1

Onderwerp: Triathlon Nieuwkoop 2018

Dat was een lekker dagje sporten gisteren. Zwemmen gelukkig met wetsuit, maar parcours wel iets te lang (ik kwam tot 2150 meter, anderen hadden vergelijkbare afstanden). Met 1.52/100m was ik in dit water in deze drukte tevreden. Het fietsparcours was nu 2 rondjes ipv 3 en ik vond het een verbetering. Met 37.8 gemiddeld was ik tevreden en na 3 uur en 8 minuten mocht ik aan het lopen beginnen. Hier had ik (net als iedereen uiteraard) nogal last van de warmte en ondanks dat ik een stuk intensiever kon lopen dan in Bilzen was het tempo iets langzamer. Na 1u35m22s lopen kwam ik over de finish met een eindtijd van 4u43m22s en dit was zo ongeveer wat ik had verwacht dus ik was tevreden. Helemaal omdat ik me voor de start niet superfit voelde, slecht geslapen, moe en op zaterdag wat verkeerds gegeten dus nogal last van mijn maag. Gelukkig had ik tijdens de wedstrijd daar weinig last van.

Al met al een prima voorbereiding voor Maastricht, leuk om veel bekenden te hebben gesproken.

2

Re: Triathlon Nieuwkoop 2018

Maca944 schreef:

Dat was een lekker dagje sporten gisteren. Zwemmen gelukkig met wetsuit, maar parcours wel iets te lang (ik kwam tot 2150 meter, anderen hadden vergelijkbare afstanden). Met 1.52/100m was ik in dit water in deze drukte tevreden. Het fietsparcours was nu 2 rondjes ipv 3 en ik vond het een verbetering. Met 37.8 gemiddeld was ik tevreden en na 3 uur en 8 minuten mocht ik aan het lopen beginnen. Hier had ik (net als iedereen uiteraard) nogal last van de warmte en ondanks dat ik een stuk intensiever kon lopen dan in Bilzen was het tempo iets langzamer. Na 1u35m22s lopen kwam ik over de finish met een eindtijd van 4u43m22s en dit was zo ongeveer wat ik had verwacht dus ik was tevreden. Helemaal omdat ik me voor de start niet superfit voelde, slecht geslapen, moe en op zaterdag wat verkeerds gegeten dus nogal last van mijn maag. Gelukkig had ik tijdens de wedstrijd daar weinig last van.

Al met al een prima voorbereiding voor Maastricht, leuk om veel bekenden te hebben gesproken.

Is het niet 2 uur en 8 min.?

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: Triathlon Nieuwkoop 2018

mcguyver schreef:
Maca944 schreef:

Dat was een lekker dagje sporten gisteren. Zwemmen gelukkig met wetsuit, maar parcours wel iets te lang (ik kwam tot 2150 meter, anderen hadden vergelijkbare afstanden). Met 1.52/100m was ik in dit water in deze drukte tevreden. Het fietsparcours was nu 2 rondjes ipv 3 en ik vond het een verbetering. Met 37.8 gemiddeld was ik tevreden en na 3 uur en 8 minuten mocht ik aan het lopen beginnen. Hier had ik (net als iedereen uiteraard) nogal last van de warmte en ondanks dat ik een stuk intensiever kon lopen dan in Bilzen was het tempo iets langzamer. Na 1u35m22s lopen kwam ik over de finish met een eindtijd van 4u43m22s en dit was zo ongeveer wat ik had verwacht dus ik was tevreden. Helemaal omdat ik me voor de start niet superfit voelde, slecht geslapen, moe en op zaterdag wat verkeerds gegeten dus nogal last van mijn maag. Gelukkig had ik tijdens de wedstrijd daar weinig last van.

Al met al een prima voorbereiding voor Maastricht, leuk om veel bekenden te hebben gesproken.

Is het niet 2 uur en 8 min.?

3 uur 8 totaaltijd schat ik zo in met 4.43 eindtijd en 1.35 looptijd ;-)

4

Re: Triathlon Nieuwkoop 2018

Vanzella schreef:
mcguyver schreef:
Maca944 schreef:

Dat was een lekker dagje sporten gisteren. Zwemmen gelukkig met wetsuit, maar parcours wel iets te lang (ik kwam tot 2150 meter, anderen hadden vergelijkbare afstanden). Met 1.52/100m was ik in dit water in deze drukte tevreden. Het fietsparcours was nu 2 rondjes ipv 3 en ik vond het een verbetering. Met 37.8 gemiddeld was ik tevreden en na 3 uur en 8 minuten mocht ik aan het lopen beginnen. Hier had ik (net als iedereen uiteraard) nogal last van de warmte en ondanks dat ik een stuk intensiever kon lopen dan in Bilzen was het tempo iets langzamer. Na 1u35m22s lopen kwam ik over de finish met een eindtijd van 4u43m22s en dit was zo ongeveer wat ik had verwacht dus ik was tevreden. Helemaal omdat ik me voor de start niet superfit voelde, slecht geslapen, moe en op zaterdag wat verkeerds gegeten dus nogal last van mijn maag. Gelukkig had ik tijdens de wedstrijd daar weinig last van.

