101

Re: Wedstrijdplanning 2017

Bescheiden plannen voor 2017

11 juni - Luttenberg, 1/8e (zwemdeel in het zwembad, uitdaging: heuvelachtig fietsparkoers)
1 juli - Didam, sprint (uitdaging: verder zwemmen en zoveel mogelijk BC)
26 augustus - cross triathlon Renkum , 1/8e (uitdaging: leren MTB-en)
17 september 2017 - Triathlon Zutphen, 1/8e

Op 24 juni doe ik de Weerribben Zwemtocht (1 km. ); ik wil graag een lange (d.w.z. 80-100 km.) fietstour ondernemen. Ik weet nog niet of dit een georganiseerde tocht wordt.  Mijn dochter wil graag weer op fietsvakantie, dat is afgelopen zomer goed bevallen (juich, juich!)

Er zit dus bewust een 'gat' in mijn planning, zodat er in de zomermaanden kan worden ge-freewheeled en heerlijk buiten worden gesport.

102

Re: Wedstrijdplanning 2017

Mijn planning is niet heel uitgebreid. Ik ben nog niet zo ervaren en kom helaas net van blessure af dus even met beleid gepland.

- 9 April Marathon Rotterdam
- 15 April Amstel gold race
- 11 juni Ironman 5i50 Kraichgau
- 23 juni 1/8 triathlon NK Politie
- 9 juli Triathlon Utrecht (afstand moet ik nog even bekijken)
- 29 juli Rondje Eilanden (zwemmen/lopen)

Tussen deze grotere evenementen pak ik waarschijnlijk nog wat kleinere regionale voornamelijk loopwedstrijdjes mee.

In manibus vestris victoria est

103

Re: Wedstrijdplanning 2017

Mijn planning is miniem en ligt nog niet vast. Ik heb nog geen idee waar, of zelfs maar op welk continent, ik na april woon.
Het doel dit jaar is 1 of 2 halve triathlons te doen.

11 Maart: Run to Pub in Bozeman. Of een 10km of de halve marathon. Een wedstrijd waarbij je met een bus naar de start wordt gebracht, netto hoogte in de 10k is -60m, in de halve ongeveer -90m. Ik wil ofwel de halve als training om te kijken hoe dat is om die afstand in een wedstrijd te lopen (ooit maar 1x tijdens een training 21km gelopen, maar loop laatste tijd bijna wekelijks wel een keer 15+ km). Of de 10k voor een mooie tijd.

23 April: Grizzly sprint triathlon in Missoula. Vorig jaar ook gedaan en wil mijn tijd daar verbeteren. 1000 yard zwemmen (~900m), 20 km fietsen, 5 km lopen.

Daarna??? Waarschijnlijk ben ik begin juli in NL dus heb ik naar Didam zitten kijken. Iemand een idee of de halve van Didam snel vol zit? En is het een goed idee om een halve marathon als training te doen? Ik denk dat het lastig zal zijn om me in te houden, dus dat ik eigenlijk gewoon race ipv een tempo training.

104

Re: Wedstrijdplanning 2017

superhans schreef:

@bartvanbeek1 dan zou Hannover ook kunnen, de Wasserstad tiathlon. Ik heb daar een aantal jaren terug de hele gedaan, en ze hebben ook een halve. Zeer goed georganiseerd, en ik ga daar ooit nog een keer terug naar toe. In Luxumburg heb je ook nog de Eislek triathlon (ook een halve met flink wat hoogtemeters). Dat werd vorig jaar ook een duathlon door de blauwalg....maar was perfect georganiseerd.

Thankx voor de tips . Ga ze voor volgend jaar zeker in overweging nemen. Nu ingeschreven voor de Indiland Eschweiler.70.3. Is in de buurt en op dezelfde datum als Stein. Word de eerste halve dus aan de bak met de training..Zin in. Misschien nog een halve (als het bevalt in september). Volgend jaar wil ik voor een 'grote' organisatie halve gaan...

105

Re: Wedstrijdplanning 2017

Zo, de planning langzaam rond. Het is toch wat meer geworden dan bedacht...

15-apr    Tijdrit Almere 42k
06-mei    Boretti 110k
20-mei    Heerenveen OD
28-mei    Almere OD
11-jun    Kraichgau 70.3
01-jul    Beesd 1/4
26-aug    Veenendaal 1/4
03-sep    Marken-Monnickendam open water 3,5k

En tussendoor nog een keer naar Limburg voor het Amstel Gold parcours.

triathlon is 3x leuker!

