1 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (28-09-16 20:25:08)

Onderwerp: De Nieuwe Cervelo ?????

Slowtwitch.
http://forum.slowtwitch.com/forum/Slowt … _P6079821/

Van mij mag hij zo komen!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

2

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

Dennis Florussen schreef:

Slowtwitch.
http://forum.slowtwitch.com/forum/Slowt … _P6079821/

Van mij mag hij zo komen!!!

Ik kan mij niet voorstellen dat dit echt is.... en persoonlijk, ik houd er niet zo van! ;-)

--M

3

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

Alleen al niet vanwege de oude wielen en Dura Ace, maar ook al niet vanwege heel slecht ingekleurde photoshop

4

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

Volgens sommigen is dit Frederick van Lierden, in Kona
Ik zeg "niets rammelt niet"

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

5

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

mstyz schreef:
Dennis Florussen schreef:

Slowtwitch.
http://forum.slowtwitch.com/forum/Slowt … _P6079821/

Van mij mag hij zo komen!!!

Ik kan mij niet voorstellen dat dit echt is.... en persoonlijk, ik houd er niet zo van! ;-)

--M

Ik vind ze geweldig, maar idd dit is puur persoonlijk,
De Dimond en natuurlijk de good old Zipp2001, ben ik helemaal weg van.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

6

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

Slechte info want Frederick zit momenteel zelfs nog niet in Kona.

7

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

De foto's kloppen wel, de locatie alleen niet. Maar 't lijkt er op dat het een soort van beam bike wordt met schijfremmen...

8

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

Dan zal hij niet met deze fiets starten in Kona want schijfremmen zijn nog steeds niet toegelaten.

9

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

ooooo yeaaaaaa

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

10

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

ronnyke schreef:

Dan zal hij niet met deze fiets starten in Kona want schijfremmen zijn nog steeds niet toegelaten.

Linkje met die regel?

11

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

Zie het uci reglement.

12

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

Ronny.....serieus? UCI reglement?!? Ik neem aan dat je een grap maakt. Wanneer is dat ooit van toepassing geweest in Hawaii?

13

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

Als je nog eens een IM gaat doen dan probeer je maar eens de wisselzone in te komen met een fiets met schijfremmen dan zullen ze het je wel haarfijn uitleggen. Zolang het UCI geen schijfremmen toelaat zal het ITU en WTA dit ook niet doen.

14

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

Maar er is wel een verschil tussen UCI regels en ITU/WTA regels voor fietsen, om te beginnen al de complete geometrie van de fiets, dus om te zeggen dat ITU/WTA schijfremmen niet toelaten simpelweg omdat UCI ze niet toelaat is wat kort door de bocht toch?

15

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

Veel organisaties nemen gewoon die UCI richtlijn over om zelf niet die beslissing te moeten nemen. En UCI laat het niet toe omdat er heel misschien eens wat gebeurd is waarvan intussen al gebleken is dat het niet aan schijfremmen lag.

Nu, voor niet-drafting vind ik het sowieso een vreemde beslissing. In MTB wordt het al jaren gebruikt en de kans dat er daar ongelukken gebeuren is toch veel groter.

16 Laatst bewerkt door thomass (30-09-16 10:59:16)

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

ronnyke schreef:

Als je nog eens een IM gaat doen dan probeer je maar eens de wisselzone in te komen met een fiets met schijfremmen dan zullen ze het je wel haarfijn uitleggen. Zolang het UCI geen schijfremmen toelaat zal het ITU en WTA dit ook niet doen.


Ik heb geen enkele behoefte om een triathlon fiets met schijfremmen aan te schaffen..vind het echt kolder. Maar wat je zegt klopt gewoon niet Ronny. ITU wel, dat ligt natuurlijk ook meer richting UCI waarden met fietsen. Vanaf volgend jaar bij NTB bepaalde wedstrijden idd ook dacht ik. Ik zag zelfs dat ze bij IM Barcelona niet waren toegestaan. Maar dat laatste is de uitzondering op de regel (en werd daarom door de organisatie ook zo expliciet vermeld. Normale fietsregels bij triathlon zou ik omschrijven als "anything goes") Vandaar ook dat ik je vroeg naar specifieke WTC regels hierover, omdat de WTC mbt fietsregels niet UCI regels 1:1 heeft opgenomen. Jij refereert telkens weer naar de UCI, maar ik vind er niets van terug bij de WTC... Denk je echt dat deze bedrijven fietsen gaan maken terwijl men er nog niet op mag racen?

