1

Onderwerp: Plannen seizoen 2019

Volgens mij zijn we laat met dit topic, later dan andere jaren (voorbeeld). Er zijn volgens mij ook nog niet zo veel data bekend, minder dan anders, of lijkt dat maar zo?

In elk geval, uitgaande van ongeveer dezelfde data als afgelopen seizoen zijn dit mijn triathlonplannen:

- Half mei: 1/8e Ter Aar (C).
- 25 mei: Brouwersdam90 (B)
- Tussen half juni en half juli: een klassieke halve (dus 1,9-90-21,1, want die ontbreekt nog aan m'n collectie afstanden) (A). Ik had West-Friesland op het oog, maar die gaat niet door, dus ik ben nog op zoek. Kandidaten zijn TriAmsterdam en Klazienaveen. Ik houd me aanbevolen voor tips of voor wat er nog bijkomt op de agenda (niet te ver weg of met veel klimmen).
- Begin september: 1/8e Binnenmaas (C)
- 14 september: met een trio de hele van Almere, waarbij mijn taak wordt om 180 km te fietsen binnen 6 uur, om met z'n drietjes binnen de 11 uur klaar te zijn (manlief loopt, maatje van ons zwemt) (A)

En jullie?

Louise

2

Re: Plannen seizoen 2019

Ik heb me gisteren ingeschreven voor Challenge Geraardsbergen, 16 juni. Wellicht is dat nog een optie voor je?

Ik had IM Maastricht nog in gedachten, maar nu die niet door gaat laat ik mijn plan voor een longdistance voor volgend jaar ook even gaan. Wil volgend jaar niet te ver reizen voor een triathlon en ik wil een hele wel onder het IM-label doen. Ik denk er nog wel over om in Almere nog de halve te gaan doen.

Ik april loop ik nog de marathon van Rotterdam. Verder heb ik nog geen concrete plannen voor volgend jaar.

3

Re: Plannen seizoen 2019

Mart schreef:

Ik heb me gisteren ingeschreven voor Challenge Geraardsbergen, 16 juni. Wellicht is dat nog een optie voor je?

Is inderdaad een optie, maar de Muur op moeten vind ik wel intimiderend! Snap ik goed dat dat wel maar één keer is, dus alleen aan het eind?

Louise

4

Re: Plannen seizoen 2019

Louise schreef:
Mart schreef:

Ik heb me gisteren ingeschreven voor Challenge Geraardsbergen, 16 juni. Wellicht is dat nog een optie voor je?

Is inderdaad een optie, maar de Muur op moeten vind ik wel intimiderend! Snap ik goed dat dat wel maar één keer is, dus alleen aan het eind?

Louise

Het is een fietsronde van 45 km die 2 keer gereden moet worden, dus wel 2 keer de Muur op...
Lijkt me ook wel behoorlijk pittig, ook vanwege het feit dat het geen geasfalteerde weg is. Tegelijkertijd is het ook wel weer een mooie uitdaging.

5 Laatst bewerkt door HansH (08-10-18 17:47:03)

Re: Plannen seizoen 2019

Ik ga de 70.3 van Luxemburg doen, hopelijk dit keer wel met zwemmen erbij smile En als voorbereiding 1 of 2 halve marathons en een OD of twee. En de Almere tijdrit. Nu ik het zo lees is het toch nog aardig wat leuks bij elkaar wink

triathlon is 3x leuker!

6

Re: Plannen seizoen 2019

Louise kun je voor de Brouwersdam al inschrijven? Die lijkt me ook wel wat.

Verder voor mij:
Grand Raid Nisramont (ld)
Luxemburg 70.3
Weesp (kwart)

En ik hoop dat er nog van alles bij gaat komen, nu wel erg leeg nog.

7

Re: Plannen seizoen 2019

Tot nu toe de 30km van Schoorl in februari. Daarna in juni de halve van Nieuwkoop en daarna hoop ik nog een andere halve te kunnen doen in augustus.
Laatste weekend september MTR almere en idem maar dan in oktober de duinen trail in Schoorl.
Tussendoor een fiets vakantie of wat lange toertochten op de fiets.

8

Re: Plannen seizoen 2019

Ik waag me volgend jaar samen met een vriend die ook uit de atletiek komt (en nog wat minder ervaring heeft in de triatlon dan mij) aan mijn eerste halve triatlon!

Op 27 juli proberen we de Challenge Praag te voltooien.

In de aanloop daarnaar probeer ik nog een tweetal/drietal 1/4e of OD afstanden af te werken en neem ik deel aan de plaatselijke 1/8e triatlon hier naast de deur.

