1

Onderwerp: triathlonfiets

Heb een fiets op het oog voor de triathlon. Het is maat M maar ik ben zelf 1,87 is die dan groot genoeg voor mij? weet iemand dat?

2

Re: triathlonfiets

1,87 is best wel L misschien wel XL dus ik denk dat M een beetje te klein is.. maar moet je eens ff kijken op www.wrenchscience.com

3

Re: triathlonfiets

Ik ben ca. 1.88 en ga minimaal voor een L of 58/59 cm.

4

Re: triathlonfiets

M is aan de kleine kant. ik ben zel 1.80m lang rij zelf op een M (50cm sloping / 54cm normaal), en dat kan net. Zoals iig Concorde al zegt: ga voor een 58/59c C-C bij een normaalframe of een L bij sloping .

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

5

Re: triathlonfiets

En kijk vooral ook even of de verhouding van je lichaam gemiddeld is of niet. De verhouding van benen tot bovenlichaam tot armen verschilt per persoon. Dit heeft veel gevolgen voor de frame maat. Dus ik raad je aan je even op te meten en met een van de vele programma'tjes op internet te kijken welke frame maat je moet hebben, of het aan een vakman te vragen (die je dan ook zal opmeten).