1

Onderwerp: Hf weergave Garmin 735XT

In augustus een Garmin 735 aangeschaft o.a. omdat ik geen hf band wil dragen en dus een optische hf meter wilde.
Deze had ik ook al in mn voorganger, de Tom Tom Cardio.
Ik ben echt reuze tevreden over het horloge. Kwa functies echt alles wat ik zoek.

In november begon echter ineens de hf meter rare dingen te vertonen. Niet elke training, maar af en toe.
Lang verhaal kort: de Garmin is opgestuurd en in januari kreeg ik een geheel nieuwe (de hf sensor was defect volgens Garmin)

Deze in gebruik genomen en na een klein maandje vertoond ook deze dezelfde kuren. Zie screenshotje voor een voorbeeld.
Ook deze is weer opgestuurd en het wordt vast allemaal netjes opgelost enzo, maar ben ik de enige die hier last van heeft??

2

Re: Hf weergave Garmin 735XT

Hmmm goede post. Antwoord is ja..

Tot nu toe dacht ik echter dat het aan mezelf lag. Ik houd niet zo van een strak zittend horloge, dus nam aan da thet daar aan lag.

Sowieso vind ik tijdens lopen dat het optische HRM niet geweldig werkt. Tijdens een duurloopje heb ik soms hartslag 170-180, alsof hij mijn pasfrequentie pakt ipv de hartslag.

Komt dit misschien ook bekend voor?

Ik ga sowieso eens opletten hoe vaak die dip gebeurt. Ook als het horloge strak om de pols zit.

Als ik de band wel omdoe heb ik iig nooit last van fluctuaties of afwijkende waarden.

3

Re: Hf weergave Garmin 735XT

Niet herkenbaar wat jij schetst. Als hij hem goed pakt dan klopt het ook echt wel.
Tot nu toe heb ik de problemen vaker gehad met lopen, maar ook af en toe met fietsen. Een keer pakte hij hem na 38min pas goed op, een keer had ik 45km gefietst met een gem hf van 86 (i wish smile )

Ik wacht af wat Garmin gaat doen. Wil eigenlijk niet over naar een ander horloge want deze connect makkelijk met mn Edge en ik heb liever geen borstband met lopen ivm schuurplekken.

4

Re: Hf weergave Garmin 735XT

Is de Scosche RHYTHM+ niets voor jou?

Misschien werkt deze beter dan het horloge en het is geen borstband.

Overigens heb ik zelf geen ervaring met deze band. ik weet dus niet hoe accuraat hij is, maar ik hoor goede verhalen.

5

Re: Hf weergave Garmin 735XT

jdek schreef:

Is de Scosche RHYTHM+ niets voor jou?

Ik heb er even naar gekeken, maar even praktisch...hoe blijft dit zitten als je je wetsuit uittrekt tijdens een wedstrijd? Ik denk dat je hem mee trekt en weg is het ding.
Los daarvan lijkt het me ook niet fijn zitten, ik heb ooit zo'n elleboog brace gehad ivm een tennisarm, dat heb je niet voor de lol om zeg maar. Maar op zich wel mooi te zien dat er over alternatieven wordt nagedacht!

6

Re: Hf weergave Garmin 735XT

Update van Garmin:
nu ze zagen dat ik voor de 2e keer hetzelfde probleem heb met de hf meting in het horloge, kreeg ik een borstband aangeboden (op zich heel netjes van ze). Dit aanbod heb ik afgeslagen, want ik wil geen hf meting via een band (mn niet bij het hardlopen en triathlonnen, voor het fietsen gebruik ik icm met mijn Edge wel een borstband).

Ze gaven tevens aan, en dit verbaasde me, dat er blijkbaar een groep mensen is waar optische hf meting niet voor geschikt is?!?!
(ik heb hiervoor 2 jaar een Tom Tom Cardio gehad met optische meting en nooit een probleem gehad).
Ik heb geantwoord dat ik heel benieuwd ben hoe dit komt en dat ik geen problemen had met de TT die ik hiervoor had.
Helaas kreeg ik een gestandaardiseerde mail dat er  een nieuw  horloge vanuit Engeland is besteld (op zich fijn natuurlijk) dus geen antwoord op mijn vraag.

Nu maar hopen dat de Garmin op tijd binnen is voordat ik mijn eerste 20km loop ga doen smile

7

Re: Hf weergave Garmin 735XT

Mijn ervaring met TomTom pols-hartslagmeting (2 verschillende horloges) is negatief. Zomers werkt het wel goed, maar zodra het kouder wordt, is meting zeer onbetrouwbaar. Vandaar dat ik ruim een jaar geleden ben overgestapt op Scosche Rhtyhm+. Echt super: nooit issues mee, altijd goede meting. Zie ook DC Rainmaker review (beveelt deze aan boven alle andere). Enige nadeel is dat accu slechts 8 uur mee gaat, dus voor een ironman aan de korte kant. Niettemin, ik draag de Scosche alleen bij hardlopen, bij fietsen heb ik niet zoveel last van gewone hartslagband.

8

Re: Hf weergave Garmin 735XT

Hoe doe je het dan met zwemmen? Is het ding waterdicht? En hoe gaat het met een wetsuit uittrekken met dat ding eronder?

9

Re: Hf weergave Garmin 735XT

Heb de Garmin Vivo Active HR met pols hartslagmeting echt super, met gewoon goed heb nog geen rare dingen kunnen ontdekken.
Ben er erg tevreden over.

10 Laatst bewerkt door Bas (10-03-17 13:50:20)

Re: Hf weergave Garmin 735XT

Hedcandy schreef:

Hoe doe je het dan met zwemmen? Is het ding waterdicht? En hoe gaat het met een wetsuit uittrekken met dat ding eronder?

Zwemmen doe ik er nooit mee.  Volgens mij zendt die ook geen signaal uit onder water dat opgepikt kan worden. Wetsuit erover heen aantrekken zal niet lukken (gaat verschuiven). Ik leg de Scosche in mijn schoen en schuif hem over mijn pols om dan al fietsend/lopend goed te doen op mijn onderarm. Fluitje van een cent/2 seconden extra.

11

Re: Hf weergave Garmin 735XT

Ok...ik hou hem in overweging, dat ding..

Gisteren mn 3e Garmin ontvangen dus ik ben reuze benieuwd. Helaas last van wat blessuretjes momenteel dus t zal even duren voordat ik er weer lekker mee kan lopen en hem kan testen.

Wat mij trouwens bevreemdde is dat de garantietermijn niet meeschuift. Hij blijft staan op aug 2018 (2 jaar dus). Terwijl dit horloge toch nu pas ' van start' gaat...

12

Re: Hf weergave Garmin 735XT

Even een dikke pluim voor Garmin hoor.
Mijn 3e horloge had dezelfde problemen dus ik begon toch te geloven dat het aan mij ligt (icm het toestel) en niet aan het horloge an sich.
Zondag Garmin gemaild. Gisteren reactie: we sturen u een hf band op.
Ik gaf aan dat ik triathleet was, geen enkel probleem, krijg je n waterdichte.
Vandaag al in huis.
Zonder extra kosten, echt super tof van ze!!