1

Onderwerp: Norseman 2017

Gisteren is het filmpje over Norseman 2016 gepresenteerd. zie https://www.youtube.com/watch?v=4Ph-qTK1axw

Begin november gaat de loting open voor de 2017 editie en er zijn ongeveer 10 keer zoveel inschrijvingen als plekken, dus de kans op deelname is niet zo heel groot. Echter, bij uitloting krijg je de volgende keer twee kansen, dus het loont om gewoon mee te loten als je toch van plan bent om ooit mee te willen doen. Ik schrijf me gewoon in en zie het wel. Als ik meteen mee mag doen dan heb ik een erg mooi doel voor 2017 en anders blijf ik meeloten tot ik geluk heb.

2

Re: Norseman 2017

Zoals dat jij meestal altijd sjans hebt zul je er wel bij zijn ;-) Succes alvast, mijn ding is het niet zo te veel klimwerk.

3

Re: Norseman 2017

Lijkt me een goede strategie! Dan komt het ergens in de komende jaren zeker voor elkaar!

Ik weet nog niet goed wat ik van de Norseman moet denken. Qua strijd tegen de elementen en het wedstrijd element om de cut off voor het zwarte shirt te halen denk ik "cool" dat wil ik ook wel eens doen.

Maar om je hele jaar in het teken te stellen van een wedstrijd waar je alles zelf voor moet regelen (ravitaillering, begeleiding etc)  en als toetje , hopelijk een berg op mag wandelen denk ik; mwah.

Beetje dubbel gevoel dus...

4

Re: Norseman 2017

Vanzella: Ik had precies dezelfde gedachte.

Vooral als je dan de 161e ofzo bent, en niet naar boven mag. Ik weet niet of dat standaard is of te maken had met de omstandigheden op de berg (al lijken de omstandigheden elk jaar zwaar/nat/wind te zijn) maar dat vind ik wel echt matig, zeker omdat het gemiddelde vormpeil nog wel een stukje hoger zal liggen dan de doorsnee IM deelnemer.

5

Re: Norseman 2017

Ik dacht dat dit te maken had met een max.capaciteit om iedereen tijdig naar beneden te krijgen.

@Maca944, veel succes !

Staat ook op mijn lijstje maar ben al ingeschreven voor IM Zürich en is net te dicht bij mekaar qua datum :-(

thomass schreef:

Vanzella: Ik had precies dezelfde gedachte.

Vooral als je dan de 161e ofzo bent, en niet naar boven mag. Ik weet niet of dat standaard is of te maken had met de omstandigheden op de berg (al lijken de omstandigheden elk jaar zwaar/nat/wind te zijn) maar dat vind ik wel echt matig, zeker omdat het gemiddelde vormpeil nog wel een stukje hoger zal liggen dan de doorsnee IM deelnemer.

6

Re: Norseman 2017

Mooi om die verschillende reacties te lezen. Volgens mij moet je dit (een van) de mooiste triathlon(s) ter wereld vinden om je in te willen schrijven. De combinatie van zwaar, mooie omgeving, lekker primitief (spring maar de boot en zwem maar richting het vuur, loop die berg op) maar toch met een serieus wedstrijdelement spreekt me erg aan.

@thomass, het verhaal is dat ze niet te veel mensen op de berg willen hebben. Je moet ook een rugzak met noodspullen meenemen het laatste stuk alsmede een begeleider. Wit halen terwijl je voor zwart gaat lijkt me heel erg frustrerend, maar een DNF tijdens een normale ironman lijkt me vervelender. Als je >161 bij het 32 km aankomt dan heb je een andere finish, maar maak je wel de 42km af. Maar goed, het zwarte t-shirt is een extra motivatie om superhard te trainen.

Eerst maar eens ingeloot worden.

7

Re: Norseman 2017

Filmpje gezien, en aan de reacties te zien is het echt wel een dingetje of je net wel of net niet voor het zwarte shirt kan gaan. Iets wat ik ook wel snap.
Overigens zijn dit soort wedstrijden (ook de Celtman en Swissman tellen een beetje mee) ook wel mijn idee van super ervaring mocht ik ooit in staat zijn een hele te kunnen volbrengen.

8

Re: Norseman 2017

Met wat ik al gelezen heb van deze wedstrijd is dat je dit succesvol wil volbrengen je zowiezo al een vrij goed zwemmer dient te zijn. Juist vorig jaar dan hadden ze de afstand ingekort omdat het water maar 10 graden was ofz.

9

Re: Norseman 2017

De cut-off is anderzijds wel na een zwaar fietsnummer en 32km lopen, dus dat zou het voordeel van een goeie zwemmer tov een goeie all-rounder toch moeten effenen lijkt me.