Al met al een prima voorbereiding voor Maastricht, leuk om veel bekenden te hebben gesproken.

Is het niet 2 uur en 8 min.?

3 uur 8 totaaltijd schat ik zo in met 4.43 eindtijd en 1.35 looptijd ;-)

ja tuurlijk! excuseer!

Je moet sneller dan de klos zijn.

5

Re: Triathlon Nieuwkoop 2018

Hier ook Nieuwkoop gedaan. Begon al niet lekker omdat mijn meisje voor de start haar fietsschoen kwijt was en dus niet kon starten omdat er twee wisselzones zijn en dus ook niet haar normale schoenen kon pakken.  neutral

Zwemmen ging redelijk. De eerste 400 meter was ik teveel bezig met de verloren fietsschoen, maar daarna kwam ik eindelijk in mijn slag. Zwemmen was inderdaad te lang, ik had 2200 meter op mijn gps en zag dat meer terug komen op Strava. Uiteindelijk 00:43:59 over gedaan.

Dan naar mijn onderdeel, het fietsen. Eerst door een smal stuk bos en daarna kon het los. Ik,had me voorgenomen war rustiger te fietsen zodat ik wat meer over had voor het lopen. Dat ging op zich wel goed, want ik kon mijn hartslag goed laag houden. Uiteindelijk na 90 kilometer kwam ik weer binnen na 02:22:14 met een gemiddelde van 37,9. Ook fijn dat ik nu eens een halve kon doen zonder lekke band, zoals bij mijn 2 vorige halve.

Daarna het lopen, de eerste ronde ging goed en kon ik goed mijn eigen snelheid aanhouden (rond de 5 min per km). Daarna werd het een stuk zwaarder en overleven. Toch wat warmer dan gehoopt. Het is niet normaal hoe hard sommige atleten lopen, die komen je voorbij alsof je stil staat. Na 01:56:43 kwam ik over de finish.

In totaal heb ik er 5:07:28 over gedaan en was ik 21ste in de 40-44 categorie, wat toch sneller was dan de 05:10 die ik in mijn hoofd had, maar nog niet mijn droomtijd van onder de 5 uur. Die 8 minuten zitten er nog wel in, want er is nog zeker tijd te winnen bij het zwemmen en lopen.

6

Re: Triathlon Nieuwkoop 2018

Wat een fietssnelheden!
Gefeliciteerd allebei, klinkt alsof het bij beiden goed gegaan is. Wel jammer van de schoen Macer, hoop dat die nog opgedoken is.
Ik heb hetzelfde Macer, dat ik word voorbijgelopen alsof ik stilsta!

7

Re: Triathlon Nieuwkoop 2018

MontanaMan schreef:

Wat een fietssnelheden!

+1. Mooie prestaties, hoor! Jammer van die schoen, is-ie nog opgedoken?

Louise

8

Re: Triathlon Nieuwkoop 2018

Nee helaas, totaal van de aardbodem verdwenen..

Maar het leed is toch al geschied, je bent zo lang in voorbereiding en kan dan niet meedoen vanwege een schoen...

9

Re: Triathlon Nieuwkoop 2018

Ik ken het, ik was vorig jaar mijn fietsschoenen een keer vergeten mee te nemen. Enorm grote triathlon (AJ Bell in London) en kon 2 paar schoenen vinden bij de stands daar, daarvan de meest passende gekocht (2 maten te groot) en in de week na de wedstrijd weer verkocht. Uiteindelijk kostte het me heel wat stress en £20.

10

Re: Triathlon Nieuwkoop 2018

Ook nog geprobeerd, maar helaas had het enige verkooppunt geen schoenen meegenomen.

11 Laatst bewerkt door Stoelio (16-06-18 12:40:23)

Re: Triathlon Nieuwkoop 2018

Weet iemand of de halve van Nieuwkoop een tijdslimiet heeft? Ik denk er over on deze volgend jaar te gaan doen maar kan niets over limieten terug vinden.

12

Re: Triathlon Nieuwkoop 2018

Stoelio schreef:

Weet iemand of de halve van Nieuwkoop een tijdslimiet heeft? Ik denk er over on deze volgend jaar te gaan doen maar kan niets over limieten terug vinden.

Uit mijn hoofd moet je voor 17u aan je laatst looprondje begonnen te zijn. Als je binnen de 6 uur finisht moet het wel goed komen denk ik.