1

Onderwerp: Squadra triathlon eindhoven.

Vandaag heb ik hier voor de eerste keer aan deelgenomen. Zwemparcours was in mijn ogen prima, 2 ronden van 500 meter.Loopafstand tot PF iets van 50 meter. Voor de eerste keer geen sokken aangetrokken, kijken hoe dat beviel. Zwemmen ging veel beter dan in Veenendaal, ik heb op advies van trainer en clubleden ongeveer 100 meter ingezwommen. Gevolg: zwemtijd weer onder de 20 minuten. Wissel ging, mede door het niet aantrekken van sokken, redelijk vlot, ik was na plm. 22 minuten aan het fietsen. Het fietsparcours was in mijn  ogen wat minder, nogal wat (12) haakse en overkhaakse bochten, meestal uitkomend op een vrij smal fietspad. En met een balhoofdstel waar een *knik* in zit, daardoor niet echt vertrouwen in de voorkant met insturen, is dat niet echt bevorderlijk voor het gemiddelde. Fietstijd viel eigenlijk nog mee, 41 km in 1 uur 16. De broer van m´n vriendin (hij doet al sinds 1990 aan triathlon) had het vorige week over de wissel van fietsen naar lopen, al voor het afstappen schioenen los en half uit. Dat scheelde nogal wat tijd, ondanks dat ik ´t niet eerder geoefend had. Ik was na 1 uur 38 al aan ´t lopen.
de loopronde is 2½ km lang, eerste ronde ging in minder dan 10 minuten. Linker knie begon wat vervelend te doen, dus wat rustiger aan gedaan verder. Totaaltijd, zover ik weet, ongeveer 2 uur 26. Dus iets van 3 a 4 minuten sneller dan in Veenendaal, ondanks ruim 3 km meer fietsen.
Ik ben bepaald niet ontevreden.