1

Onderwerp: Orca OpenWater of Orca S6

Ben me aan het oriënteren voor een wetsuit. Nu kan je die voor een wedstrijdje huren, maar ik wil er eigenlijk ook in trainen en oefenen met aan en uit doen. Vandaar liever zelf eentje kopen.

Nu zag ik de Orca OpenWater, leuk betaalbaar, maar aan de telefoon rade de man van de webshop mij deze af voor een triathlon, hij adviseerde de S6. De S6 zou meer drijfvermogen hebben.

Wat is jullie ervaring/advies? Zijn jullie bekend met de wetsuits?

2

Re: Orca OpenWater of Orca S6

Een wetsuit heb ik ook nog niet .
Maar heb afgelopen zondag met iemand gesproken die een winkel in Kleve heeft met traitlon sport/spullen  . Die bieden volgend jaar maart weer een test zwemmen aan met verschillende merken wetsuits.
Dat ga ik zeker doen .

3

Re: Orca OpenWater of Orca S6

Wetsuit is erg individueel. Er kan eigenlijk buiten jijzelf niemand echt zeggen welke er best bij jou past. Er mee zwemmen is de enige optie om het te weten te komen. Succes alvast met je aankoop.

4

Re: Orca OpenWater of Orca S6

Ik verwacht dat de Orca openwater een wetsuit is voor mensen die goed kunnen zwemmen. Dus wedstrijdzwemmers die met koud water in open water willen trainen en dat de S6 geadviseerd wordt voor triathleten, omdat die meestal geen goede zwemmers zijn. Misschien trekt de S6 ook gemakkelijker ook. Ik zag op mijn laatste triathlon wel een paar mensen met een Orca openwater wetsuit. Van een ervan weet ik dat het een exwedstrijdzwemmer is.

5

Re: Orca OpenWater of Orca S6

Open water is 1,5 mm neopreen. Zit maar weinig drijfvermogen in.

S6 heb je meer aan.

Pasvorm is belangrijk voor S6. Als die goed zit, is het een redelijk wetsuit voor niet al teveel geld. De foutmarge qua pasvorm is niet groot omdat het geen super soepel pak is.

6

Re: Orca OpenWater of Orca S6

Vanochtend de S6 besteld...hopelijk morgen binnen. Als ie dan goed past en het lijkt me wat dan van het weekend maar eens proberen.