Ik heb alvast zin om er hard voor te trainen.

9

Re: Plannen seizoen 2019

Er van uitgaande dat herstel knie goed doorzet zijn de plannen:

nov 2018- febr 2019 Sallands crosscircuit 5 km en een paar 10 km
febr 2019: 10 mijl Apeldoorn of 25K
mrt 2019: Salland Trail 25 K
april/mei/juni/juli: Deventer/Luttenberg/Rijssen/Wierden/Holten/Hardenberg (nog afhankelijk van de data; dit jaar wil ik ook voor meer kwarten gaan)
augustus: ? (schoolvakantie)
september: Vroomshoop en Zwolle

10

Re: Plannen seizoen 2019

Louise schreef:

Volgens mij zijn we laat met dit topic, later dan andere jaren (voorbeeld). Er zijn volgens mij ook nog niet zo veel data bekend, minder dan anders, of lijkt dat maar zo?



- Half mei: 1/8e Ter Aar (C).

Louise

Ik heb begrepen dat Ter Aar dit jaar voor het laatst is georganiseerd.

Anyhow, mijn plannen voor rest van dit jaar en volgend jaar: ik ben een beetje gewoontedier en dus doe ik dit jaar voor de zoveelste keer mee aan het Zorg en Zekerheidcircuit, een circuit van 8 loopjes hier in de omgeving in de periode november tot en met mei. Past mooi tot het triathlonseizoen. Dit jaar doe ik de 10 km. Verder in december waarschijnlijk nog de halve van Linschoten en eind mei de halve van Leiden, vaste prik in mijn kalender.

Komend jaar wil ik een paar keer een kwart doen. Waarschijnlijk Noordwijkerhout waarbij je kunt kiezen tussen open water of zwembad. En omdat ik tot nu toe alleen open water heb gedaan denk ik dat ik daar voor zwembad kies. Dan verder nog Leiderdorp, Alphen en Bodegraven.
In mei is dan nog de Haarlemmermeertriathlon, die lijkt me ook wel wat. Volgens mij hoef je bij de triathlons van de amsterdamtriathlons niet heel idioot vroeg in te schrijven? Er staan daar zeker nog een aantal interessante tussen.

11

Re: Plannen seizoen 2019

Hedcandy schreef:

Louise kun je voor de Brouwersdam al inschrijven? Die lijkt me ook wel wat.

Bijna: 1 november opent de inschrijving.

Erica schreef:

Ik heb begrepen dat Ter Aar dit jaar voor het laatst is georganiseerd.

Echt waar, o, dat is jammer, zeg. Voor mij een beetje, maar TumTumTum wilde daar haar debuut op de 1/8e meemaken, we zouden allebei meedoen. Hmm, ook daarvoor op zoek naar iets anders... Het is ook jammer omdat het een razendsnel parcours is: m'n PR's op de 1/8e en 1/4e zijn van daar.

Louise

12

Re: Plannen seizoen 2019

Ik durfde m niet wéér te openen big_smile

Dit jaar vooral niet te veel plannen. Inschrijven kan altijd nog als ik me verveel. Start ook niet meer met een team, dus dat haalt wat druk er af om vroeg in t seizoen al in vorm te moeten zijn.

En Roth is het hoofddoel, daarna zie ik wel weer verder.

25 mei Brouwersdam 90 (1-79-10)
2 juni AG EK SD Weert (1.5-40-10)
17 juni IM70.3 Luxemburg (als training/test)
7 juli Challenge Roth (AAA wedstrijd wink )

13

Re: Plannen seizoen 2019

Oh en ik wil februari/maart nog een leuke zwemloop doen. Dan is m'n wederhelft met z'n zwemcursus klaar, dus lijkt me een mooie afsluiter. Liefst regio Rotterdam. Iemand aanraders?

14

Re: Plannen seizoen 2019

In oktober dit jaar een marathon. In maart 2019 de marathon op het F1 circuit van Spa. In juni de halve tri van Terheijden. In augustus of Emmeloord of Oosterhout.

Je moet sneller dan de klos zijn.

