1

Onderwerp: Herstellen van.....

Leek me een goed topic, om je vragen over herstel na ziekte e.d. te posten.

Ik zal zelf het spits afbijten....

Wat een lekker triathlonjaar had moeten worden, werd een jaar vol teleurstellingen.
Heb de 1/8e in Laren GLD gelopen.
Daarna stonden Rijssen, Holten, Loo Bathmen en Deventer op de planning.
Deze eerste drie heb ik aan me voorbij laten gaan door een longontsteking, met daaropvolgend een verkoudheid incl. benauwdheid.
Nu, inmiddels 3 kuren verder, heb ik weer (zware) medicijnen (o.a. prednison en ontstekingsremmers) om de verkoudheid de kop in te drukken, incl inhalers.
Ik wil wachten met m'n beslissing om mee te doen, tot een week voor Tri Deventer. Ik train nog wel redelijk door. Lopen en een beetje Tacx'en. Mocht van m'n arts.

Wat ik me afvraag: is het verstandig (ervan uitgaande dat ik weer wat bijgekomen ben) om in buitenwater te gaan zwemmen? i.v.m. bacteriën e.d.

Puur rationeel gezien moet ik niet meedoen, maar m'n gevoel wil maar gààààn!

Iemand een mening en/of raad?

Gr, van een lichterlijk gefrustreerde Concorde.....

2

Re: Herstellen van.....

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik denk zelf trouwens dat het wel meevalt, of er moet sprake zijn van blauwalg.
Er zullen inderdaad wel meer bacterien aanwezig zijn dan in het zwembad. Denk aan eenden en vogels die in het water schijten, dode vissen en ander ongedierte. Maar een beetje weerstand kweken is natuurlijk nooit weg. Je moet natuurlijk geen hele sloten water inslikken.

Ik zelf zwem al het hele seizoen in buitenwater en voel me nog steeds kiplekker. Wel ben ik hierdoor bijna constant licht verkouden. Dit komt omdat de watertemperatuur eigenlijk net iets te laag ligt, vooral de laatste weken. En ik zonder wetsuit zwem natuurlijk. Ook het omkleden en afdrogen aan de kant is soms best frisjes. Maar als je dit een beetje in de gaten houdt moet het denk ik geen problemen geven voor jou.

gr. hansenn