1 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (11-08-17 16:24:16)

Onderwerp: Wedstrijdplanning 2018

Volgend jaar wil ik me richten op de dingen die ik het liefst doe, en daar kijk ik nu al naar uit. Heel het seizoen in het teken van het AG WK is eigenlijk best vervelend, zeker als je net ervoor geblesseerd raakt. Dat ga ik dus niet nog eens doen wink

14/1 Egmond Halve Marathon
25/2 Two Rivers Marathon Zaltbommel
11/3 City Pier City
08/4 Rotterdam Marathon
10/5 Run-Bike-Run-Bike Run Dordrecht
17/6 IM70.3 Luxembourg
22/6 Homeride (500 km of gedeelte ervan fietsen)
11/8 Axtri

Tussendoor nog competiewedstrijden in de 2e divisie Noord.

Wat zijn jullie plannen?

2

Re: Wedstrijdplanning 2018

Ik ga eerst afwachten hoe mijn debuut op de volledige afstand mij bevalt voor ik iets plan. Ik heb wel al een halve begin Mei in Frankrijk op de planning staan maar verder niks. Hoop dat de triamsterdam doorgaat en ik deze nog eens kan doen mischien?

3 Laatst bewerkt door @Jeanette (12-08-17 08:12:30)

Re: Wedstrijdplanning 2018

Al vroeg aan het plannen  Linda .

Met nog drie 1/8 te gaan heb ik nog niet echt over volgend jaar na gedacht .
Maar er staat iig een 1/4 op de planning .
Dat is voor mij al heel wat , want vorig jaar stak ik mijn neus nog niet in het water .

4

Re: Wedstrijdplanning 2018

Vorige topic werd ook op deze datum gestart, dat daarvoor nog eerder wink

5

Re: Wedstrijdplanning 2018

Ik ben meestal toch vlug klaar met plannen want ik doe niet zoveel wedstrijden op een jaar :-)

6 Laatst bewerkt door elderenbosch (05-01-18 17:08:41)

Re: Wedstrijdplanning 2018

Mijn planning voor komend jaar:

14/01 - Egmond Halve Marathon
11/03 - City Pier City
24/04 - Ironman 70.3 Marbella
10/06 - Nieuw-West OD
17/06 - Dare2Tri GP Zandvoort OD
23/06 - 1/3 Oud Gastel
08/07 - Ironman Frankfurt
02/09 - Weesper Kwart Triathlon
09/09 - Ironman Wales

Daarnaast nog competitiewedstrijden

7

Re: Wedstrijdplanning 2018

Ik ga het heel lang open houden. Wij gaan komende winter lang op reis, fietsen, dus daarna moet ik zwemmen en lopen weer van 0 opbouwen en ik kan ook niet op vaste momenten klaar en ingelogd zitten om me tussen populaire triathlons te mengen, dus ik zie wel wat er nog kan als we terug zijn. In het voorseizoen niet meer dan 1/8e of sprint. Vrouwentriathlon, Terneuzen, Wilhelminadorp, 010...??? Ik zie wel, en ook wat mijn verdere ambities zijn dan. Het is voor mijn gevoel nog héél ver weg.

Louise

8

Re: Wedstrijdplanning 2018

Eigenlijk had ik dit weekend mijn eerste cross sprinttriatlon willen doen in Renkum. Ik had er speciaal MTB lessen voor genomen, maar het mag niet zo zijn. Door een fikse ontsteking aan een kies waar ik weken mee zoet was en mijn conditie een flinke knauw hebben gegeven, gaat het hele feest niet door.

Maar omdat ik als ambitie heb om deel te nemen aan de Triambla (dat wordt dan wel 2019 en de langere afstand), is mijn plan om dan volgend jaar maar mijn eerste kortere cross triatlon te doen (dat wordt in elk geval de Run Forest Run crosstri in Gasselte, en misschien dan toch volgend jaar ook Renkum), mogelijk ook nog een crossduatlon (Posbank?) en mijn eerste 1/4 op de weg.  Ik heb me ook al ingeschreven op de tweede editie van het Weerribben zwemmen (2 km. deze keer!) .

