126

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik zal ook eens een verslagje schrijven..

Laat ik bij het einde beginnen... 10.47.03, snelste hele triathlon ooit, gevolgd door een dik uur eerste hulp...

Ik weet zeker dat ik zaterdag niets meer in mijn lijf had, en de maximale prestatie van het moment heb geleverd.

Zwemmen ging best ok, een beetje zoals MACA944 in zijn verslag schrijft, moeilijk orienteren tegen de zon in en daarnaast kreeg ik de tweede ronde pijn in mijn linker elleboog waardoor mijn slag een beetje uit balans raakte en ik regelmatig wat wegdobberde naar links. Al met al 1.13.47 op de mat is best ok (1.10 gehoopt), mijn Garmin gaf 3,95km aan.  Dat was tevens het laatste kunstje van de Garmin, want toen ik van T1 naar fietsen wilde omschakelen deed hij het niet meer. T1 was ok 4 minuten volgens de live tracking. Inclusief slalom door de kelder en sokken aantrekken niets te klagen.

Fietsen, exact op plan ondanks het gebrek aan een Garmin. Alleen de stopwatch functie functioneerde nog, dus ik moest old skool schatten wat mijn snelheid per 10km was als ik het bordje niet mistte..  Eerste rondje 34,0 gemiddeld, tweede 33,5 en dat leidde tot 5.20 en 33,7, gewoon "spot on" waar ik op hoopte. Op het wind tegen stuk in de laatste 50km heb ik een man of 30 ingehaald, blijkbaar waren er een hoop te hard gestart (of wilden ze hun hartslag niet te ver op laten lopen). Wel was het al erg warm onder mijn TT helm. 12 bidons op met fietsen en pas na 15km met lopen een psychologisch plasje gedaan (ook gelijk het laatste).

Lopen was iets makkelijker te managen qua snelheid met een stopwatch, dus zodra ik in "the flow" zat waren de kms netjes net boven de 5 minuten. Dat ging uitstekend, tot op het 20km mijn lijf me vertelde dat ik naar de kloten kon lopen en maar moest gaan sjoelen ofzo. Alles deed zeer uit het niets en de energie was op.

Gelukkig is de geest sterker dan het lijf, en heeft mijn geest een teringhekel aan wandelen. Dus al zuchtend en puffend, doorgelopen. Het werd echt van drinkpost naar drinkpost rennen en daar goed bijtanken elke keer. In de laatste ronde waren de bruggetjes ook nog krampopwekkend en moest ik die extra wandelpassen accepteren... 4.05 was een minuut of 25 langzamer dan gepland, maar zoals ik direct daarna bij de EHBO concludeerde, meer zat er niet in. 

Het bizarre is dat blijkbaar (bijna) iedereen flink heeft afgezien tijdens de marathon, want het was in de uitslag nog steeds mijn sterkste onderdeel 224e zwemtijd - 130e fiets en 111e looptijd = 114e finisher.

De organisatie was overigens fantastisch, vanaf de briefing tot de verzorging na de race, ronduit uitstekend!!!

400 deelnemers is ook een mooi aantal op de hele, genoeg volk, maar niet te druk. De eerste fietsronde ontstond er wel een soort Kona trein op het wind tegen stuk, doordat de halve zich tussen de hele had ingevoegd. Het was redelijk druk en er was veel volk dat zich liet verleiden tot stayeren.

Maarten en Martijn bedankt voor de aanmoedingen (misschien ook nog wel anderen, maar daar kon ik geen nummer/gezicht koppelen aan de aanmoediging smile)

Iedereen, en met name de debutanten gefeliceerd met je finish, de doelstellingen waren overwegend te scherp voor de omstandigheden zie ik, maar volgens mij kijken de meesten redelijk tevreden terug, net als ikzelf smile...

Succes met herstellen allemaal!

