1

Onderwerp: Run-Bike-Run Borne 25-08-2007

Komend weekend is er een Run Bike Run in Borne, wie doen er nog meer mee? smile

http://www.rbrborne.nl

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

2 Laatst bewerkt door willem (20-08-07 17:00:04)

Re: Run-Bike-Run Borne 25-08-2007

Mijn broertje is erbij.. ik sta misschien langs de kant te kijken..




http://www.tvwaalwijk.nl/images/Triathlonanimatie.gif

3

Re: Run-Bike-Run Borne 25-08-2007

ok smile

weersvooruitzichten lijken ook dit keer weer goed smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

4 Laatst bewerkt door Remko (20-08-07 23:13:59)

Re: Run-Bike-Run Borne 25-08-2007

Ik doe mee in Borne. smile

Enige nadeel is dat er wordt gestayerd bij het leven. Maar ja, daar is bijna ook geen ontkomen aan. De eerste 6,5 loopkilometers zorgen niet bepaald voor grote gaten bij een veld van 180 man. hmm

5

Re: Run-Bike-Run Borne 25-08-2007

ehm tongue laten we even heel eerlijk zijn; waar gebeurd dat nou niet, dat blijf je overal zien en er wordt weinig aangedaan (alhoewel, blijft de verantwoordelijkheid van de atleet zelf)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

6

Re: Run-Bike-Run Borne 25-08-2007

In Borne zijn pelotons van 20 man eerder regel dan uitzondering. Dat is best zuur als je juist met het fietsen wat plaatsen goed moet maken sad

7

Re: Run-Bike-Run Borne 25-08-2007

hmm tongue, minpuntje ook voor mij dus, maar ja, ik blijf hopen dat de aanwezige NTB wat harder optreed....

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

8

Re: Run-Bike-Run Borne 25-08-2007

Het verslag van gisteren. De tijden zijn nog niet beschikbaar.

pre race
Druk druk druk, stress stress stress. Weinig nacht rust gehad door werk en verhuizen. Ik ben die zaterdag om 0700 eruit gegaan om met appartement verder te gaan. Om 15:05 u kon ik pas vetrekken naar Borne. Daar aangekomen bleek dat NTBinschrijvingen.nl mijn inschrijving niet had doorgegeven aan de organisatie. Resultaat? Wachten totdat er een startnr beschikbaar kwam. Uiteindelijk kon ik 15min voor de start om 16:00u mijn startnr in ontvangst nemen (nr. 9). 15 min om naar Parc Ferme te gaan boel daar klaar te zetten, verder om te kleden om vervolgens in een rustig duurlooptempo weer naar de start te lopen om daar 20 seconden voor het startschot te arriveren. 

De verwachtingen van de race?
Toen ik de wedstrijd plande was het doel sub 1u35 (dus top20), maar dat was juni, een maand voor dat ik 17e werd in Holten, en…. Ik niet wist dat ik in die periode zou gaan verhuizen. Zaterdag zelf achtte ik de kans zelfs klein dat ik er überhaupt zou starten. Uiteindelijk toch gedaan, puur voor de ervaring en omdat het toch in de buurt was. De verwachtingen heb ik bijgesteld omdat ik wist dat ik gezien de magere voorbereiding en fitheid mijn kansen op een goede klassering nul waren. Doel was dus finishen, en het maximale er uit halen wat er op dat moment inzat. Wat uiteindelijk een eindtijd rond de 1u40 zou worden.

1e looponderdeel: 6.5km
Het startschot klonk en we gingen weg. Ik deed mijn best om me in te houden niet direct snel te gaan. Echter de eerste 1000m bleek ik binnen de 5min te hebben gelopen. Te snel, ondanks dat het relatief soepel ging. Het tempo vervolgens iets laten zakken. Desondanks in de 2e ronde toch andere deelnemers gaan inhalen. Na 5500m begon ik toch wat te verzuren in de hamstrings, waar ik al bang voorwas. Toch te hard gegaan voor wat er op dat moment in zat. Maar goed, nog 1000m voordat ik bij mijn fiets was, dus even doorgezet

