1

Onderwerp: Eten voor ochtendtraining

Ik ben vanochtend voor het eerst met zwemmen de dag gestart om 07:00. Voor mij als avondmens al een hele prestatie maar toch lekker. Ik ben wel benieuwd wat en hoe laat een ieder hier eet voordat je een vroege ochtendtraining doet? Ik heb nu om half 7 een kom havermout+melk op, dit viel niet helemaal top. Maar om nu 5 uur er uit te gaan om 2 uur voor de training te eten wordt denk ik helemaal een opgave. Tegelijk zou ik trainen op een nuchtere maag niet aankunnen vrees ik.

2

Re: Eten voor ochtendtraining

Ik eet meestal iets dat niet te vet is en licht verteerbaar: een banaan, reep of rijstwafels.
Ik lig dan meestal een half uurtje later in het zwembad en dat gaat goed. Heb erna wel erg honger.

3 Laatst bewerkt door monkeloor (07-07-17 15:54:05)

Re: Eten voor ochtendtraining

De zwemtraining bij ons is om 6:00u. Dat is voor mij om 5:20 uit bed springen, spullen pakken, naar zwembad rijden, zwemmen, en dan ontbijten smile

Uurtje zwemmen kan prima op de nuchtere maag en is ook nog eens goed voor je vetverbranding

edit: oh, ik lees te snel; maar misschien toch eens testen of het lukt op een nuchtere maag?

4

Re: Eten voor ochtendtraining

Stoelio schreef:

... Tegelijk zou ik trainen op een nuchtere maag niet aankunnen vrees ik.

Als ik jou was zou ik het gewoon proberen.
Sporten op niet te hoge intensiteit kan prima op een nuchtere maag.
Bijkomend voordeel als je echt niks zoets nuttigt voor de training is dat de vetverbranding (al opgestart in de nacht) actief blijft.

5

Re: Eten voor ochtendtraining

Als je een vrij intensieve zwemtraining hebt en je doet die op nuchtere maag heeft dit geen effect op je vetverbranding omdat je je energie dan uit suikers haalt en zijn deze niet beschikbaar worden er eiwitten (spieren) verbrand. Haver en melk valt voor mij ook altijd zwaar op de maag ik eet nog best gewoon een boterham met speculoos pasta of confituur. Ik ga altijd trainen binnen een uur na mijn eten is niet ideaal maar het kan niet anders.

6

Re: Eten voor ochtendtraining

Af en toe ga ik ook vroeg zwemmen , kies dan ook liever voor iets licht verteerbaar .
Een banaan , plak peperkoek , eierkoek oid ...
Havermout zou me persoonlijk te zwaar op de maag liggen

7

Re: Eten voor ochtendtraining

LindaRotterdam schreef:

Ik eet meestal iets dat niet te vet is en licht verteerbaar: een banaan, reep of rijstwafels.
Ik lig dan meestal een half uurtje later in het zwembad en dat gaat goed. Heb erna wel erg honger.

Wat voor reep eten jullie voor het sporten?

8

Re: Eten voor ochtendtraining

EB86 schreef:
LindaRotterdam schreef:

Ik eet meestal iets dat niet te vet is en licht verteerbaar: een banaan, reep of rijstwafels.
Ik lig dan meestal een half uurtje later in het zwembad en dat gaat goed. Heb erna wel erg honger.

Wat voor reep eten jullie voor het sporten?

Een vorm van Snelle Jelle werkt bij mij erg goed. Veel suiker, vezels: voldoende om op te kunnen trainen. Als je de vetverbranding niet echt nodig hebt dan werkt dat prima.
Powerbar heeft enkele complete repen voor de training. Echter die zijn vrij prijzig en ik vind ze niet te pruimen.
Er zijn tegenwoordig ook prima havermout-achtige repen. Deze zijn wel echt lekker, maar vaak wat klein en ook duur.

9 Laatst bewerkt door ArnoJ (27-10-17 16:21:31)

Re: Eten voor ochtendtraining

Ik eet yoghurt met fruit en muesli en zoiets als een beschuitje. Iets lichts. Mueslirepen maak ik zelf ;-)