En nee, dit is anders dan schijfremmen op wegfietsen. De fietsen die je nu met schijfremmen ziet zijn vooral de endurance frames, niet de pure racers waar profs op rijden. Uitzonderingen zijn er, natuurlijk, Cervelo heeft de S3 disc, Specialized de Vias disc, Cannondale de Supersix ook. Maar je ziet de verandering vooral in het middensegment (en dus voor de niet-profs). Dat is ook logisch, die racen niet en  zijn niet gebonden aan regels, en die kunnen over het algemeen toch niet remmen dus tsja wink  Bij triathlon zie je het bij het topsegment van fietsen, Parlee, Diamondback, Cervelo. Stuk voor stuk fietsen van 8000 of meer. Dat is dus niet voor de weekendwarrior die een lokaal triathlonnetje doet buiten de regelgeving om, maar iemand die Ironmans doet (ik bekijk het even door een Amerikaanse bril). Denk je nu echt dat Cervelo een nieuwe fiets gaat presenteren in Kona, dus voor het target audience, waar niet op gefietst mag worden?

17

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

Uit een van de NTB emails:


Reglementen – Schijfremmen in 2017 verboden

Bij mountainbikes waren ze al populair en ook op de weg zijn ze aan een opmars bezig – fietsen met schijfremmen. De remeigenschappen zijn uitstekend, maar uit de door een schijfrem veroorzaakte snijwonden die de Spanjaard Francisco Ventoso opliep bij een val in Parijs-Roubaix blijkt dat er ook risico’s aan kleven. De wielerunie UCI heeft de proef met het toelaten van schijfremmen om die reden inmiddels stopgezet. Volgens het ITU-reglement is sinds eind 2015 het gebruik van schijfremmen al verboden bij alle ITU-triathlons en Run Bike Runs op de weg. In het NTB-reglement is deze bepaling nu nog niet van kracht, maar dit zal met ingang van het seizoen 2017 wel zo zijn daar het NTB-reglement het ITU-reglement volgt






Dus verboden bij ITU en NTB. Iron Man zal vast volgen.

Volgens mij  scoren Dimond bikes momenteel het hoogst in windtunnel testen, dus niet onlogisch dat hun design gekopieerd wordt. Al zijn zij ook weer een kopie van iets ouders begrijp ik??

18

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

thomass schreef:
ronnyke schreef:

Als je nog eens een IM gaat doen dan probeer je maar eens de wisselzone in te komen met een fiets met schijfremmen dan zullen ze het je wel haarfijn uitleggen. Zolang het UCI geen schijfremmen toelaat zal het ITU en WTA dit ook niet doen.

Maar wat je zegt klopt gewoon niet Ronny. ITU wel, dat ligt natuurlijk ook meer richting UCI waarden met fietsen. Vanaf volgend jaar bij NTB bepaalde wedstrijden idd ook dacht ik. Ik zag zelfs dat ze bij IM Barcelona niet waren toegestaan. Maar dat laatste is de uitzondering op de regel (en werd daarom door de organisatie ook zo expliciet vermeld. Normale fietsregels bij triathlon zou ik omschrijven als "anything goes")
?

Ik kan zelf 1,2,3 niet op internet vinden wat de regels zijn die Ironman volgt. Maar het lijkt me niet dat het de IM Barcelona een uitzondering op de regel is.

Ik heb zelf deelgenomen aan de 70.3 Ironman in Luxembourg dit jaar. Na onze fietsen ingecheckt te hebben, zijn we op het terras gaan zitten. We zaggen toen de nodige atleten terug komen met de fietsen aan de hand, en een gezicht vol onbegrip/verbazing. Schijfremmen kwamen daar parc fermee niet in.

Het lijkt me natuurlijk heel makkelijk voor Ironman om de regels van UCI te volgen. De UCI heeft veel kortere lijnen richting te fabrikanten en daarmee meer invloed op veiligheid en ontwikkeling. Waarom zou Ironman een team van mensen hierop zetten als ze ook gewoon de regels/richtlijnen van de UCI kunnen volgen.

Historisch gezien waren het vaak triathleten die met het de nieuwste gadgets aan de start stonden. Zo rond Ironman Hawaii komen er weer nieuwe helmen, wielen, fietsen op de markt. Ik vraag me af wat Ironman doet met betrekking tot schijfremmen. Zullen deze alleen bij de profs mogen (in mijn ogen is iedereen die hawaii haalt een prof!) Of geheel niet?