127

Re: Challenge Almere-Amsterdam

leuke verslagen allemaal! Maarten bedankt voor de mention in je verslag :-)
Ik ben de hele dag aan het supporteren geweest. Mede door een knie operatie zat starten er voor mij niet maar dat mag de pret niet drukken en ik heb een fantastische dag gehad.
Ben ook de hele dag in Maastricht geweest en nu in Almere maar als ik eerlijk ben is de sfeer en beleving in Almere een stuk mooier.
Ook zijn de atleten naderhand een stuk makkelijker bereikbaar als in Maastricht
De hele sfeer en beleving heeft er inmiddels wel voor gezorgd dat ik zeer waarschijnlijk volgend jaar voor de derde keer ga starten op de hele afstand.

Gr Ramon

128

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik heb nu ook de verslagen kunnen lezen, erg leuk, dank jullie wel! En gefeliciteerd ook. Klinkt als vooral voor het lopen zware omstandigheden. Tsja, het was/is ook wel heel uitzonderlijk voor de tijd van het jaar.

Louise

129

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Weliswaar aan de late kant, maar ook nog een verslagje van mijn debuut op de halve afstand!

Wekkertje op 03.10, alles stond eigenlijk al klaar wat mee moest, maar toch even de laatste check en snel een ontbijtje wegwerken. 04.10 vertrek, en netjes volgens planning rond de klok van 6 pal vooraan in de parkeergarage bijna onder de wisselzone, perfect! Goed dat ik de vrijdag alvast de fiets had ingecheckt, geen stres! Dus rustig de gels en bidons op de fiets gegooid en op het gemakje de wisselzone nog eens doorgenomen in mijn hoofd.

Om 07.20 met opkomende zon de indrukwekkende start van de Pro's en later de age groupers long distance bekeken (knappe prestatie's van jullie allemaal zeg!!!) om vervolgens weer even naar de auto te struinen om het wetsuit erbij te gaan pakken, laatste eten wegwerken.

Dan de zwemstart: ik lag toch weer iets te veel in het midden, dus de eerste 200m was flink worstelen, maar uiteindelijk wat naar links kunnen manoeuvreren en ik kon lekker in mijn ritme komen. KAK. Ik lig links, we gaan rechtsom de boeien heen.. Dus weer even stoeien, maar ik kon gelukkig makkelijk weer iets uitwijken naar links na de boei en een goed ritme doorzwemmen. Beslagen bril i.c.m. opkomende zon in je gezicht is trouwens ook geen aanrader, maar ik kon me lekker aan een aantal zwemmers om me heen optrekken. Mijn geschatte tijd was 35 minuten en tot mijn verbazing stond ik keurig na 34:33 op de kant.

Na een snelle wissel kon ik dan eindelijk op de fiets! Direct op het gas gegaan en lekker kunnen rijden.
Meneer de jury-op-de-motor moest wel nog tot 2x toe iemand uit mijn achterwiel plukken, bij élke bevoorrading waar ik een banaan wilde aannemen was het heel fijn dat er nog een 2e persoon met banaan stond, maar wat een heerlijk fietsparcours zeg!
Na een kleine 2,5 uur en met 37km/h gemiddeld kwam ik weer aan in de wisselzone en ik voelde me nog topfit! Hartslag zat nog onder wat ik had verwacht, die sub5 tijd moest gaan lukken! Met haast 1:51:00 voor de HM nog over, hoe voelt als al 'in the pocket'!

Snel sokken aangeschoten en rennen. De eerste 12km gingen wonderbaarlijk goed, ik ben geen toploper maar ik liep wat ik wilde lopen, tussen de 4:45 en 5:00min. "Als ik dit tempo kan houden kom ik bijna 10 minuten onder 5 uur uit" denk ik nog.. jaja..

