1

Onderwerp: van duathlon naar triatlon

Ik ben hier al jaartje lid niet zo actef maar lees graag de ervaringen en doe daar mijn wijsheid mee uitbreiden.
Nou heb ik vorig jaar al wat duathlons gedaan en wil de volgende stap maken.
nou zou ik dit jaar eigenlijk gewoon kleinschalig beginnen met de kleine 1/4 en 1/8 triatlons puur ook omdat het me ontbreekt aan de borstcrawl.
Nou ben ik hier geloof ik echt niet enigste maar altijd gruwelijke hekel gehad aan zwemmen,waardoor ik nu echte handicap heb.
Had me al ingeschreven hier in de buurt voor een start cursus bij een vereniging in hoorn.
Bij mij is namelijk ook nog een externe factor werk heel erg aanwezig,aangezien ik vaak ver weg werk of lange dagen werk.
Hierdoor dus ook mijn keuze gevallen op de korte triatlon omdat het het gewoon moeilijk in te plannen is.
Maar heb ook veel you tube gekeken en iron man dat trekt mij zo ongelofelijk dat dat mijn gemoederen bezig blijft houden.
Alleen weet ik ook in mijn achterhoofd dat dat niet haalbaar is voor mij puur door mijn onregelmatige werk.
Doordat dit mij zo bezig houdt en bij ons voor mij een relatief rustig jaar is,heb ik gelijk mijn plannen bij gesteld.
Nou moet denk ik dit jaar maar het jaar voor mij worden om de halve triatlon van almere te doen.
Ik denk dat dit het maximale haalbare is voor mij!
Alleen weet ik dat ik dit niet alleen kan doen door eventuele kans op overtraining zeker met die werkdagen van mij.
Dus heb gelijk alles door gezet,heb nu een trainer die mij per week wil begeleiden waardoor we beter op de situatie in kunnen spelen en desnoods de zelfde week veranderingen aan kunnen brengen mocht zich onverwachts wat veranderen.
Dit was voor mij zo en zo een van de belangrijkste voorwaarden een schema van vier weken werkt bij mij gewoon stomweg niet.
Nou ik dit allemaal geregeld heb begint zo en zo de volgende uitdaging zwemmen.
Ik ben nu twee keer aan het trainen bij triatlon vereniging bij ons in het zwembad waar ze toevallig ook net begonnen waren met lessen voor beginners.
Helaas merk ik dat het heel veel moeite kost,dus per 8 januari begint bij ons ook een wat uitgebreidere borstcrawl cursus,die doe ik er ook bij om zo snel mogelijk de goede slag te pakken te krijgen.
Lopen ben ik laatste jaren heel veel in vooruit gegaan en merk ik ook in de trainingen die afgelopen week begonnen gewoon makkelijk op pak.
Fietsen heb ik altijd veel gedaan is alleen meer op achtergrond geschoven door het lopen puur omdat hardlopen makkelijker in te vullen is als het fietsen.
Ik wacht ook nog zolang mogelijk met inschrijven voor challenge almere omdat mijn werk zo maar allemaal roet in het eten kan gooien.
En zo ja als dat gebeurt dan stel ik mijn plannen gewoon bij en ga voor minder.
Alleen hoop ik natuurlijk uiteraard dat het gewoon haalbare kaart is!

2

Re: van duathlon naar triatlon

Ik ben ook van jaren fanatiek duatlon gedaan te hebben naar triatlon gegaan en nog geen moment spijt van gehad. Natuurlijk zwemmen is gewoon moeilijk aan te leren en heeft voor mij veel doorzetting gevraagd. Uiteindelijk ook vrede genomen met het feit dat ik nooit een snelle zwemmer zal worden maar mijn doelen dan maar op iets anders gelegd dan op snelheid en sindsdien al veel plezier aan de sport beleefd. Succes alvast.

3

Re: van duathlon naar triatlon

Dat is bij mij ook zo,doorzettingsvermogen heb ik wel daar ontbreekt het niet aan.
Dat hoor ik genoeg om mij heen ook over mij.
Maar ik heb gewoon echt wat tijd nodig maar weet dat het komt en gaat lukken.
Ik heb toch geen ambities om eerste te worden!