15 Laatst bewerkt door elderenbosch (15-10-18 10:11:20)

Re: Plannen seizoen 2019

Mijn planning voor komend jaar:

10-02-2019 - Groet uit Schoorl
31-03-2019 - 40KM Tijdrit Almere
12-05-2019 - Bilzen 111
02-06-2019 - Ironman 70.3 Kraichgau
22-06-2019 - OD Zeewolde of 1/3 Oud Gastel
14-07-2019 - Ironman UK Bolton
01-09-2019 - Weesper Kwart Triatlon
08-09-2019 - Half challenge Almere

En als ik in Bolton een perfecte race en wat geluk heb... Kona in oktober

16

Re: Plannen seizoen 2019

mcguyver schreef:

In oktober dit jaar een marathon. In maart 2019 de marathon op het F1 circuit van Spa. In juni de halve tri van Terheijden. In augustus of Emmeloord of Oosterhout.

Ga je in Etten leur lopen??

17 Laatst bewerkt door Macer (09-10-18 15:04:31)

Re: Plannen seizoen 2019

Volgend jaar is het grote doel om voor het eerst een hele afstand te doen, dus daar wijkt volgend jaar alles voor.
Op dit moment staat Barcelona op 1 en Kopenhagen op 2.

Ook willen we in mei/juni nog een halve doen, en daar staat Heilbronn hoog op de lijst. Verder zullen er nog wel kleinere wedstrijden in Nederland op de agenda staan (Emmeloord, Keistad, Amsterdam, Duintriathlon)

Maar eerst nog naar Mallorca volgende week om het seizoen af te sluiten met een Halve afstand :-)

18 Laatst bewerkt door ferrarimanddw (09-10-18 20:58:18)

Re: Plannen seizoen 2019

Mooie plannen allemaal!

Ik heb nog niks gepland. Wil in augustus de hele gaan doen.
Hoop nog steeds een beetje op Maastricht, anders waarschijnlijk Kopenhagen of Vichy.

Vóór juni wil ik dan graag een halve gaan doen, maar weet nog niet wat. Voor de rest wat hardloopwedstrijden en net waar ik zin in heb wink
Zo’n full distance weekend lijkt me als training wel leuk, zou in het voorjaar in Beesel georganiseerd worden.

19

Re: Plannen seizoen 2019

marcomvanes schreef:
mcguyver schreef:

In oktober dit jaar een marathon. In maart 2019 de marathon op het F1 circuit van Spa. In juni de halve tri van Terheijden. In augustus of Emmeloord of Oosterhout.

Ga je in Etten leur lopen??

Jazeker!

Je moet sneller dan de klos zijn.

20

Re: Plannen seizoen 2019

Ik heb precies wat achterstand op de meeste.
Ben nog op zoek naar een full distance in juni of juli.
Liefst niet te ver, golvend (fiets) parcours maar ofwel zijn ze volzet of past het niet
Genre Roth, Klagenfurt, Nice, Lux,..

21

Re: Plannen seizoen 2019

Voor mij komend seizoen:

Marathon Rotterdam
Brouwersdam 90
70.3 Luxemburg
Challenge Almere middle distance

22

Re: Plannen seizoen 2019

Nico0105 schreef:

Ik heb precies wat achterstand op de meeste.
Ben nog op zoek naar een full distance in juni of juli.
Liefst niet te ver, golvend (fiets) parcours maar ofwel zijn ze volzet of past het niet
Genre Roth, Klagenfurt, Nice, Lux,..

Mallorca?

23 Laatst bewerkt door Tri-John (10-10-18 08:47:38)

Re: Plannen seizoen 2019

Terheijden, halve afstand
Nuenen, sprint
Oirschot, kwart
Eindhoven, kwart
Almere, halve afstand

Ik krijg alleen nergens datums terug gevonden. (Behalve Almere)
Weet wel ongeveer wanneer ze zijn maar zou graag concrete datums hebben.

Ook doe ik diverse kleine lokale hardloopwedstrijden en trailruns.

24

Re: Plannen seizoen 2019

Mallorca was idd een optie maar aangezien ik graag een wedstrijden combineer met (klein/groot) verlof met het gezin lukt dit

Weekendje Mallorca is nogal krap

25

Re: Plannen seizoen 2019

Vooral loopjes, hopelijk 3 kwarten:

Dit jaar nog een 1/2M Epe, misschien nog 7HL, 3e kerstdagloop.

Komend jaar:
Didam Baggerloop
Sallandtrail 25K
Enschede Marathon
Gendt 1/4
Didam, indien mogelijk ivm herstel Gendt? , 1/4
Stroombroek, 1/4.

En misschien nog een veluwezoomloop ergens, stuwwaltrail,...

Als dit allemaal een beetje loopt dan in 2020 mij  eerste echte halve, en dan in 2021 / 2022 een hele..? Liefst de Frysman. :-)


Let wel: het zijn plannen, geen doelen..! :-D