Ik weet niet of jullie hem ook hebben zien staan, maar bij KM 12,5 stond een héle grote vent met een nóg grotere hamer! Auw, warm, m'n benen lopen vol, m'n hartslag schiet omhoog, wat gebeurd er!?! Ik zie dat de hartslag al een tijdje net boven mijn omslagpunt zit, dus even het gas eraf.
Vanaf dat moment was het van post naar post, wandelend zoveel mogelijk iso en water drinken en sponsen aanpakken. Gels leken even te helpen, maar het glas was echt leeg.. Tot KM 19 liep ik met veel pijn en moeite nog maar nét 6:00min/km totdat ik me bedacht: als je nog wilt moet je het nu gaan doen Ron! Dus nog een laatste keer aangezet en de laatste kilometers nog 05:00 gelopen, maar toen ik de finish passeerde na 5:03:59 ging bijna het licht uit.
Mijn hartslag was de laatste kilometers zelfs opgelopen tot mijn max HR van 196, met als gevolg dat de lieve dames van de verzorging me naar een bankje moesten helpen en me hebben vol geduwd met red bull. Na 15 minuten kon ik weer rechtop staan en gaan genieten van wat ik zojuist gedaan had; weliswaar géén sub5, maar wél een debuut op de halve afstand waarin ik alles gegeven heb (Lees: eigenlijk net te veel) en ik ondanks alles van de hele dag weer veel geleerd en onwijs genoten heb!

I'll be back Almere smile

130

Re: Challenge Almere-Amsterdam

ronzwijnenburg schreef:

Weliswaar aan de late kant, maar ook nog een verslagje van mijn debuut op de halve afstand!

Wekkertje op 03.10, alles stond eigenlijk al klaar wat mee moest, maar toch even de laatste check en snel een ontbijtje wegwerken. 04.10 vertrek, en netjes volgens planning rond de klok van 6 pal vooraan in de parkeergarage bijna onder de wisselzone, perfect! Goed dat ik de vrijdag alvast de fiets had ingecheckt, geen stres! Dus rustig de gels en bidons op de fiets gegooid en op het gemakje de wisselzone nog eens doorgenomen in mijn hoofd.

Om 07.20 met opkomende zon de indrukwekkende start van de Pro's en later de age groupers long distance bekeken (knappe prestatie's van jullie allemaal zeg!!!) om vervolgens weer even naar de auto te struinen om het wetsuit erbij te gaan pakken, laatste eten wegwerken.

Dan de zwemstart: ik lag toch weer iets te veel in het midden, dus de eerste 200m was flink worstelen, maar uiteindelijk wat naar links kunnen manoeuvreren en ik kon lekker in mijn ritme komen. KAK. Ik lig links, we gaan rechtsom de boeien heen.. Dus weer even stoeien, maar ik kon gelukkig makkelijk weer iets uitwijken naar links na de boei en een goed ritme doorzwemmen. Beslagen bril i.c.m. opkomende zon in je gezicht is trouwens ook geen aanrader, maar ik kon me lekker aan een aantal zwemmers om me heen optrekken. Mijn geschatte tijd was 35 minuten en tot mijn verbazing stond ik keurig na 34:33 op de kant.

Na een snelle wissel kon ik dan eindelijk op de fiets! Direct op het gas gegaan en lekker kunnen rijden.
Meneer de jury-op-de-motor moest wel nog tot 2x toe iemand uit mijn achterwiel plukken, bij élke bevoorrading waar ik een banaan wilde aannemen was het heel fijn dat er nog een 2e persoon met banaan stond, maar wat een heerlijk fietsparcours zeg!
Na een kleine 2,5 uur en met 37km/h gemiddeld kwam ik weer aan in de wisselzone en ik voelde me nog topfit! Hartslag zat nog onder wat ik had verwacht, die sub5 tijd moest gaan lukken! Met haast 1:51:00 voor de HM nog over, hoe voelt als al 'in the pocket'!

