1

Onderwerp: voeding voor een 1/8 duathlon of triathlon

hallo,

tijdens het kampioenschap van duathlon dit jaar heb ik moeten opgeven na last van de maag, ik had 3u30 vooraf pasta gegeten met bruine suiker. zou het kunnen dat de pasta de boosdoener was of zou het toch aan andere factoren gelegen hebben?
ik hoor het graag van jullie!!!

2

Re: voeding voor een 1/8 duathlon of triathlon

Milan schreef:

hallo,

tijdens het kampioenschap van duathlon dit jaar heb ik moeten opgeven na last van de maag, ik had 3u30 vooraf pasta gegeten met bruine suiker. zou het kunnen dat de pasta de boosdoener was of zou het toch aan andere factoren gelegen hebben?
ik hoor het graag van jullie!!!

Hoeveel? De meeste races beginnen in 's morgens, dus de meesten eten normaal alleen een ontbijt voor de wedstrijd, meestal niet korter dan 2u voor de wedstrijd. Misschien zit het probleem niet zozeer in de pasta of suiker, maar meer in de hoeveelheid die je gegeten hebt.

3

Re: voeding voor een 1/8 duathlon of triathlon

Eet je vaker pasta met bruine suiker in diezelfde hoeveelheid, bijvoorbeeld als je gaat trainen, en zo ja, wat gebeurt er dan?
En had je in die 3,5 uur verder niks meer gegeten?

Louise

4

Re: voeding voor een 1/8 duathlon of triathlon

Bericht geeft weinig info idd. Alvast 1 raad, eet geen paste met bruine suiker meer voor een wedstrijd :-) en experimenteer alvast op training wat je best bevalt.