Ik sta op dit moment nog overal voor open. Ook evenementen en clinics die alleen gaan over zwemmen of MTB. Als iemand een leuke  (niet off road) 1/4e weet in Gelderland/Overijssel/Utrecht/Noord Brabant dan houd ik me aanbevolen.  Ik hou van kleinschalig, mooi parkoers, er mogen wat klimmetjes inzitten en liefst niet te vaak hetzelfde rondje hoeven fietsen en lopen. Van Didam vond ik het leuk dat je op de sprint één langer fietsrondje doet :-)

Els

9 Laatst bewerkt door HansH (24-08-17 17:42:51)

Re: Wedstrijdplanning 2018

Ingeschreven voor de 70.3 (St Polten) en de 140.6 van Oostenrijk (Klagenfurt). De rest volgt vanzelf. smile

triathlon is 3x leuker!

10

Re: Wedstrijdplanning 2018

Haha mijn eerste triathlon doe ik pas aankomende zaterdag, maar ik ben ook al met volgend jaar bezig. Ik zou me dan graag op de OD willen focussen. Sowieso Triathlon Heerenveen (thuiswedstrijd) gaat het worden. Verder zou ik sowieso graag aan een wat grotere triathlon mee willen doen.

11 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (24-10-17 19:04:30)

Re: Wedstrijdplanning 2018

Update!

14/1 Egmond Halve Marathon
25/2 Two Rivers Marathon Zaltbommel
11/3 City Pier City
08/4 Rotterdam Marathon
10/5 Run-Bike-Run-Bike Run Dordrecht
02/6 Triathlon010
17/6 IM70.3 Luxembourg
22/6 Homeride (300 km fietsen)
04/08 Triathlon Eupen
16/9 Brutal half triathlon
08/10 RBR Spijkenisse
21/10 ETU Agegroup EK halve triathlon

12

Re: Wedstrijdplanning 2018

onthecountof23 schreef:

Eigenlijk had ik dit weekend mijn eerste cross sprinttriatlon willen doen in Renkum. Ik had er speciaal MTB lessen voor genomen, maar het mag niet zo zijn. Door een fikse ontsteking aan een kies waar ik weken mee zoet was en mijn conditie een flinke knauw hebben gegeven, gaat het hele feest niet door.

Maar omdat ik als ambitie heb om deel te nemen aan de Triambla (dat wordt dan wel 2019 en de langere afstand), is mijn plan om dan volgend jaar maar mijn eerste kortere cross triatlon te doen (dat wordt in elk geval de Run Forest Run crosstri in Gasselte, en misschien dan toch volgend jaar ook Renkum), mogelijk ook nog een crossduatlon (Posbank?) en mijn eerste 1/4 op de weg.  Ik heb me ook al ingeschreven op de tweede editie van het Weerribben zwemmen (2 km. deze keer!) .

Ik sta op dit moment nog overal voor open. Ook evenementen en clinics die alleen gaan over zwemmen of MTB. Als iemand een leuke  (niet off road) 1/4e weet in Gelderland/Overijssel/Utrecht/Noord Brabant dan houd ik me aanbevolen.  Ik hou van kleinschalig, mooi parkoers, er mogen wat klimmetjes inzitten en liefst niet te vaak hetzelfde rondje hoeven fietsen en lopen. Van Didam vond ik het leuk dat je op de sprint één langer fietsrondje doet :-)

Els

Misschien is de triathlon van Apeldoorn wat voor je...zwemmen in het 50m buitenbad mooi parcours fietsen, kleine klimmetjes weinig vlakke stukken, wel 4 rondes van 10km. Het lopen zijn rondes van 2,5m deels onverhard. Vergis je niet in de zwaarte van deze triathlon een echte uitdaging!

13 Laatst bewerkt door mstyz (25-10-17 00:06:59)

Re: Wedstrijdplanning 2018

LindaRotterdam schreef:

Update!

14/1 Egmond Halve Marathon
25/2 Two Rivers Marathon Zaltbommel
11/3 City Pier City
08/4 Rotterdam Marathon
10/5 Run-Bike-Run-Bike Run Dordrecht
02/6 Triathlon010
17/6 IM70.3 Luxembourg
22/6 Homeride (300 km fietsen)
04/08 Triathlon Eupen
16/9 Brutal half triathlon
08/10 RBR Spijkenisse
21/10 ETU Agegroup EK halve triathlon


Zo zo, jij hebt er zin in. Eerst herstellen van je blessure he!

Mijn lijstje is nog niet klaar. Het eerste halve seizoen zal ik teken staan van NK OD masters op 23 juni. Daarna wil ik ook wat langer werk doen.

11/19    RBR Pijnacker (training)
12/10    Bruggenloop
03/11    City Pier City
04/08    Rotterdam 1/2 Marathon
05/05   1/4 Breukelen (B)
05/13    Bilzen 111 (B)
06/23    NK OD Zeewolde (A)
07/14    Long distance ITU WK Denemarken (misschien snuffelen aan long distance)

To be continued.