Snel sokken aangeschoten en rennen. De eerste 12km gingen wonderbaarlijk goed, ik ben geen toploper maar ik liep wat ik wilde lopen, tussen de 4:45 en 5:00min. "Als ik dit tempo kan houden kom ik bijna 10 minuten onder 5 uur uit" denk ik nog.. jaja..

Ik weet niet of jullie hem ook hebben zien staan, maar bij KM 12,5 stond een héle grote vent met een nóg grotere hamer! Auw, warm, m'n benen lopen vol, m'n hartslag schiet omhoog, wat gebeurd er!?! Ik zie dat de hartslag al een tijdje net boven mijn omslagpunt zit, dus even het gas eraf.
Vanaf dat moment was het van post naar post, wandelend zoveel mogelijk iso en water drinken en sponsen aanpakken. Gels leken even te helpen, maar het glas was echt leeg.. Tot KM 19 liep ik met veel pijn en moeite nog maar nét 6:00min/km totdat ik me bedacht: als je nog wilt moet je het nu gaan doen Ron! Dus nog een laatste keer aangezet en de laatste kilometers nog 05:00 gelopen, maar toen ik de finish passeerde na 5:03:59 ging bijna het licht uit.
Mijn hartslag was de laatste kilometers zelfs opgelopen tot mijn max HR van 196, met als gevolg dat de lieve dames van de verzorging me naar een bankje moesten helpen en me hebben vol geduwd met red bull. Na 15 minuten kon ik weer rechtop staan en gaan genieten van wat ik zojuist gedaan had; weliswaar géén sub5, maar wél een debuut op de halve afstand waarin ik alles gegeven heb (Lees: eigenlijk net te veel) en ik ondanks alles van de hele dag weer veel geleerd en onwijs genoten heb!

I'll be back Almere smile

Mooi verhaal, had zomaar mijn verslag kunnen zijn. Mijn zwemtijd was hetzelfde, fietsen was ik iets langzamer en op hetzelfde punt kwam ik onze vriend met de hamer tegen. Zelfs onze eindtijd verschilt slechts een paar seconden. Grappig.

Ps. Om beslagen glazen te voorkomen moet je ze even schoonmaken met doekje met afwasmiddel, heb je glashelder zicht.

131

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Mooi verhaal, had zomaar mijn verslag kunnen zijn. Mijn zwemtijd was hetzelfde, fietsen was ik iets langzamer en op hetzelfde punt kwam ik onze vriend met de hamer tegen. Zelfs onze eindtijd verschilt slechts een paar seconden. Grappig.

Ps. Om beslagen glazen te voorkomen moet je ze even schoonmaken met doekje met afwasmiddel, heb je glashelder zicht.

Volgens mij ben je inderdaad 13 seconden en direct na mij gefinshed?! Klaas Jan neem ik aan? grappig inderdaad smile
En de bril.. na de laatste zwemtraining zo de tas ingegooid... roll

132

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Zeker een  mooi verhaal, Ron! Maarre, dan kom je kapot over de finish en dan gooien ze je vol met RedBull? Was dat in overleg met jou? Mij zouden ze dat echt niet moeten aandoen, bedoel ik.

Louise

133 Laatst bewerkt door ronzwijnenburg (16-09-16 20:53:49)

Re: Challenge Almere-Amsterdam

haha, nee ze hebben me zeker gevraagd wat ik wilde hebben! smile Ben begonnen met water en red bull, later winegums, cola en nog meer red bull erbij gepakt en ik voelde me binnen een kwartier echt een ander mens! Zitten, afkoelen, hartslag omlaag en energie erin werkte dus prima voor mij!

..so it's true

Red bull geeft je vleugels! lol

134

Re: Challenge Almere-Amsterdam

Ik denk dat je geluk hebt gehad met je red bull want dat had ook wel anders kunnen uitdraaien. Je komt al gedehydrateerd over de meet en red bull droogt je nog verder uit. Dit jaar is er hier in Belgie iemand zo in een coma geraakt.