Ik kijk er weer naar uit om het nieuwste materiaal te zien.

19

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

http://eu.ironman.com/~/media/063c995e7 … 202016.pdf

Pagina 14 en verder.

Dat de regelgeving niet eenduidig is staat buiten kijf. Dit is vooral jammer voor de deelnemers. Omdat er natuurlijk weinig mensen rondrijden met schijfremmen (zeker in non-draft triathlon wedstrijden) zijn er daarom nog weinig incidenten te noemen. Maar refererende naar de regels zijn Luxemburg en Barcelona nog steeds uitzonderingen. Dit is in de basis ook het frustrerende aan de hele Ironman organisatie, het valt niet onder een sportbond of wat dan ook, en dat komt de uniformiteit qua regelgeving in wedstrijden niet ten goede. Het werkt wel samen met bijv. WADA (maar m.i. dan ook puur om de geloofwaardigheid te behouden) maar niet met de triathlonbond, dit is toch eerder een soort van concurrent dan een bondgenoot.

Je ziet het ook met andere regels, zoals outside assistance op "coaching" spots, het dragen van een nummerbelt op de fiets (hoeft in de VS nauwelijk). Wedstrijden zijn veelal de kindjes van de race directors en zo bij de Ironman familie gekomen. Sommige dingen worden uniform, en sommige dingen blijven eigen aan de wedstrijd. Schijfremmen zijn iets nieuws en sommige directors kiezen ervoor om het te verbieden, en dat kan dan blijkbaar. In de officiële regelgeving staat er niets over. Maargoed, daar heb je natuurlijk weinig aan als je hard getraind hebt met je nieuwe fiets en je staat bij het parc fermee. Toch zijn 2 wedstrijden vooralsnog een minderheid wink

Wat betreft nieuwe gadgets, dat is inderdaad het mooie aan de triathlonsport, en ik hoop dat dat zo blijft (al hoop ik dat de schijfremmen ons niet door de strot wordt geduwd).

Dimond is een soort van evolutie van de Zipp-beam bikes ja. Windtunnel testen van de Dimond wezen uit dat het de snelste was tov de P5-3 maar daar zijn wel een aantal kanttekeningen bij. De gebruikte windtunnel was nogal discutabel, en het feit dat er niet tegen de P5-6 werd getest is ronduit lachwekkend (P5-3 is de UCI versie, P5-6 de triathlon versie).

20

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

Die regelgeving heb ik ook net gelezen en daar staat in dat elk wiel van een rem voorzien moet zijn en zo staat het ook in de ITU regels. Dat ze het besluit van het UCI volgen ivm de toelating van de remschijven staat niet in hun algemeen reglement vermeld maar is wel een feit. Maar ik hoop voor degene die met schijfremmen rijden dat ze volgend jaar hun fiets mogen gaan gebruiken. Ik heb er zelf ook èèn dus heb begin van dit jaar de nodige info ingewonnen en overal stuitte ik op een nee. Juist bij de wedstrijden van Sports-Events zijn schijfremmen toegestaan.

21

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

Geen kans dat je volgend jaar nog met schijfremmen een wisselzone inkomt. Ik hoorde dat er binnen de NTB veel interne communicatie over is geweest. Een paar weken geleden was er iemand voor me die zo probeerde in te checken en die kreeg haarfijn te horen dat het volgend jaar echt anders moet.

Ik krijg wel het idee dat je bij een Ironman een beetje bent overgeleverd aan de grillen van het moment, net zoals je straffen gewoon worden ingetrokken als dat toevallig beter in de krant staat. Al zie ik wel weer ITU of (in Maastricht) NTB officials bij de ingang van de wisselzone staan. Problemen met het inchecken van je fiets zal dus het minste zijn wat je dan kunt verwachten.

22

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

Toch wel krom. Een ongeluk, waarbij iemand snijwonden oploopt, met schijfremmen en ze worden verbannen. Tig ongelukken met motoren en ze willen niet eens overstappen naar lichtere scooters.

23

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

Ze houden gewoon de vooruitgang tegen momenteel. Er zal wel weer iets van geld mee gemoeid zijn.

24

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

https://pbs.twimg.com/media/CtsQrTIWYAARv1x.jpg:large

25

Re: De Nieuwe Cervelo ?????

Zoals ik al zei "niets rammelt niet"
Tering wat een bak!!!!!!
VET

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig