26

Re: Marathon Rotterdam 2017

Ik ben vooral van mening dat ik daadwerkelijk de 30+km duurloop nodig heb om er mentaal en fysiek aan te wennen. Als ik max 14 km ga lopen ben ik bang dat ik rond de 25km niet meer kan doorlopen door de pijn in mijn gewrichten. Het lijkt mij een makkelijke manier, maar als die voor iemand werkt moet hij of zij hem lekker doen. Ikzelf zal er niet zo snel aan beginnen.

27

Re: Marathon Rotterdam 2017

Andy Potts is ook meer op een dergelijke manier gaan trainen. Minder lopen, korter lopen, maar veel meer op race tempo, en zelfs daarboven trainen.
http://home.trainingpeaks.com/blog/arti … mpionships

28 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (08-10-16 19:01:20)

Re: Marathon Rotterdam 2017

ronnyke schreef:

Ze claimen zoveel. Als je dat allemaal moet geloven..... Maar voel je vrij om het tegendeel te bewijzen. Mijn mening is dan weer als je niet meer dan 14km wil lopen en maar 42km per week waarom begin je dan in godsnaam aan een marathon?

Dat zeg je telkens. Ik bewijs zelf het tegendeel wel. Niet om iemand te overtuigen, maar omdat het voor mij zo goed werkt. Waarom zou ik het dan nog op een andere manier doen, met alle risico's op blessures en overbelasting die dat oplevert?
Discussie even voortzetten in het  andere topic?

29

Re: Marathon Rotterdam 2017

Wat ga je bewijzen dan? Ik ben even niet mee nu?

30

Re: Marathon Rotterdam 2017

ronnyke schreef:

Wat ga je bewijzen dan? Ik ben even niet mee nu?

Discussie even voortzetten in het  andere topic?

31

Re: Marathon Rotterdam 2017

Ik zit er toch wel aan te denken om nogmaals Rotterdam te doen. Dit jaar is de voorbereiding me erg goed bevallen, het is toch wel wat eenvoudiger om heel gericht naar een marathon toe te werken dan naar een (hele) triathlon (vind ik dan). Met de kennis en ervaring van dit jaar en het feit dat ik in startvak C mag starten zou ik mijn pr nog wel iets aan moeten kunnen scherpen.

Overigens is het als voorbereiding wellicht leuk om de Circuitrun in Zandvoort te doen, die voor de jubileumeditie ook de halve marathon afstand aanbiedt.

32

Re: Marathon Rotterdam 2017

Maca944 schreef:

Ik zit er toch wel aan te denken om nogmaals Rotterdam te doen. Dit jaar is de voorbereiding me erg goed bevallen, het is toch wel wat eenvoudiger om heel gericht naar een marathon toe te werken dan naar een (hele) triathlon (vind ik dan). Met de kennis en ervaring van dit jaar en het feit dat ik in startvak C mag starten zou ik mijn pr nog wel iets aan moeten kunnen scherpen.

Overigens is het als voorbereiding wellicht leuk om de Circuitrun in Zandvoort te doen, die voor de jubileumeditie ook de halve marathon afstand aanbiedt.

Wanneer is die?

Ik heb ook weer de Asselronde (25 km, Apeldoorn) en City-Pier-City (1/2, Den Haag) op de planning staan.
Past natuurlijk niet in m'n schema, maar kan makkelijk wink

33

Re: Marathon Rotterdam 2017

LindaRotterdam schreef:

Wanneer is die?

Ik heb ook weer de Asselronde (25 km, Apeldoorn) en City-Pier-City (1/2, Den Haag) op de planning staan.
Past natuurlijk niet in m'n schema, maar kan makkelijk wink

De circuitrun is op 26 maart, dus 2 weken voor Rotterdam. Niet echt ideaal eigenlijk, maar het is een thuiswedstrijd dus ik doe hem graag. Eens kijken hoe dat in het schema in te passen is. City-Pier-City overweeg ik ook om eens een ultieme tijd neer te zetten op de halve marathon.

34 Laatst bewerkt door MartijnT (19-10-16 20:15:54)

Re: Marathon Rotterdam 2017

Stefanovice schreef:

Mooi om te zien dat iedereen al bezig is met volgend jaar. De marathon van Rotterdam is een mooi doel om in de winter maanden door te trainen.

