1

Onderwerp: Chroom als suplement

Vraagje,

Heeft iemand ervaring met chroom als voedings suplement?

Ik gebruik het sinds een paar weken, omdat het de vetverbranding zou stimuleren tijdens de training... Dat leek me een goede methode om mijn "overtollige" reserves te gebruiken. Maar ik heb het idee dat het de "suikers" blokt als ik train.. Net of ik maar op 85% kan trainen tijdens interval ed... Hartslag is wel hoog, alleen ik mis de "macht" ... Mijn eetpatroon is onveranderd.

2

Re: Chroom als suplement

Hoge hartslag, geen kracht,... Een gezond verstand zou zeggen STOPPEN met die rommel!!
Trouwens koffie heeft ongeveer hetzelfde effect. Koffie zorgt ervoor dat de suikers opgespaart blijven zodat er langer op de vetverbranding beroep gedaan kan worden.

Chroom lijkt mij geen gezond supplement dus ik zou er ONMIDDELIJK mee stoppen en overgaan op het gezondere koffiedrinken! wink

3 Laatst bewerkt door harm (26-07-07 21:27:56)

Re: Chroom als suplement

Besteed je geld aan wat beters, want het is niet bewezen dat de suplementen werken .
Dat je het gevoel hebt dat de opname van suikers wordt geblokt klopt niet, want chroom stimuleerd juist de afgifte van insuline. Dat je trainingen minder gaan ligt  hoogst waarschijnlijk aan andere dingen, want er zijn
zover ik weet geen bijwerkingen bekend bij n verhoogde inname (misschien ben je wat vermoeider op moment door werk of een verhoogde trainingsomvang en een  deel zit ook in je hoofd op moment)

4

Re: Chroom als suplement

Als al die renners aan de dope zitten ga je toch al gauw denken dat die rommel ook echt iets doet.... Waar bestellen jullie je bloedtransfusies?

5

Re: Chroom als suplement

Je probeert af en toe wat.... Harm en Kevinator, bedankt voor jullie inhoudelijke commentaar.

Jani, twee keer per jaar ga ik naar de bloedbank om een half litertje af te tappen, misschien willen ze jou wel een half litertje bijtanken smile

Even serieus, ik werk hard en probeer daarnaast twee keer per week te zwemmen fietsen en lopen, en heb het idee dat wat extra vitamine C, E , Magnesium en Calcium me helpen met sneller herstellen.. Chroom is een experimentje in een periode van 4 weken waarin geen wedstrijdje gepland staat..  Aangezien drie van de vier weken omzijn (4 Augustus de sprint in Eupen, mooie wedstrijd trouwens), en de training niet zo lekker loopt (vooral de looptraining) dacht eens even kijken wat de Guru's van het forum te melden hebben over dit spul wink

6

Re: Chroom als suplement

ik doe niks met chroom maar op verzoek van de fysio doe ik wel magnesium/zink om mij spieren te laten ontspannen, dat helpt goed. Verder gezond eten (veel varkensvlees vanwege de groeihormonen, en vers stierenbloed.  Maar ja een goeroe ben ik niet

7

Re: Chroom als suplement

is ook mijn favoriet, vers stierenbloed:D