26

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Voor zo ver ik weet kan registratie van fiets op zaterdagochtend alleen als je de halve afstand doet ( dat staat ook in de brief die je van challenge hebt gekregen )

Het is zeker als je de eerste keer het doet lekker om behoorlijk wat rust te hebben en de briefing bij te wonen ( deze heb je niet op zaterdag ), de wissel bij challenge is wat anders als wat je gewent bent dus het is zeker handig om de briefing bij te wonen om het uitgelegd te krijgen

27

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Je kan zaterdagochtend nog wel naar de fiets toe om bidons te plaatsen, banden te checken etc.
Hou wel rekening met de sluitingstijd van de wisselzone, dus wees op tijd!

28

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik ga pas op zaterdagochtend inchecken, maar wel eerder dan vorig jaar. Toen was ik er om 07.01 en mocht eigenlijk niet meer meedoen. Moest echt smeken yikesyikes

29

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik ben nog in dubio. Waarschijnlijk ga ik toch voor zaterdagochtend inchecken, want ik heb geen zin om 2 keer op en neer te rijden.

30

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Hoe zit het met de bevoorrading voor de start als je van plan bent gebruik te maken van de verzorging onderweg?
Ik heb de laatste maanden bewust High5 aangeschaft om te kijken hoe ik er op reageer. Tov Powerpar (wat ik hiervoor gebruikte) vind ik Hihg5 goed (misschien zelfs wel beter) te verteren. Dat betekent dat ik gedurende de 1/2 gebruik ga maken van de aangeboden verzorging.
Ik heb dmv het "plan my fuel" een schema gemaakt wat ik zoal nodig heb.
Moet ik de eerste bevoorrading dan zelf tijdens de expo aanschaffen, of kan ik deze voor de start van de wedstrijd ergens bij een bevoorrading krijgen? Maw is er bevoorradingspost in de wisselzone of bij de check in waar ik al wat gels kan inslaan?
Zoals het er nu naar uitziet ben ik van plan om mijn fiets op vrijdag in te checken en naar de briefing te gaan, al is de athlete guide online voor de meeste zaken ook erg duidelijk.
Enige vraag die ik nog heb gaat over de helm, zit die in je rode wisseltas, of mag je in de die in de wisselzone vooraf vastmaken aan je fiets? En waar laat je de helm na het fietsen, weer bij je fiets, of gaat die in je blauwe tas?

31

Re: Challenge Almere-Amsterdam

@VDH het wordt mijn eerste challenge wedstrijd, dus misschien is het hier anders dan bij alle andere triathlons (of in elk geval de +/- 150 die ik gedaan heb ), maar de eerste bevoorrading moet je altijd zelf doen.

Dus vul je bidon en neem een paar eigen gels/repen mee op de fiets. Als je dan een bevoorrading op het fietsparkoers mist zit je ook niet meteen in de problemen.

Afhankelijk van hoe ver de eerste bevoorrading weg ligt kun je bijvoorbeeld wel kiezen om maar 1 bdion mee te nemen ipv 2..

32

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Er zijn inderdaad alleen maar posten op het parcours, niet in de wisselzone.
Tijdens het fietsen volgens mij alleen bidons, tijdens het lopen wordt er van alles aangeboden.

33

Re: Challenge Almere-Amsterdam

MartijnT schreef:

Ik ben nog in dubio. Waarschijnlijk ga ik toch voor zaterdagochtend inchecken, want ik heb geen zin om 2 keer op en neer te rijden.

ik ook niet en slaap daarom bij vdValk ;-)

voor 7 uur dus zorgen dat alles op je fiets zit etc ... moet te doen zijn, verwacht toch niet al te veel te slapen wegens ietwat verhoogd adrenaline gehalte ;-)

Eerder gestelde vraag over de helm vind ik ook interessant: mag deze aan je fiets of moet ie in de tas?

Grtz
D.

34

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Als ik het me goed herinner dan had ik mijn helm de afgelopen jaren gewoon op het stuur liggen.

35

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Eigenlijk mag er gewoon niks op de grond staan of liggen dus je schoenen en helm mogen op je fiets staan/liggen.

36

Re: Challenge Almere-Amsterdam

als het hard waait is het niet aan te raden om je helm op je stuur te leggen, ik neem het risico niet en stop een wel in mijn tas, die paar seconde maakt voor mij toch niet uit.....

37

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Schema voor zaterdag 10/9.

Wisselzone is dus open tot 7:00
Start van 1/2 vanaf 8:20

38 Laatst bewerkt door Vanzella (01-09-16 13:08:56)

Re: Challenge Almere-Amsterdam

het voedingsplan op de site geeft aan:

Bij het fietsen bananen en gels elke 22,5km, dus je hoeft alleen repen mee te nemen (ik knip een pakketje van die platte powerbar repen door). Als je alleen vloeibare voeding neemt wat extra gels, alleen een high 5 gel elke 22km is niet genoeg, tenzij de sportdrank precies goed gemaakt is, maar daar gokt denk ik niemand op.

ik redeneer wel vanuit de hele overigens smile

39

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Vanzella schreef:

@VDH het wordt mijn eerste challenge wedstrijd, dus misschien is het hier anders dan bij alle andere triathlons (of in elk geval de +/- 150 die ik gedaan heb ), maar de eerste bevoorrading moet je altijd zelf doen.