T1, wissel lopen-fietsen
Wissel ging relatief soepel, had alleen door het haastig klaarzetten van spullen mijn al ingeklikte fietsschoenen vergeten goed open te zetten, wat mij dus tijd koste aan het begin van het fiets onderdeel.

fietsonderdeel: 30km
Ik kon moeilijk het tempo oppakken in de eerste ronde. Ik heb in de eerste ronde al de nodige deelnemers ingehaald maar niet zoveel als ik had gehoopt. Ook de wind was vrij pittig en op sommige stukken wegdek zaten flinke kuilen. In de 2e ronde kon ik wat meer tempo maken. Maar ook daar bleek ik niet in staat om een stabiele intensiteit te handhaven en het tempo aan te houden.

T2, wissel fietsen-lopen
Rustig gewisseld, iets meer tijd genomen dan nodig was om even de hamstrings te rekken, vervolgens weer loopparcours op voor de laatste 1.5 ronde.

2e looponderdeel
Zoals verwacht was het verstand op nul en het beste ervan maken. Had de eerste ronde behoorlijk last van de maag en de benen niet goed wilde. Een paar keer even moeten wandelen. Uiteindelijk toch een ritme kunnen pakken door me even goed te concentreren op de ademhaling, houding en techniek. Vervolgens zelfs het tempo weer kunnen opschroeven. De Laatste 500m nog even een sprintje getrokken om te finishen rond de 1u40.

na afloop
Het was zwaar, zwaarder dan een ¼ triathlon, de 2 looponderdelen, de intensievere start etc. Heb ook dan behoorlijk wat spierpijn in benen, en middel. Ik heb mijn best gedaan rekening houdend met het feit dat ik niet fit aan de start kon staan. Het werd mijn hier wel weer gelijk duidelijk dat ik nog steeds loopsnelheid mis, maar daarom worden er ook baantrainingen gedaan vanaf oktober/november via LAAC Twente of MPM Hengelo.
Ik zit qua einduitslag bijna gelijk aan de ¼ triathlon Veenendaal van vorig weekend, alleen heb ik die op een laag pitje gedaan, en hier eruitgehaald wat er op dit moment inzat.

Exacte uitslagen, tijden en de foto’s volgen asap.


what’s next
Volgend weekend, zondag 2 september start ik in Enschede op de Rutbeek triathlon. Ik hoop dat ik wat ontspannender/fitter aan de start sta, ben nl woensdag klaar met verhuizen.
Verder heb ik daar als het even meezit mijn zwembril op sterkte.

Komende week zal er 1x gefietst (duurtraining 2u30 ivm ½ Deventer en 1x gelopen worden (duurloop 1u45 ook ivm Deventer) en verder 5x zwemmen. Oftewel. Hetzelfde als afgelopen week ongeveer. De extensieve duurtraining doordeweeks, en de wedstrijden in het weekend als tempo en wisseltraining. Trainingsvolume licht nu dan ook erg laag. 8-10u exclusief de wedstrijd in het weekend

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

9

Re: Run-Bike-Run Borne 25-08-2007

Hej ik heb je gisteren zien lopen, denk dat je veel profijt zult hebben bij wat baan/techniek training zoals je die wil gaan volgen. Je maakt veel te kleine / voorzichtige passen(weet niet goed hoe ik het moet noemen maar het lijkt enigszins onnatuurlijk), lijkt wel of je bang bent om de grond te raken.. Was wel leuke wedstrijd om te zien, wedstrijd was goed te volgen doordat iedereen vaak langs komt..

Succes met de voorbereiding van deventer!

10

Re: Run-Bike-Run Borne 25-08-2007

Ik heb zelf nog meegedaan bij de teams, als test hoe de tijdritten zouden gaan, ik heb 43.23 gereden, ben er zelf in ieder geval wel voor de eerste keer tevreden mee. Heb dus ook niet gestayerd want ik wou mezelf testen, je rijd natuurlijk wel na iemand toe, maar blijf er dan niet vervolgens een minuut achter plakken.
Maar zoals Scighera al zegt, je komt bijna complete peletons tegen;)
Maar verder leuke wedstrijd, goed georganiseerd ook! Wie weet volgend jaar weer bij de teams meedoen:)