

25

Re: Challenge Almere-Amsterdam

sgeerlings schreef:

Ik bereid me ook voor op Almere, maar in mijn geval op de halve. Nu heb ik wel even een vraagje;
Er zijn 2 mogelijkheden voor registratie en bike check in (voor de halve in ieder geval). Of op vrijdagmiddag / avond of op zaterdagochtend nog voor de start van de hele. Aangezien ik op vrijdag tijd heb om op en neer naar Almere te gaan, lijkt het mij wel een rustig idee om dit vast achter de rug te hebben. Daarbij, is het ook wel aantrekkelijk om iets later op te staan op zaterdagochtend. Betekent alleen dat ik niet meer bij mijn fiets kan op zaterdag en dus niet meer de bandenspanning kan controleren en dus de bidons (met water en sportdrank) er al een tijdje opzitten. Lijkt me niet echt lekker...
Hoe kijken jullie hiernaar? Hoe doen jullie dit?

Ik ben er ook nog niet helemaal uit en het hangt er vanaf waar je je prettig bij voelt. Ik neig er nu naar om vrijdag mijn fiets alvast in te checken en zaterdag op tijd te zijn om alles nog even te controleren. Je geeft zelf al aan het niet echt lekker te vinden om niet bij je fiets te kunnen komen, dus ik zou er gewoon op tijd zijn zaterdag.