1

Onderwerp: Vuurdoop gehad Zwintriathlon

Al enige tijd volg ik anoniem dit forum voor tips en suggesties daar ik gisteren mijn 1ste Triathlon had namelijk de Zwintriathlon in Sluis en Knokke(1km, zwemmen, 45 km fietsen en 10 km lopen). Na 3 maanden gericht trainen was het dan zover en maakte ik op mijn 33ste mijn debuut in deze sport. Zelf afkomstig uit Schiedam maar mijn roots liggen aan de Zeeuws Vlaamse kust vandaar ook deze wedstrijd.

Na een zware inspanning onder zeer warme omstandigheden uiteindelijk de finish gehaald in 3:00:51 oftewel net boven de 3 uur. Al met al op een tijd gemikt net onder de 3 uur maar met name het lopen bleek erg zwaar ondanks dat dit normaliter mijn basis is. Echter na 2 andere disciplines toch heel andere koek met verkrampte benen.

Ik moet zeggen dat ik gisteren na de finish dacht dit nooit meer maar dat nu het gevoel om volgend jaar zeker terug te komen en mijn tijd te verbeteren al speelt. Al met al een prachtige Triathlon met een geweldige organisatie en een prachtig parcours.

2

Re: Vuurdoop gehad Zwintriathlon

Ik heb de zwintriatlon 2x gedaan en de organisatie is daar idd top.

3

Re: Vuurdoop gehad Zwintriathlon

Ik heb de Zwintriathlon inmiddels bijgeschreven op mijn verlanglijst voor volgend jaar. Moet ik wel even tijdig erg in hebben omdat het op een doordeweekse dag is. Maar het lijkt mij gaaf qua plek/parcours. Ik heb daar van vroeger nog sporen liggen omdat wij daar vaak kwamen vanuit Vlissingen, waar ik vandaan kom. Goed om te horen dat de organisatie ook goed is.

Enne: welkom!

Louise

4

Re: Vuurdoop gehad Zwintriathlon

Dan moet je de inschrijving goed in het oog houden want die zit meestal binnen het kwartier volzet en je moet ook op voorhand betalen.

5

Re: Vuurdoop gehad Zwintriathlon

Aha, okee, dat is goed om te weten en dat wordt nog spannend dus. Wanneer begint die inschrijving ongeveer?

Louise

6

Re: Vuurdoop gehad Zwintriathlon

Dat maken ze bekend op hun site. Meestal eind maart is het inschrijven en enkele weken daarvoor moet het geld dan gestort zijn. Eens je dan ingeschreven hebt krijg je de dag daarna een mail of je inschrijving succesvol was of niet. Zoniet word je geld natuurlijk teruggestort.

7

Re: Vuurdoop gehad Zwintriathlon

Goed om te weten, staat ook nog op mijn 'to-do' lijstje als origineel Hulsterse

8

Re: Vuurdoop gehad Zwintriathlon

Is een mooie ook. Maar het vraagt voor mij te veel organisatie ivb met werk enz. Je moet er al voor 10u je nr ophalen om dan om 13u gezamenlijk naar Sluis te rijden en dan pas rond 15u te starten.

9

Re: Vuurdoop gehad Zwintriathlon

ronnyke schreef:

Is een mooie ook. Maar het vraagt voor mij te veel organisatie ivb met werk enz. Je moet er al voor 10u je nr ophalen om dan om 13u gezamenlijk naar Sluis te rijden en dan pas rond 15u te starten.

Ronnyke, klopt niet helemaal. Ligt eraan waar je vandaan komt je kan de avond ervoor inschrijven of de ochtend tussen 8.30 en 1.30 uur volgens mij. Vervolgens je spullen klaar leggen voor lopen in Knokke en gezamenlijk of zelf per auto naar Sluis afreizen.

Dit jaar werd er gestart in 11 waves. Eerste start om 13.30 en de laatste om 14.35 uur.