106

Re: Wedstrijdplanning 2017

Ik heb me net ingeschreven voor Triathlon010 op 16 juli, start om 11 uur. Dit jaar kennelijk geen kwart afstand erbij, alleen de sprint.

Louise

107 Laatst bewerkt door Mimi91 (10-02-17 20:43:34)

Re: Wedstrijdplanning 2017

Planning ondertussen alweer wat gewijzigd. Helaas geen marathon Rotterdam dit jaar vanwege kuitblessure, maar wel al m'n oog op een aantal andere loopjes met kortere afstanden. Ondertussen ook maar voor een aantal 1/8 triathlons ingeschreven:

20 mei Heerenveen
18 juni Groningen
1 juli Stiens
16 juli Klazienaveen
27 augustus Vries (recreatief)
2 september Zwolle

Morgen hoor ik van de fysio of ik het lijstje mag uitbreiden met een zwemloop in Groningen op 16 april smile

108

Re: Wedstrijdplanning 2017

MontanaMan schreef:

Mijn planning is miniem en ligt nog niet vast. Ik heb nog geen idee waar, of zelfs maar op welk continent, ik na april woon.
Het doel dit jaar is 1 of 2 halve triathlons te doen.

11 Maart: Run to Pub in Bozeman. Of een 10km of de halve marathon. Een wedstrijd waarbij je met een bus naar de start wordt gebracht, netto hoogte in de 10k is -60m, in de halve ongeveer -90m. Ik wil ofwel de halve als training om te kijken hoe dat is om die afstand in een wedstrijd te lopen (ooit maar 1x tijdens een training 21km gelopen, maar loop laatste tijd bijna wekelijks wel een keer 15+ km). Of de 10k voor een mooie tijd.

23 April: Grizzly sprint triathlon in Missoula. Vorig jaar ook gedaan en wil mijn tijd daar verbeteren. 1000 yard zwemmen (~900m), 20 km fietsen, 5 km lopen.

Daarna??? Waarschijnlijk ben ik begin juli in NL dus heb ik naar Didam zitten kijken. Iemand een idee of de halve van Didam snel vol zit? En is het een goed idee om een halve marathon als training te doen? Ik denk dat het lastig zal zijn om me in te houden, dus dat ik eigenlijk gewoon race ipv een tempo training.

Per maart een nieuwe baan! In Oxford, Engeland. In maart in Engeland, in april een week terug naar Montana om eea af te ronden. Verhuizen, nieuw land, nieuwe baan. Mijn training gaat aardig in de war geschopt worden komende maanden. Fiets hier verkopen, in Engeland krijg ik de eerste maand onderdak, maar in april een eigen stek zoeken. Lopen zal af en toe wel lukken, maar ik denk dat ik na april pas tijd heb om me weer te richten op zwemmen en zwemmen (mits ik een fiets heb aangeschaft dan). Eind augustus is er een (zwembad)sprint triathlon in Oxford, met een wel heel korte zwemafstand (400m). Hopelijk kan ik nog 1 of 2 olympic distances doen in de zomer en misschien een keer een halve marathon.

109

Re: Wedstrijdplanning 2017

@MontanaMan :
Gefeliciteerd met je nieuwe baan ...dat gooit e.a.e idd in de war  qua planning...

110

Re: Wedstrijdplanning 2017

Een aanpassing op mijn lijstje :

@Jeanette schreef:

-Opbouwen training in het eerste kwartaal .
-9-4 Sprint Duathlon Mettmann
-Trainingskamp Mallorca van 23-4 t/m 7-5 ( 2 weken )
-14-5 Ronde van Nijmegen 95 km op de bike (fun/trainings ride )
-11-6   Bocholt 1/8
-2-7  Wissel 1/8
-15-7 Aldekerk 1/8
-27-8   Goch  1/8
-3-9  Xanten  1/8
-2-10 Münster Giro 120 Km

111

Re: Wedstrijdplanning 2017

Gefeliciteerd Oxfordman! Dat klinkt als een universitaire overstap. Het lijkt me dat er wel voldoende triathons moeten zijn in de UK, maar dan zal je wel moeten kunnen reizen. Moet die run to pun niet in Boozeman zijn? Of is het angryman?

112

Re: Wedstrijdplanning 2017

Word je dan OxfordMan, MontanaMan? wink Gefeliciteerd met je nieuwe baan en je mooie nieuwe werkplek!

