1

Onderwerp: Betaalbare goede fuelbelt

Wie heeft ervaring met fuelbelts tijdens het lopen..

aangezien ik kilometers ga maken wil ik wel wat te drinken meenemen zodat ik er aan kan wennen om elke 5km wat te gaan drinken....

Nu vind ik de hele tijd met een bidon in mijn hand lopen niet heel erg lekker dus ben op zoek naar een lekker zittende fuelbelt die ook nog enigszins betaalbaar is

2

Re: Betaalbare goede fuelbelt

Ik gebruik deze:

http://www.intersport.nl/hardlopen/hard … 137132-990

Een paar jaar geleden gekocht om te testen of het wat voor me was. Hij beviel echter zo goed, dat ik hem sindsdien gebruik tijdens langere trainingen. Voor in het tasje kan je ook enkele gels kwijt.

3

Re: Betaalbare goede fuelbelt

Ik ben erg tevreden met mijn belt met 4 kleine flesjes en een tasje. Hij is van Nathan en heet de trailbelt oid.

4

Re: Betaalbare goede fuelbelt

Ik heb ook deze van Nathan maar dat is nu niet bepaald de goedkoopste :-) decathlon ofz zal wel wat hebben.

5

Re: Betaalbare goede fuelbelt

Vroeger liep ik ook met een racebelt, maar ondanks dat ik verschillende geprobeerd heb, vond ik het eigenlijk helemaal niks.
Zodra de temperaturen iets zakten, en een jasje aangeschoten kon worden, stopte ik daar de flesjes in....
Maar tegenwoordig gebruik ik een waterzak, en dat bevalt me heel erg goed.

Om te trainen gebruik ik het Nathan Vapor Air Race Vest.
Voor korte trainingen (< 3 uur) doe ik 1 liter in de waterzak, en wanneer ik verder/langer ga, dan 2 liter.
Je kunt daarin gemakkelijk sleutels/gels/regenjasje/papieren zakdoekjes etc. kwijt.
Als je hem goed vult (= even de waterzak omkeren en alle lucht eruit zuigen), dan merk je niet dat je hem om hebt.
Nadeel van deze is de prijs (c.a. 100Eur), maar ik heb nog geen minuut spijt van de investering gehad.

6

Re: Betaalbare goede fuelbelt

Alles onder de 3u is kort voor jou hans? nondeju

7

Re: Betaalbare goede fuelbelt

Heb verschillende racebelts gehad maar die van Nathan is de enige die bij mij lekker blijft zitten.

8

Re: Betaalbare goede fuelbelt

@Thomass
hahaha, nee hoor..ik bedoelde eigenlijk meer de trainingen wanneer ik water mee neem.
Vanaf anderhalf tot 3 uur ongeveer een liter, en alles daarboven vul ik hem helemaal.

9

Re: Betaalbare goede fuelbelt

Veel rekbare riemen zoals die van Spibelt of Flipbelt past ook prima een klein flesje in. Dan zit het er niet los op.

10

Re: Betaalbare goede fuelbelt

Volgens mij doen de meeste fuelbelts wel wat ze moeten doen. Ik denk dat de voorkeur voornamelijk persoonlijk is. Als ik jou was zou ik gewoon een niet al te dure belt kopen bij de hardloopwinkel en kijken of deze voor jou prettig werkt.

Persoonlijk kon ik er niet goed tegen. Ik kreeg altijd last van mijn maag. ik loop nu, naar vole tevredenheid, met een camelbak.

11

Re: Betaalbare goede fuelbelt

Ik heb de gok genomen en een nathan trail mix 4 besteld...

de reviews die ik kon vinden zijn goed hiervan, niet de goedkoopste maar ja, dat is niet anders..


Als het mij niet bevalt dan zal iemand anders in de familie een wel gebruiken, hebben 4 mensen hier die hardlopen smile


Heb trouwens een hardloopcamelbag in mijn bezit, werkt op zich ook wel goed maar vind het over het algemeen vrij warm om met iets te lopen op je rug

12

Re: Betaalbare goede fuelbelt

Die Nathan zal wel bevallen. Zoniet denk ik dat er geen enkele zal bevallen. Voordeel van deze is ook dat de flesjes iets groter zijn zodat je iets meer kunt meenemen en het tasje iets groter wat ook altijd wel handig is bij lange duurlopen.

13

Re: Betaalbare goede fuelbelt

Even inbreken in dit topic.
Vanaf welke trainingstijd nemen jullie water mee? Ik zie al iets van 1,5 uur staan, maar dat lijkt mij al te lang. Maar is het dan vanaf 45 minuten al of toch langer?

14

Re: Betaalbare goede fuelbelt

Ik doe het zelf vanaf 10 km, met mijn tempo is dat dus langer dan 50 minuten ongeveer. Als het warmer weer is al vanaf 5 km

15

Re: Betaalbare goede fuelbelt

Vandaag 100 min gelopen zonder.
Het hangt bij mij echt af van de buitentemperatuur en ook de intensiteit vd training.
Bij 45 min interval dus eerder wel en bij 45 min  duur niet zo snel.
In de winter gebruik ik hem eigenlijk helemaal niet.

16

Re: Betaalbare goede fuelbelt

Het is niet zo dat je geen 100min kunt lopen zonder drinken maar als je bv in marathon voorbereiding bent is het eten en drinken tijdens je trainingen ook een onderdeel van je training + het verkort je recuperatie tijd als je je vocht op peil houd en KH inneemt naar je volgende training toe.

17

Re: Betaalbare goede fuelbelt

Dat is waar. Eten en drinken onderweg moet je ook trainen.