1

Onderwerp: Zwintriathlon 2016

Afgelopen woensdag zowaar aan mijn 1ste Triathlon deelgenomen en deze ook voltooid, namelijk de Zwintriathlon in Sluis en Knokke(1km, zwemmen, 45 km fietsen en 10 km lopen).

Na een korte periode (3 maanden trainen) was het dan en heb ik (als 33 jarige) mijn debuut in deze sport gemaakt. Ben zelf woonachtig in Schiedam maar mijn roots liggen aan de Zeeuws Vlaamse kust vandaar ook deze wedstrijd.

Na een zware inspanning onder zeer warme omstandigheden uiteindelijk de finish gehaald in 3:00:51 oftewel net boven de 3 uur. Al met al op een tijd gemikt net onder de 3 uur maar met name het lopen bleek erg zwaar ondanks dat dit normaliter mijn basis is. Echter na 2 andere disciplines toch heel andere koek met verkrampte benen.

Ik moet zeggen dat ik na de finish dacht dit nooit meer maar dat nu het gevoel om volgend jaar zeker terug te komen en mijn tijd te verbeteren al speelt. Al met al een prachtige Triathlon met een geweldige organisatie en een prachtig parcours. Nu wel veel spierpijn :-)

2

Re: Zwintriathlon 2016

Mooi debuut! En dan valt er wat te verbeteren voor volgend jaar...
Was het zwemmen in zee?

3

Re: Zwintriathlon 2016

Nee zwemmen is daar gewoon in de Damse vaart. Heb deze wedstrijd ook al 2x gedaan maar is voor mij nogal moeilijk op woensdag omdat ik dan eerst moet werken. En idd proficiat met je mooie debuut.

4

Re: Zwintriathlon 2016

Hedcandy schreef:

Mooi debuut! En dan valt er wat te verbeteren voor volgend jaar...
Was het zwemmen in zee?

als Ronnyke zegt in een vaart die verbinding vormt richting België. Met name zwemmen valt nog veel te verbeteren. Wel getraind maar met name in het zwembad. Toch een wereld van verschil qua inzet en beleving. Daarnaast positie kiezen bij het zwemmen bleek ook lastig in begin.

Al met al prachtige en leerzame beleving.