Toevallig heb ik zaterdag in Vichy hierover staan praten. Mijn buurman in het fietsenpark had die dag namelijk eerst de halve/70.3 gedaan (en dus de dag erna de hele - het kan altijd gekker, zal ik maar zeggen). Het was hem nogal tegengevallen dat de eerste verzorgingspost pas op 20 km was, in de hitte. Hij wist dus juist niet beter dan dat je aan het begin van het fietsen alles aanpakt bij een eerste post vlakbij de start. Hij kwam uit Argentinië, misschien gaat het daar anders? (Overigens was er op de hele wel een post al na 3 km.)

Ik vind het trouwens juist heel relaxed om je fiets en spullen de dan van tevoren allemaal al klaar te hebben, dat scheelt stress op die toch al zenuwachtige en vroege ochtend. Maar dan moet je er inderdaad wel in de buurt overnachten.

Louise

40

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Louise schreef:
Vanzella schreef:

@VDH het wordt mijn eerste challenge wedstrijd, dus misschien is het hier anders dan bij alle andere triathlons (of in elk geval de +/- 150 die ik gedaan heb ), maar de eerste bevoorrading moet je altijd zelf doen.

Toevallig heb ik zaterdag in Vichy hierover staan praten. Mijn buurman in het fietsenpark had die dag namelijk eerst de halve/70.3 gedaan (en dus de dag erna de hele - het kan altijd gekker, zal ik maar zeggen). Het was hem nogal tegengevallen dat de eerste verzorgingspost pas op 20 km was, in de hitte. Hij wist dus juist niet beter dan dat je aan het begin van het fietsen alles aanpakt bij een eerste post vlakbij de start. Hij kwam uit Argentinië, misschien gaat het daar anders? (Overigens was er op de hele wel een post al na 3 km.)

Ik vind het trouwens juist heel relaxed om je fiets en spullen de dan van tevoren allemaal al klaar te hebben, dat scheelt stress op die toch al zenuwachtige en vroege ochtend. Maar dan moet je er inderdaad wel in de buurt overnachten.

Louise

True in Maastricht was er ook na 4km al een aidstation (bananen, high 5 gels en bidons). Het is gewoon niet in me opgekomen om die te gebruiken om even flink in te slaan.. Theoretisch had het dus gekund...

41

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Maar flink inslaan bij een verzorgingspost tijdens het fietsen houdt dan in dat je afstapt en zelf gels etc. gaat pakken??

42

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Arnoutdv schreef:

Maar flink inslaan bij een verzorgingspost tijdens het fietsen houdt dan in dat je afstapt en zelf gels etc. gaat pakken??

Als het je doel is om je inschrijfgeld maximaal te benutten en zo min mogelijk zelf mee te nemen is dat een mogelijkheid...

43

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Als je een beetje handig bent, kan het zonder afstappen. Ze reiken het je aan, hè, althans, zo heb ik het meegemaakt, je hoeft niet zelf in een doos te gaan staan graaien ofzoiets. Maar wel langzaam fietsen, en het moet een beetje meezitten met de drukte. Meestal krijg je wel meerdere kansen, dus dat er zeg maar 3 vrijwilligers staan met hetzelfde product, dus als je de eerste misgrijpt, pak je het aan van de volgende. Snel wegstoppen en volgende aanpakken.

Voor mij is het ook theorie, hoor, ik neem op de fiets bijna alleen maar eigen voeding mee, pak vooral water aan.

Louise

44

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Louise, ik bedoelde maximaal inslaan bij een verzorgingspost, niet een gel of een bidon aanpakken smile

45

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Wat Louise zegt. Alleen in noodgevallen pak ik iets anders aan dan drinken bij verzorgingsposten tijdens het fietsen. Voorzover ik kan zien staan vrijwilligers klaar met gels en dergelijke en kan je dat op dezelfde wijze aanpakken als een bidon, dus al fietsend. Het lijkt me niet direct een briljante strategie om helemaal niets aan eten en drinken mee te nemen op de fiets en volledig te vertrouwen op verzorgingsposten trouwens.

46

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Arnoutdv schreef:

Louise, ik bedoelde maximaal inslaan bij een verzorgingspost, niet een gel of een bidon aanpakken smile

Ik zal het eens proberen. Rugzakje mee en een hele doos met eten en gels inladen, je hebt er immers voor betaald wink

47

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Het ging me om de opmerking van VDH

... Moet ik de eerste bevoorrading dan zelf tijdens de expo aanschaffen, of kan ik deze voor de start van de wedstrijd ergens bij een bevoorrading krijgen? Maw is er bevoorradingspost in de wisselzone of bij de check in waar ik al wat gels kan inslaan?  ...

Ik neem altijd mijn eigen spullen mee en pak alleen wat aan in geval van nood.
Soms wel een gel/fruit tijdens het lopen (alleen bij wedstrijden > 1/2)

48

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Een week voor zo een wedstrijd zou je toch wel al een eet en drink planning moeten hebben en dit getraind hebben.

49

Re: Challenge Almere-Amsterdam

ronnyke schreef:

Een week voor zo een wedstrijd zou je toch wel al een eet en drink planning moeten hebben en dit getraind hebben.

lijkt me wel, ik zie overigens wel een verschil met Maastricht in het high 5 plan, geen High5 caffeine gels. dus ik moet iets meer eigen gels meenemen... Niet alleen af een toe een powerbar blackcurrant voor de afwisseling tijdens het lopen, maar ook voor verbrandingsstimulatie...

50

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Dat lijkt me een plan Vanzella ;-) Mijn mening is dat je best zoveel mogelijk voor je eigen eten en drinken kunt zorgen om onaangename verassingen te vermijden. Maar tja.... Dat is niet altijd makkelijk natuurlijk.