10

Re: Norseman 2017

Ik denk dat het fietsen en lopen relatief minstens net zo zwaar is als het zwemmen. Aangezien zwemmen in een ironman distance triathlon nog steeds de minste tijd inneemt denk ik ook dat mindere zwemmers (zoals ik) later genoeg tijd kunnen goed maken. Als ik ooit ingeloot ben dan ga ik veel hier in zee zwemmen in het voorjaar om aan de kou te wennen, ik denk dat dat al veel scheelt. En ondertussen proberen iets minder langzaam te worden met zwemmen.

11

Re: Norseman 2017

Wow wat gaaf om te zien zeg... helden!!

12 Laatst bewerkt door longtrousers1 (18-09-16 13:19:54)

Re: Norseman 2017

Maca944 schreef:

Gisteren is het filmpje over Norseman 2016 gepresenteerd. zie https://www.youtube.com/watch?v=4Ph-qTK1axw

Begin november gaat de loting open voor de 2017 editie en er zijn ongeveer 10 keer zoveel inschrijvingen als plekken, dus de kans op deelname is niet zo heel groot. Echter, bij uitloting krijg je de volgende keer twee kansen, dus het loont om gewoon mee te loten als je toch van plan bent om ooit mee te willen doen. Ik schrijf me gewoon in en zie het wel. Als ik meteen mee mag doen dan heb ik een erg mooi doel voor 2017 en anders blijf ik meeloten tot ik geluk heb.

Dan maar veel succes bij de loting. Tjongejonge, ik had niet gedacht dat daar zoveel interesse voor is.

Misschien een alternatief mocht je niet worden ingeloot:
De "Thor Beach Triathlon" in Denemarken, dit jaar voor het eerst georganiseerd.

13

Re: Norseman 2017

Dit is ook een mooi filmpje, hier wordt Merijn Schuurman de hele dag gevolgd.

https://www.youtube.com/watch?v=AWSD-En … tion=share

14

Re: Norseman 2017

@denniss, dank, ik kende het filmpje nog niet. De gelikte officiële filmpjes zijn geweldig om te zien, maar de zelfgemaakte amateuropnames geven vaak een ander beeld van de wedstrijd waar je veel informatie uit kan halen.

@longtrousers1, die kende ik nog niet, wel de Schotse Celtman, de Swissman, de Austria extreme triathlon en natuurlijk de Embrunman. Maar als Norseman volgend jaar niet lukt wordt het voor mij waarschijnlijk de Alpe d'Huez long course.

15

Re: Norseman 2017

Vergeet ook niet de:

http://www.iconxtri.com/  ( met de Stelvio)
http://alps-man.com/en/
http://www.thorxtri.com/

En dan nog de Evergreen Endurance waaraan ik nog maar net heb deelgenomen, keuze genoeg tegenwoordig :-)


Maca944 schreef:

@denniss, dank, ik kende het filmpje nog niet. De gelikte officiële filmpjes zijn geweldig om te zien, maar de zelfgemaakte amateuropnames geven vaak een ander beeld van de wedstrijd waar je veel informatie uit kan halen.

@longtrousers1, die kende ik nog niet, wel de Schotse Celtman, de Swissman, de Austria extreme triathlon en natuurlijk de Embrunman. Maar als Norseman volgend jaar niet lukt wordt het voor mij waarschijnlijk de Alpe d'Huez long course.

16 Laatst bewerkt door Maca944 (03-11-16 15:29:22)

Re: Norseman 2017

De inschrijving voor de loting is (gisteravond) geopend, zondag wordt bekend wie er aan de startlijn staan. Mijn kans is groter dan 0. Maar kleiner dan 1. Zondag meer.

17

Re: Norseman 2017

Succes ! Spannend...zal helpen duimen ;-)

18

Re: Norseman 2017

Oh mooi! Ik zal voor je duimen.

19

Re: Norseman 2017

Geweldige triathlon! ik hoop dat je wordt ingeloot en mag genieten en afzien daar!

20

Re: Norseman 2017

Stoer. Ben benieuwd of je gelijk dit jaar ingeloot wordt!

21

Re: Norseman 2017

Dank aan alle duimers wink

Iemand op slowtwitch heeft op basis van een paar eenvoudige aannames berekend dat je ongeveer 4% kans maakt als dit je eerste inschrijving is. We'll see.

22

Re: Norseman 2017

Inderdaad interessant om alvast in te schrijven, maar zal je precies zien dat je opeens ingeloot wordt big_smile

23

Re: Norseman 2017

Spannend!! Ik duim voor je!

24

Re: Norseman 2017

Heb je al wat gehoord ondertussen?

25

Re: Norseman 2017

Louise schreef:

Heb je al wat gehoord ondertussen?

Nee, ik dacht dat het meteen bekend zou worden gemaakt, maar ze verwachten pas zondag meer te weten. En ik dus ook. Maar goed, het is wel bekend gemaakt dat er 3650 deelnemers zijn aan de trekking, waarbij waarschijnlijk ook veel uitloters van vorig jaar. Kleine kans dus, maar I do feel lucky wink