Louise

113

Re: Wedstrijdplanning 2017

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! En ja dat gooit de boel overhoop zeg, maar het lijkt me ook leuk, nieuwe omgeving, nieuwe uitdaging. En links fietsen!

114

Re: Wedstrijdplanning 2017

Thanks allemaal. Inderdaad werken bij de universiteit daar, een post-doc vooral gericht op lesgeven. En maar eens kijken of MontanaMan in OxfordMan kan veranderen.

En tsja, Boozeman lijkt me wel een mooie naam ja voor the Run To The Pub big_smile

115

Re: Wedstrijdplanning 2017

Het seizoen begint 30 april met de opening van de 4e divisie in Arnhem.
Die probeer ik allemaal mee te pakken, een paar regional triathlons ertussendoor. Dan als eerste langere de Mitteldistanz in Bocholt, eerste piek mag liggen bij de Alp d'Huez long distance, daarna doortrainen op lange afstanden op vakantie om als hoofddoel in Almere te proberen onder de 10u uit te komen. Stiekem hoop ik dan scherp genoeg te zijn in de buurt van de 9u30 uit te komen.....

Al met al minder wedstrijden dan vorig jaar, maar proberen iets beter te zijn op de momenten dat het er voor mij toe doet.

116

Re: Wedstrijdplanning 2017

Toegevoegd aan de kalender: 13 mei Merwede Triathlon.

Sprintafstand in m'n geboortestad (Gorinchem) incl. 4 x de Merwedebrug over.

117

Re: Wedstrijdplanning 2017

Gorinchem, leuk! Lang geleden dat daar een evenement was. Denk dat ik daar maar eens aan mee ga doen.

118

Re: Wedstrijdplanning 2017

Ik heb helaas achter het net gevist voor de Zwintriathlon. Dit is wel zo'n beetje mijn definitieve planning dus:

20  mei: Ter Aar 1/8 (C)
27 mei Krimpen 1/4 (C*)
11 juni Bocholt 1/2 (B*)
24 juni Oud Gastel  1/3 (B*)
8 juli Terneuzen 1/8 als duo (ik zwem en loop) (B)
15 juli 010 sprint (A)
2 september Binnenmaas 1/4 (A*)

Tussen 15 juli en 2 september nog een paar zwemtochten en wellicht een PR-poging op de 5 en/of 10 km, en veel fietsen, meer dan voor die kwart nog nodig is. Want in december fietsen we Down Under!

Met * zijn wedstrijden die ik eerder heb gedaan, en ik ga dan voor een persoonlijk parcoursrecord. Voor Oud Gastel en Binnenmaas is dat ambitieus maar wel mogelijk; voor Krimpen en Bocholt moet het makkelijker kunnen lukken, want ik sukkelde met blessureleed toen ik die eerder deed.

Louise

119

Re: Wedstrijdplanning 2017

RobertN schreef:

Ben nu met de planning bezig voor volgend seizoen en wil vooral 1/8 + 1/4 + OD wedstrijden doen en ben er nog niet helemaal over uit welke ik ga doen. Heb nu wel gekeken naar wedstrijden in de buurt, woon in pannerden vlakbij zevenaar.

Hieronder mijn lijst tot nu toe, weet niet of de data helemaal goed is en sommige zitten nog vlak achter elkaar.

22 April IJsselmuiden 1/8
21 Mei Gorssel 1/8
4 Juni Hengelo 1/4
18 Juni Aalten 1/8
25 Juni Gendt 1/4
01 Juli Didam OD
16 Juli Klazienaveen OD
13 Augustus Leiderdorp OD
20 Augustus Stroombroek 1/4
3 September Weesp 1/4
14 September Rotterdam OD

Laat even weten wat nog meer leuke wedstrijden zijn en wat de bevindingen zijn over de planning. Meer rust/meer 1/8 in plaats van/misschien toch een midden of halve. Alvast bedankt.

Planning is iets gewijzigd en alleen voor Deil nog niet kunnen aanmelden:

6 Mei Staphorst 1/8
3 Juni Hengelo 1/8
18 Juni Aalten 1/8
01 Juli Didam OD
16 Juli Klazienaveen OD
12 Augustus Deil 1/4
03 September Weesp 1/4
17 September WK Rotterdam OD

120 Laatst bewerkt door Emiel1969 (29-03-17 14:13:27)

Re: Wedstrijdplanning 2017

9-4     marathon Rotterdam
21-5    1/2 Nieuwkoop
11-6    1/8 Terheijden
17-6    Beach Challenge Den Haag
25-6   Bruggenwim Overschie
8-7     Frysman
29-7   Vinkeveense Plassenloop
Augustus  2 x zwemmen langs Walcheren
26-8   OD Veenendaal
9-9     Challenge Almere  TRIO (marathon)
September Haringvliet oversteek
5-11   Marathon Alpes de Maritimes (Nice - Cannes)

+ wat los spul er om heen.

