1

Onderwerp: Voeding Almere

Heeft iemand enig idee welk merk sportdrank en/of energie gels er dit jaar in Almere gebruikt worden door de organisatie?
Op de website heb ik het niet direct kunnen vinden.

2

Re: Voeding Almere

Hmm, heb toevallig vandaag een mailtje hierover naar de origanisatie gestuurd, maar kreeg die daarna direct terug gebounced dat het email adres niet bestaat sad. Op de website is er een hoofdstuk (voedingsschema) voor gereserveerd, maar er wordt niets vermeld. Bij het hoofdstuk "wedstrijdinformatie LD classic" staat er wel wat vermeld over de verzorgingsposten, maar geen merken.
Vind het een beetje een gemiste kans van de organisatie.

De afgelopen jaren was de energiedrank van Extran en gels van Squeezy. Maar ja, of dat dit jaar zo is....

3 Laatst bewerkt door Jet (22-08-07 19:43:36)

Re: Voeding Almere

Wie gaat er eingelijk allemaal meedoen met Almere van dit forum?

Ik kom aanmoedigen..... Dan kan ik jullie ook gaan aanmoedigen!

Groetjes Jet cool

4

Re: Voeding Almere

Ik. Naam: Cor Boerman. Startnr: Nog niet bekend...

5

Re: Voeding Almere

He Irongirl:

Het is ondanks de onzekerheden over de voeding wel goed gegaan zeg:
Een vierde plek!! in een snelle tijd: onder de tien uur. Echt goed zeg!!

Hoe vondt je het zelf gaan? Een beetje tevreden??
Wat zijn nu de verdere plannen? weer naar Hawaii?

En hoe is het met de andere van dit forum gegaan? Misschien dat ik het over een aantal jaren ook wel ga proberen...... tongue tongue tongue maar eerst volgend jaar meer wedstrijden doen, sprint en kwart.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

6 Laatst bewerkt door Cor (26-08-07 14:24:17)

Re: Voeding Almere

Een samenvatting uit mijn blog corboerman.blogspot.com:

Het zwemmen was dit jaar eerst een rondje van zo'n 1100 meter met daarna een landgang om vervolgens naar de havenkom te zwemmen. Traditioneel had ik weer last van kramp in beide kuiten tijdens het zwemmen. Komt denk ik door de golfslag. Hoewel, als ik de tv beelden van het verslag van de wedstrijd zie, leek dat wel mee te vallen. Geheel volgens schema stond ik na 1:05 aan de kant.

Ondanks de rustige wind begon ik rustig met fietsen. Ik had de zelfde fietstijd als verleden jaar in mijn hoofd en die was onder iets gunstiger omstandigheden gereden. Vanaf de tweede ronde besloot ik het tempo iets op te voeren. Via rondes van 1:52, 1:47 en 1:49 kwam ik in de wisselzone voor de laatste en niet de minste opdracht van vandaag: de marathon.

Zoals ik hiervoor al vermelde was het vrij warm voor het lopen. Jezelf goed verzorgen is dan het devies. Dat was de laatste jaren voor mij nog als eens een probleem. Zo gauw mijn maagje een beetje begon te protesteren stopte ik met drinken en voeding. Dit had dan weer tot gevolg dat je niet gauw daarna zo slap als een vaatdoek wordt...
Dit jaar was ik vast besloten elke ronde van 14km 4 gels (met 2 bekertjes water) te gebruiken en bij elke verzorgingspost een bekertje water te nemen. Als "nooduitgang" wanneer mijn maag weer in protest-modus zou schakelen zou ik dan overstappen op water en cola. Deze protest-modus werd dus ingeschakeld na zo'n 32km lopen. Na de verzorgingspost op havendreef op ca. 34km moest ik kort na de cola-water mix overgeven. Wonder boven wonder liep ik daarna nog 2km "lekker". Daarna ging de kaars langzaam uit omdat mijn maag niks meer verdroeg, zelfs een paar slokjes water voelde aan alsof ik azijn dronk ;-) Ik lag op dat moment nog op sub 11 uur schema, maar wist op dat moment dat dat een brug te ver vandaag zou zijn.

Na 11:12:40 stond ik weer in het stadion. Moe maar voldaan nog lekker nagenieten van de gedane inspanning.

7

Re: Voeding Almere

Netjes gedaan!! en gefeliciteerd met dit knappe resultaat!

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

8

Re: Voeding Almere

He Akky,

Almere ging wel lekker gisteren, had niet zoveel verwachtingen aangezien ik pas vorig weekend besloten had toch maar te starten. Ik was vrij goed herstelt van Lake Placid 5 weken geleden en vond Almere toch te leuk om niet te doen. En de sfeer was inderdaad weer geweldig, zoveel bekenden en supporters op de dijk, echt gaaf!

Zwemmen ging niet zo geweldig maar ik heb de laatste tijd ook maar 1 keer in buitenwater gezwommen en 1 keer in het zwembad 4km en verder alleen korte trainingen. Met daarbij nog twee keer kramp in mijn kuit dus op zich was 1:09 nog niet zo heel slecht.

Fietsen ligt me wel, daar ben ik lekker tempo gaan rijden en met 5:06 op mijn teller ben ik zeker niet ontevreden. Toch vond ik wel dat er meer wind stond dan ik had verwacht , maar dat is nou eenmaal de polder en maakt het ook wel weer leuk.

Lopen ging ook goed, net als in Lake Placid elke 5km een gel erin en veel drinken vanwege de warmte dan is het wel uit te houden. Mijn benen deden wel pijn maar dat hoort erbij, toch lijkt het wel hoe vaker je dit doet hoe beter het vol te houden is. Ik vond het wel behoorlijk warm, zo vol in de zon op de dijk met de wind in de rug. Zijn we toch niet meer echt gewend deze zomer. Marathon tijd van 3:33, zelfde als vorig jaar.

Uiteindelijk gefinished in 9:55:50, slechts 15 seconden langzamer dan vorig jaar maar dik tevreden! Nu valt het ook wel mee met de spierpijn, vanmorgen een klein rondje losgefietst. Deze week lekker rustig aan doen, goed herstellen en dan nog een keer een opbouw blok naar Hawaii op 13 oktober.
Nog 5 weekjes en dan zit ik daar al, ik heb er nu alweer zin in en ga er heerlijk van genieten. Hopelijk net zo'n lekkere race als vorig jaar.

9 Laatst bewerkt door Paul851 (26-08-07 23:32:44)

Re: Voeding Almere

Ik heb gisteren op Flevo tv het een en ander gezien van de inspanningen in en rond Almere. Dit jaar begonnen met wedstrijden, tot nu toe 1 keer een achtste, 2 keer een ¼, komende zondag mijn derde ¼ (Squadra, Eindhoven). Komend(e) jaar (jaren) wil ik verder gaan uitbouwen, via OD naar halve, en over 2 of 3 jaar Almere. Veel trainen dus, maar het gaat me lukken.
Grootste uitdaging op dit moment is nog het zwemmen, vooral in buitenwater. Kwestie van veel doen, vooral de oriëntatie is nog lastig. Voor de rest: veel oefenen op wissels, en veel uren maken. Voor wat die wissels betreft kan ik nog veel leren van de broer van mijn vriendin, die houdt zich al sinds 1990 bezig met triathlons.