1

Onderwerp: Aangenaam kennis te maken

Goeiemorgen, mijn naam is Wieger, nieuw op het forum en nieuw in de triathlonsport. Ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat de exacte reden was maar ik heb me een halfjaar geleden met een paar vrienden ingeschreven voor de 1/8e triathlon van Workum, dit was afgelopen zondag. Ik heb best wel hard getraind maar het resultaat viel een beetje tegen (mijn doel was mijn vrienden te verslaan maar ik werd 3e van de 5) dus ik heb me inmiddels voor de volgende 1/8e triathlon ingeschreven, 10 september in Wommels.

Ik heb me geregistreerd op dit forum omdat ik bang ben dat dit triathlongebeuren nog wel eens een hele lange staart kan krijgen want ik vind het erg leuk om te doen. Dus aangenaam kennis te maken en ik hoop dat we elkaar wat vooruit kunnen helpen! smile

2

Re: Aangenaam kennis te maken

Welkom Wieger, en veel plezier met deze verslavende sport smile

triathlon is 3x leuker!

3

Re: Aangenaam kennis te maken

Welkom Wieger!

Ik ben hier ook pas nieuw. Heb nu zelf 3 maanden trainen er op zitten en het is ook bij mij heel erg verslavend aan het werken smile

4

Re: Aangenaam kennis te maken

Welkom! Ik ben ondertussen ook aardig verslaafd aan het raken na een maand lekker trainen! Triathlon in Workum.. Kom je uit het noorden?

5

Re: Aangenaam kennis te maken

Welkom op het forum ...

Ben zelf ook nog redelijk nieuw in het hele gebeuren , maar kan me er alleen maar bij aansluiten dat het
verslavend is ...
Ook de trainingen zelf zijn net drugs ...
Weet je ..als je op maandag regelmatig je mail checkt of het trainingsschema van de komende week
al binnen is , zegt al genoeg denk ik .
Men vraagt mij ook regelmatig wat ik dan voor deze "sport" periode deed ha ha..

6

Re: Aangenaam kennis te maken

Mimi91 schreef:

Welkom! Ik ben ondertussen ook aardig verslaafd aan het raken na een maand lekker trainen! Triathlon in Workum.. Kom je uit het noorden?

Ik kom inderdaad uit het noorden, Lemmer!

@Jeanette schreef:

Weet je ..als je op maandag regelmatig je mail checkt of het trainingsschema van de komende week
al binnen is , zegt al genoeg denk ik .

Hmm trainingsschema.. Ik doe tot nu toe gewoon waar ik zin in heb, de ene dag fietsen, de andere zwemmen en soms een stukje lopen. Ben wel van plan om wat gerichter te gaan trainen maar weet eigenlijk nog niet zo goed hoe.

7 Laatst bewerkt door @Jeanette (30-08-16 21:41:13)

Re: Aangenaam kennis te maken

Daarom ben ik blij dat ik in een vereniging zit als beginner ..
Wij krijgen echt gerichte schema,s ter voorbereiding op wedstrijden ...
We hebben onze vaste trainingsdagen ...en dan kan het zijn dat er nog wat extra,s op het programma
staat .
Vind het ook fijn iemand te hebben waar je met vragen terecht kunt .
Voor speciale evenementen maakt hij ook een separaat schema .
Als ik zie hoe gespierd ik geworden ben door de core trainingen ...dat is enorm .
Een vriendin is jaloers op mijn mooi gespierde armen ha ha

8

Re: Aangenaam kennis te maken

Wieger welkom! 3e van de 5 is niet slecht toch, mooi op het podium wink

9

Re: Aangenaam kennis te maken

@Jeanette schreef:

Daarom ben ik blij dat ik in een vereniging zit als beginner ..
Wij krijgen echt gerichte schema,s ter voorbereiding op wedstrijden ...
We hebben onze vaste trainingsdagen ...en dan kan het zijn dat er nog wat extra,s op het programma
staat .
Vind het ook fijn iemand te hebben waar je met vragen terecht kunt .
Voor speciale evenementen maakt hij ook een separaat schema .
Als ik zie hoe gespierd ik geworden ben door de core trainingen ...dat is enorm .
Een vriendin is jaloers op mijn mooi gespierde armen ha ha

Zo'n aanpak heeft mijn vereniging helaas niet... het is vooral zemmen en 2 looptraini gen. Maar wat er op t programma staat is me van te voren een raadsel. Laat staan dat je kunt toewerken naar een wedstrijd (dat doe ik dus zelf, maar doe maar wat). En coretrainingen hebben we ook niet helaas... grote verschillen dus tussen de verenigingen!

10

Re: Aangenaam kennis te maken

Wieger, welkom hier!

11

Re: Aangenaam kennis te maken

Maca944 schreef:

Wieger welkom! 3e van de 5 is niet slecht toch, mooi op het podium wink

Dat klopt maar het had veel beter kunnen gaan, ik raakte bijvoorbeeld bij de start mijn zwembril al kwijt..

12

Re: Aangenaam kennis te maken

Hedcandy schreef:
@Jeanette schreef:

Daarom ben ik blij dat ik in een vereniging zit als beginner ..
Wij krijgen echt gerichte schema,s ter voorbereiding op wedstrijden ...
We hebben onze vaste trainingsdagen ...en dan kan het zijn dat er nog wat extra,s op het programma
staat .
Vind het ook fijn iemand te hebben waar je met vragen terecht kunt .
Voor speciale evenementen maakt hij ook een separaat schema .
Als ik zie hoe gespierd ik geworden ben door de core trainingen ...dat is enorm .
Een vriendin is jaloers op mijn mooi gespierde armen ha ha

Zo'n aanpak heeft mijn vereniging helaas niet... het is vooral zemmen en 2 looptraini gen. Maar wat er op t programma staat is me van te voren een raadsel. Laat staan dat je kunt toewerken naar een wedstrijd (dat doe ik dus zelf, maar doe maar wat). En coretrainingen hebben we ook niet helaas... grote verschillen dus tussen de verenigingen!

Op die manier is zo'n vereniging niet veel waard nee. Dan zoek ik zelf wel schema's op!

13

Re: Aangenaam kennis te maken

Begin volgend jaar vraagt hij ook weer wat je doelen zijn .
Dan word daar naar toe gewerkt .
Zelfs afgelopen woensdag een half uur extra privé les gehad in zwemmen .
Verder veel voordelen met sportkleding , bike fitting , sporttest etc goedkoper .
Een gericht trainingskamp begin van het seizoen op Mallorca .

Ben dus erg blij met mijn triatlon vereniging .
Voor de vaste traininingen , en schema,s etc betaal ik 40 Euro p.m.

14

Re: Aangenaam kennis te maken

Zo, 40 euro per maand!

Dan geloof ik wel dat je goede schema's en trainingen krijgt smile

Dat betalen wij per kwartaal.. voor 6-8 trainingen per week. Wel minder begeleiding.

15 Laatst bewerkt door @Jeanette (02-09-16 18:08:08)

Re: Aangenaam kennis te maken

Ik vind die 40 Euro echt niet veel .
Is incl de huur van het zwembad , en gebruik van alle faciliteiten ( core/ spinning ruimtes etc ) incl sauna in de betreffende sportschool.