121

Re: Wedstrijdplanning 2017

Louise schreef:

Dit is wel zo'n beetje mijn definitieve planning dus:

20  mei: Ter Aar 1/8 (C)
27 mei Krimpen 1/4 (C*)
11 juni Bocholt 1/2 (B*)
24 juni Oud Gastel  1/3 (B*)
8 juli Terneuzen 1/8 als duo (ik zwem en loop) (B)

ik heb er nog een tussen weten te frutsen toch: 30 juni Wilhelminadorp, 1/8 (B)

Louise

122

Re: Wedstrijdplanning 2017

Hallo Triatleten!!

Mijn naam is Rens en ik ben een Nederlandse triatleet. Ik doe voor mijn studie een onderzoek naar Belgische lange afstand triatleten. Ik weet niet of dit de juiste manier is (want volgens mij is dit een reactie op Tim, maar anders weet ik het ook niet).

Ben jij nou woonachtig in België en ben je een lange afstand triatleet (half distance & Long Distance), dan zou het erg fijn zijn als jullie mijn enquete zouden willen invullen smile smile. Dit zou mij erg helpen en mijn markt onderzoek compleet maken!!

Hierbij de link van de Enquete:

https://docs.google.com/a/cruyff.net/fo … =0&w=1

Hartelijk bedankt alvast!

123

Re: Wedstrijdplanning 2017

LindaRotterdam schreef:

Twijfel alleen nog om me alvast in te schrijven voor Binnenmaas en voor welke afstand, kan me namelijk herinneren dat die altijd snel vol zit

Dat had ik dus beter kunnen doen. Nu maar gegaan voor Veenendaal; een week eerder komt ook wel beter uit.

Schema is daarmee wel compleet.

06/5 Classico Boretti (115 km)
13/5 Merwede triathlon (sprint)
25/5 RunBikeRunBikeRun Dordrecht
28/5 2e divisie Noord: Duin Triathlon (sprint)
09/6 Midzomeravond triathlon Leidschendam (sprint)
15/7 2e divisie Noord: Triathlon010 (sprint)
06/8 Powerman Differdange (supersprint)
26/8 Veenendaal (OD)
09/9 2e divisie Noord: Vroomshoop (TTT)
17/9 ITU AG WK Rotterdam (OD)

124 Laatst bewerkt door mstyz (30-04-17 12:19:05)

Re: Wedstrijdplanning 2017

Het seizoen gaat nu echt bijna beginnen. In het voorseizoen met name wat loopwedstrijden gedaan, met pr's op 10k, 1/2 marathon en de marathon. Maar nu dus het echte werk. Door de marathon is de voorbereiding wel anders, zodat ik nog weinig gevoel heb bij wat ik kan op mijn fietsonderdeel, nog geen TT wedstrijd gehad. Dus volgende week ga ik het merken. Omdat ik over drie weken 40 word, mag ik meestrijden met de masters. Een gave extra dimensie voor mij in 2017:


--- voorbereiding ---
07-05 1/4 Breukelen
28-05 1/4 Krimpenerwaard

--- blok 1 (NK) ---
17-06 OD Amsterdam
25-06 1/2 Indeland
01-07 NK OD masters Didam
16-07 1/8 010 tri Rdam

--- blok 2 (WK) ---
13-08 OD Leiderdorp
27-08 1/4 Bodegraven
03-09 1/4 Binnenmaas
17-09 OD ITU WK (39-44)

Geen idee hoe ik presteer op NK en WK. Maar ik ga er hoe dan ook veel lol mee beleven.

-- M

125

Re: Wedstrijdplanning 2017

Louise schreef:

2 september Binnenmaas 1/4

Ik vond dit een beetje karig voor het gedeelte van het seizoen na de zomervakantie, dus ik heb er nog wat bij gepland, op hoop van fatsoenlijk zwemwater (in de zin van: blauwalgloos en nog niet te koud): Alphen (kwart, 24 september), Bosbaan (sprint, 29 september) en run-bike-run Spijkenisse (sprint, 8 oktober). Dat laatste omdat ik de r-b-r afgelopen zaterdag toch ook wel erg leuk vond.

Louise