Ik heb zelf de marathon van Koln gelopen afgelopen zondag. Vanaf juli ben ik mijn training schema van 12 weken in gegaan.
Daarbij zijn de zwem en fiets trainingen omlaag gegaan, en de loop kilometers omhoog.

Het resultaat was goed. PR met 4 minuten aangescherpt en verval kunnen beperken tot 1 minuut.
Komende week nog herstellen en dan terug het zwemmen en fietsen oppakken, je blijft een triathleet natuurlijk.

Hoewel de echte voorbereidingen pas over 2 maanden zullen beginnnen, wil ik iedereen alvast succes wensen met de voorbereidingen. Voor mij werkte het om veel kilometers te lopen en veel intervallen op marathon tempo.

He Stefan,

Ik heb net even je tijd opgezocht en man, man, man, wat een fantastische marathon heb jij gelopen zeg!
Van harte gefeliciteerd met je fenomenale 2u40!!
Herstelze!

------

Ik heb mij toevallig maandag ingeschreven voor Rotterdam en het zou mooi zijn als ik daar weer mijn pr kan aanscherpen. Met 2.54 (nu pr van 2.56) zal ik heel blij zijn, maar eerst maar eens in januari beginnen met trainen en tegen die tijd zien we wel waar ik echt op weg kan gaan.

35

Re: Marathon Rotterdam 2017

MartijnT schreef:

He Stefan,

Ik heb net even je tijd opgezocht en man, man, man, wat een fantastische marathon heb jij gelopen zeg!
Van harte gefeliciteerd met je fenomenale 2u40!!
Herstelze!

------

Ik heb mij toevallig maandag ingeschreven voor Rotterdam en het zou mooi zijn als ik daar weer mijn pr kan aanscherpen. Met 2.54 (nu pr van 2.56) zal ik heel blij zijn, maar eerst maar eens in januari beginnen met trainen en tegen die tijd zien we wel waar ik echt op weg kan gaan.

Dank je Martijn. Met de juiste inzet en voorbereidingen is er veel mogelijk. Eens kijken of we dit komend jaar op de halve kunnen doortrekken...

Succes met de voorbereidingen. Laat tegen die tijd maar een keer horen, als je samen een duurloopje wil doen.

36

Re: Marathon Rotterdam 2017

Voor lange tijd dacht ik mij nog niet te gaan wagen aan een marathon, maar nu biedt mijn loopgroep een training aan om vanaf 10km naar de marathon van Rotterdam te trainen in 4 maanden. Als er genoeg aanmeldingen zijn gaat de training door en gaan we uiteindelijk ook met z'n allen de marathon doen. Doel is om te finishen. Ik twijfel alleen nog omdat ik dan mijn trainingen voor de triatlons die ik in gedachten heb moet minderen, maar het lijkt me eigenlijk een fantastisch doel om een jaar na mijn allereerste wedstrijd (5km) een marathon te volbrengen

37

Re: Marathon Rotterdam 2017

Zwemmen kun je gewoon blijven doen. Rotterdam valt in April dus heb je voor het fietsen nog even tijd tot de triatlons beginnen.

38

Re: Marathon Rotterdam 2017

Van 10k naar een marathon.... ja het is zeker mogelijk. Maar of het wenselijk is? Ik zou goed oppassen met te veel kilometers lopen. Die marathon is er een jaar later ook nog wel. Ik snap het sentiment verder wel hoor wink Maar ik zou liever wat beter getraind zijn, dan is het wat "leuker" uitlopen.

39

Re: Marathon Rotterdam 2017

Bwa op een kleine  6 maanden van 10km naar de marathon moet kunnen denk ik.

40

Re: Marathon Rotterdam 2017

De trainers van mijn loopgroep hebben zelf ook al vele marathons gelopen, ik heb er wel vertrouwen in dat ze weten wat ze doen. En ik weet dat ik 1/8 triatlons nu ook al kan, daar hoef ik me in ieder geval geen zorgen om te maken. Ik zie ze maandag weer, dan ga ik even afstemmen wat precies het schema is zodat ik een testloopje kan doen in combinatie met mijn andere trainingen. Dan kan ik wat beter mijn mogelijkheden inschatten.

