1

Onderwerp: Welke zwemboei?

Mijn vaste zwembad is de gehele vakantie gesloten, het andere  zwembad dat we hier hebben is bomvol altijd. Om dan van de nood een deugd te maken heb ik mijzelf voorgenomen in het open water te gaan zwemmen. Dit om in training te blijven maar ook zeker om mijn (open water) angsten te overwinnen. Hiervoor wil ik graag een zwemboei aanschaffen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Waar moet ik op letten?

Alvast bedankt en sportieve groet,

Sander

2

Re: Welke zwemboei?

Veel onderling verschil zit er niet in buiten dat je bv bij sommige wat spullen en/of een bidon kunt steken. Ikzelf heb een gewone van zone3 maar heb ze na 1x gebruik maar aan de kant gezet :-)

3

Re: Welke zwemboei?

Sansalaman schreef:

Mijn vaste zwembad is de gehele vakantie gesloten, het andere  zwembad dat we hier hebben is bomvol altijd. Om dan van de nood een deugd te maken heb ik mijzelf voorgenomen in het open water te gaan zwemmen. Dit om in training te blijven maar ook zeker om mijn (open water) angsten te overwinnen. Hiervoor wil ik graag een zwemboei aanschaffen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Waar moet ik op letten?

Alvast bedankt en sportieve groet,

Sander

Gekocht bij de decathlon. Zeer tevreden.

Je moet sneller dan de klos zijn.

4

Re: Welke zwemboei?

Volgens mij zit er inderdaad weinig verschil in. Behalve het logo dat er op staat ;-)

Ik heb zelf de 28L buoy van Zone3. Bevalt me erg goed, ik kan er nog veel spullen in kwijt als ik een keer ergens anders zwem dan voor de deur. En als ik wil kan ik er in het water rustig mee blijven drijven zonder zelf wat te hoeven doen mocht ik ooit in een situatie komen dat ik krap krijg of te vermoeid raak of iets dergelijks.

Linkje;
https://www.triathlonaccessoires.nl/swi … 8l-oranje/

5

Re: Welke zwemboei?

Ik heb laatst een boei bij de decathlon gekocht voor niet veel geld. Zit een vak aan de binnenkant om een autosleutels oid in op te bergen en een fluitje aan de buitenkant aan vast om alarm te kunnen slaan bij een noodsituatie.

Moet zeggen dat ik hem nog niet heb gebruikt omdat er altijd wel iemand meegaat maar hij ziet en voelt er degelijk uit.

6

Re: Welke zwemboei?

Zit wel verschil in het materiaal waarvan ze zijn gemaakt.
Duurdere zijn van wat dikker materiaal, gaat over het algemeen langer mee.

Verder is er nog verschil in grootte, afhankelijk van wat je allemaal mee wil nemen. Alleen sleutels, slippers of een hele kledingset?