1

Onderwerp: Magnesium als suplement

Naar analogie van het chroom als supplement topic..

Ik gebruik sinds enkele dagen magnesium als supplement.  Magnesium zorgt, zoals jullie allicht wel weten, voor kramppreventie en zorgt ervoor dat de vermoeidheid sneller overgaat. Maar nu na enkele dagen steeg men rustpols met 3 à 4 slagen. Is dit normaal of ligt het gewoon aan de zwaardere trainingsdagen die ik nu achter de rug heb? En wat zijn zoals nog de pro's en contra's aan dit supplement?

2

Re: Magnesium als suplement

Ik ben absoluut geen expert op dit gebied maar ik meen wel ergens gelezen te hebben dat je rustpols stijgt als je onvoldoende hersteld bent van trainingen.

Tot u sprak,
Drs5je

"Bis vincit qui se vincit."

3

Re: Magnesium als suplement

Ja dat is zo maar ik dacht dat het misschien ook kon komen door die magnesiumtabletten...
Iemand nog bevindingen hieromtrent? smile

4

Re: Magnesium als suplement

het zal aan je zwaardere trainingen liggen waarschijnlijk. je kan wel diarree krijgen van teveell magnesium.
Oja als je aan de pillen gaat (wat vaak onnodig is), zorg dan dat je geen pillen neemt die veel meer dan de ADH bevatten. Wat de bedrijven ook claimen, een paar 100x de adh zal geen betere prsetaties opleveren en kan soms zelf erg schadelijk voor je zijn op langer termijn.

5

Re: Magnesium als suplement

De supplementen die ik neem bevatten 150% van de ADH voor magnesium en dit in combinatie met ongeveer 3 liter water per dag.. MASSA'S magnesium dus!! tongue

6

Re: Magnesium als suplement

Ik neem dagelijks 300 mg Magnesium op aanraden voor de sportdokter.

Volgens hem en volgens mijn apothekeres treed er bij magnesium geen gewenning op en kan het indeze dosis ook geen kwaad.

Wel ga ik op termijn proberen om te schakelen naar 200 mg omwille van de kostprijs

7

Re: Magnesium als suplement

Ik gebruik supplementen met 450 mg (!!). Wat zei je doktor over die supplementen? Welke voordelen hebben ivm de sportprestaties?

8

Re: Magnesium als suplement

Hier een aantal supplementen en andere middelen die een positief effect hebben op de sportprestaties:

- Erythropoëtine
- Alle Androgene Anabole Steroïden
- Testosteron
- Insuline
- Cocaïne
- Epitestosteron
- Amfetamine
- Salbutamol (als je maar genoeg neemt)
- Adrenalon

9

Re: Magnesium als suplement

Kevin,

magnesium zou vermoeidheid tegenwerken en snellere recup van de spieren geven vooral op gebied van krampen

Die 300 mg werkt voor mij, dus meer is niet nodig.

als maximum had mijn dokter ook 450mg voorgesteld, maar aangezien dit niet nodig is ga ik er geen extra geld aan uitgeven.

om die financiele reden ga ik ook zien of ik niet kan terugvallen naar 200mg (eventueel op en afbouwen)

trek je verder ook niets aan van de mensen die het verschil niet kennen tussen suplementen en doping,
ik kom ze ook regelmatig tegen, maar van gezond sporten begrijpen ze meestal niet veel...