Als ik een marathon kan lopen in april hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken om de loopproef bij de triatlons wink Mijn afstand is voorlopig toch sprint

41

Re: Marathon Rotterdam 2017

Als je lichaam het toelaat gewoon doen. If your dreams don't scare you they're not big enough. Zwemmen is inderdaad geen probleem en fietsen kan je ook bijhouden als je genoeg tijd hebt. Maar leuk, wordt gezellig druk daar in Rotterdam wink

42

Re: Marathon Rotterdam 2017

Voor gezelligheid moet je in Nederland zijn. Ik denk ook gewoon ervoor gaan. Kan enkel meevallen en achteraf kun je zeggen dat je een marathon hebt gelopen, daar heeft iedereen veel respect voor.

43

Re: Marathon Rotterdam 2017

Als jullie doorgaan met dit soort posts begint het teveel te kriebelen denk ik. Dus hou maar op voordat ik mij weer moet inschrijven smile

44

Re: Marathon Rotterdam 2017

't Kan zeker, Mimi, gewoon proberen - maar wees voorzichtig. Hier in de stad is de eigen marathon heel populair, en ik heb er bij onze atletiekvereniging in de loop der jaren een heleboel zich nogal wat zien aandoen in een overhaaste poging 'm te lopen. Een marathon lopen en trainen ervoor is geen peuleschil, zal ik maar zeggen. Maar als het goed gaat - waarom  niet?

Louise

45

Re: Marathon Rotterdam 2017

Ik heb mij ook ingeschreven. Doel is hazen voor een vriend. Die wil zijn eerste marathon in 3.59.59 lopen. De kans dat ik zelf helemaal kapot ga is nu iets minder groot (is iets langzamer dan mijn 'normale' marathon tempo) Maar ik blijf het een lastige afstand vinden, hoe snel je ook wilt lopen.

46

Re: Marathon Rotterdam 2017

Ik heb me ondertussen opgegeven voor het trainingsprogramma die mijn loopgroep aanbiedt. Aankomende zondag beginnen we met een duurloop van 1:15 uur en het plan is om dat op te bouwen naar 2 uur rond Kerst. In 2017 gaan we meer gericht op het aantal km lopen om dan een paar weken voor de marathon een duurloop van 35km te lopen. Zolang de trainingen lekker blijven gaan, ga ik voor die marathon smile

47

Re: Marathon Rotterdam 2017

Het is rustig in dit topic.. Is iedereen er een beetje klaar voor?

48

Re: Marathon Rotterdam 2017

kjgoutum schreef:

Het is rustig in dit topic.. Is iedereen er een beetje klaar voor?

Neuj. Dikke verkoudheid te pakken. Is tegen die tijd wel over, maar het lopen gaat dus even niet zo chill...

49

Re: Marathon Rotterdam 2017

kjgoutum schreef:

Het is rustig in dit topic.. Is iedereen er een beetje klaar voor?

Nee hoor, morgen de (laatste) 30+km training; heb er zin in!

-- M

50

Re: Marathon Rotterdam 2017

heb gisteren mijn laatste lange duurtraining gedaan ( 30km Z1 met 3 x 5km marathontempo ), dit ging eigenlijk best lekker, heb inmiddels ook al zoveel kilometers gemaakt dat ik zelfs geen spierpijn aan dit soort lopen overhoud en dat was een jaartje geleden wel anders

Ben inmiddels 6 maanden bezig met de voorbereiding naar mijn debuut op de marathon en lig goed op schema en het gaat ook bovenverwachting goed, ik ben nooit een supergoede hardloper geweest dus dit was best een uitdaging kwa trainen.

Mijn doel was in eerste instantie onder de 3:30 te eindigen ( dat is het eigenlijk nog steeds ), paar weekjes terug nog zonetest gedaan bij Guido Vroemen ( smamiddennederland ), volgens hem zou ik met de huidige gegevens 3:20 kunnen lopen en misschien op een goede dag nog iets sneller, maar we gaan het zien

de laatste wedstrijd die ik nu gedaan heb is paar weekjes terug de 20 van alphen, hier liep ik 4:11min/km gemiddeld, ik wil proberen op de marathon mijn kilometer tijd tussen de 4:35 en 4:45 te houden ( hopen dat het lukt )