-- M

14 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (25-10-17 06:37:26)

Re: Wedstrijdplanning 2018

Ohja Bruggenloop doe ik ook big_smile

Moet wat hebben om naar uit te kijken he. En bovendien voor veel evenementen vroeg inschrijven.

15 Laatst bewerkt door FRNK80 (15-12-17 19:32:07)

Re: Wedstrijdplanning 2018

Volgend jaar wil ik eerste schrede gaan zetten binnen de triathlon sport.
Op de planning heb ik voor als nog staan :

10-6 1/4 Triathlon Weert
1-7 1/4 Triathlon Nuenen
2-9 1/4 Triathlon Weesp

16

Re: Wedstrijdplanning 2018

Mooi schema!
Weesp zal de eerste zondag in september zijn, 2 sept dus. Een erg leuke wedstrijd met veel enthousiast publiek langs de kant!

17

Re: Wedstrijdplanning 2018

Mijn eerste inschrijvingen zijn een feit: Goeree-Overflakkee (1/8e, 26 mei) en Binnenmaas (kwart, 1 september).

18

Re: Wedstrijdplanning 2018

Vandaag oud gastel en duin ingeschreven, de kalender vult zich langzaam..

Grand Raid Nisramont lange afstand
Tijdrit Almere 21km
Duin Almere OD
Oud Gastel 1/3
Alpe d'Huez triathlon long distance
Challenge Almere 1/2

Er komen vast nog wel wat kortere wedstrijdjes bij.
Alpe en Challenge zijn t hoofddoel voor 2018

19

Re: Wedstrijdplanning 2018

Planning 2018

7 mei sprint Breukelen of 21 mei sprint Woerden
8 juni sprint Weert
8 juli sprint Utrecht
12 augustus  OD Deel
9 september Cross Ameland

20

Re: Wedstrijdplanning 2018

Louise schreef:

Binnenmaas (kwart, 1 september)

Ik ook!

Daarnaast is de teamcompetitie kalender bekend. Dus dat wordt nog:

13/5 2e divisie Teamtriathlon UTT Enschede
08/7 2e divisie Sprint triathlon Utrecht
18/8 2e divisie OD Enschede Rutbeek

21

Re: Wedstrijdplanning 2018

LindaRotterdam schreef:
Louise schreef:

Binnenmaas (kwart, 1 september)

Ik ook!

Leuk!

22 Laatst bewerkt door melvinkeppel (12-12-17 13:28:44)

Re: Wedstrijdplanning 2018

Mijn planning is nog niet helemaal rond. Eerst 28 december de Drenthe 200 fietsen (200km mtb)

28 januari, ergens een 10K lopen
18 februari, ergens een 10K lopen
25 maart, halve marathon Zandvoort
31 maart, Tijdrit Almere 42km
3 juni, 1/2 triathlon Nieuwkoop ?
17 juni, 1/8 triathlon Rosmalen ?
7 juli, 1/8 triathlon Beesd
14 juli, olympische triathlon Klazinaveen ?
5 augustus, 1/2 triathlon Eupen ?
18 augustus, 1/4 triathlon Deil ?
8 september 1/2 triathlon Almere !!!

De wedstrijden met ? weet ik nog niet zeker, ben nog aan het passen en meten of dit nu slim is of niet. Almere is het hoofddoel, vorig jaar debuut 5:04 uur, dit jaar hoop ik een flinke stap te maken richting de 4:30

23

Re: Wedstrijdplanning 2018

Ik doe in ieder geval:

8 april Rotterdam Marathon
17 juni IM 70.3 Luxemburg

Daaromheen ga ik nog wat andere dingen plannen. Ik zit in ieder geval te denken aan:

2 sprint triathlons en waarschijnlijk Halve marathon CPC.

24

Re: Wedstrijdplanning 2018

Mijn planning staat nog niet helemaal ...

Heb me wel al voor een sprint Duathlon in Mettmann aangemeld .
En vandaag gaat de inschrijving voor Bocholt open .

Ben op zoek naar een 1/4 in de eerste drie weekenden van juli .
Dat zou het best passen voor de rest van mijn planning .
Iemand een leuke optie ?? te bereiken vanuit omgeving Nijmegen ....dan een
1 a 1,5 reistijd .

25

Re: Wedstrijdplanning 2018

@jeanette  Weekend van 8 juli is er een OD in Didam en verder is er eind juni altijd de mooiste triathlon van gelderland in Gendt