26 Laatst bewerkt door ic3d (30-05-18 16:35:03)

Re: Levensduur wetsuit?

Thanks Louise.

Ik had een Mach3 maar die zat véél te strak rond mijn borst. Dat bleek, want ik scheurde er zo'n beetje uit. Ik kreeg toen een Mach2SCS. Op zich tevreden over, alleen als zwemmer ben ik vooruit gegaan (ben nog steeds verre van goed), dus ik wil van entree-level naar mid-level. Drijfkracht behouden, maar dan meer flexibel. Daarom dacht ik in eerste instantie aan een Mach3s.7 omdat deze 44-cell neopreen heeft. Alle concurrentie in die prijsklasse zit op 39-cell neopreen. Dat is een flink verschil in flexibiliteit. Vaak betaal je voor 44-cell toch het dubbele bij bijv. Orca. Maar vergelijking is heel moeilijk te vinden, omdat Dare2tri vaak niet in de "grote" benchmarks zitten.

Hoe bevalt jouw Sailfish Attack? Ik las in mijn topic dat het flexibeler voelt, maar dat je nog geen idee van snelheidswinst had. Het pak is pak weg 2.5x zo duur. Vond je het een goede investering? Ik zoek ook een beetje in deze prijsrange. Iets daaronder. Heb het drijfvermogen wel nodig trouwens. Kan goed drijven, maar niet meer na een paar KM.

27

ic3d schreef:

Hoe bevalt jouw Sailfish Attack? Ik las in mijn topic dat het flexibeler voelt, maar dat je nog geen idee van snelheidswinst had. Het pak is pak weg 2.5x zo duur. Vond je het een goede investering?

Dat weet ik nog niet, dat hangt ervan af hoe lang hij meegaat. Het blijft veel geld natuurlijk. Bij het passen had ik het idee dat het in het zwembad 1, maximaal 2 seconde per baantje scheelde - zeg 1,5. Eerlijk gezegd zou ik het geld niet uitgeven voor 1 minuut tijdwinst op een kilometer (ik vind sneller worden door materiaal sowieso minder interessant dan zelf sneller worden door training, ik doe toch niet mee voor de prijzen wink ). Maar wel voor (of in combinatie met) minder moe worden op langere afstanden, en dat verwacht ik wel, vanwege die souplesse rond mijn schouders en minder gewicht aan mijn armen.

Het voelt wel als een stap vooruit, door de flexibiliteit, maar zeker ook doordat dit pak beter past. Ik had van Dare2Tri eerst een M, maar daar scheurde ik al binnen een jaar uit en toen vermoedden ze dat dat was doordat die aan de krappe kant was. Toen kreeg ik een L en die was eigenlijk iets te groot en dat merkte ik echt wel. En daar scheurde ik eigenlijk ook nog steeds vrij snel uit, dus dat was het niet.

Passen (in het water - dat is echt anders dan op het droge) is in elk geval essentieel. Die Mach3 zat bij mij ook strak om m'n borst, het ging misschien net, maar voelde niet fijn. Er zijn in de afgelopen jaren wel een boel tussenmaten bijgekomen, dat maakt het wel makkelijker om iets geschikts te vinden.

Louise

Weblog over hoe ik op m'n 50e Ironman werd: http://www.delftweg9.nl/triathlon/

28

ic3d schreef:

Inmiddels weer een tijdje verder. Ik zit te twijfelen over de Mach3S.7. Performance schijnt zeer goed, van wat ik lees, maar ik ben benieuwd hoe het met de slijtage gaat? Ik wil geen 350 euro uitgeven om over een jaar (of twee) weer een nieuw pak te kopen.

Dat hoeft sowieso niet. Ze zijn verplicht 2 jaar garantie te geven..