26

Re: Plannen seizoen 2019

Nog niet veel op planning en er staat ook nog niet zoveel online maar aangezien ik toch niet zoveel wedstrijd doe ben ik natuurlijk snel tevreden. Waarschijnlijk in April Challenge Salou en in Juni de 111 in Kanne en IM Kopenhagen in Augustus dus voor Mei/Juni zou ik er ook nog een snelle halve tussen willen en mischien een 1/4 ook nog.

27

Re: Plannen seizoen 2019

Leuk, al die plannen voor volgend jaar al! Het valt mij inderdaad ook op dat er, voor zowel de hardloopevenementen als de triathlons nog zo weinig data vast liggen...

Heb nu een lichte knieblessure, hoop dat die mij niet lang aan de kant houdt. Dit jaar een eerste sprint gedaan, volgend jaar hoop ik stiekem voor een halve te kunnen gaan. Dit jaar als maximale activiteit een 50km loop gedaan, qua uithoudingsvermogen moet het gaan lukken smile

Belangrijkste plannen voor nu:
09-12 Bruggenloop
16-12 Marathon Spijkenisse
16-02 Baanultra Steenwijk 50km
07-04 Marathon Rotterdam

juni - Triathlon010 kwart
juli -  Triathlon Klazienaveen halve

Wellicht in mei of juni nog een sprint of een kwart om een beetje in het wedstrijdritme te komen, en vast nog wat lokale loopevenementen.

Succes allemaal met de voorbereidingen voor volgend jaar!

28

Re: Plannen seizoen 2019

Het ligt nog niet allemaal vast voor volgend jaar. Wel heb ik me voor de zekerheid ingeschreven voor Ironman Hamburg. Door de early registration kan ik mijn deelname kosteloos een jaar opschuiven, maar het is wel de bedoeling dat ik in 2019 aan de start sta. Tenzij ik word ingeloot voor de Norseman natuurlijk, op 15 oktober wordt bekend gemaakt hoe de procedure er percies uitziet voor de 2019 editie.

Daarnaast overweeg ik om weer eens in Mallorca te gaan starten en dat te combineren met een gezinsvakantie.

Verder wat halve marathons in de voorbereiding en een rijtje triathlons nader te bepalen in het triathlonseizoen (al liggen Nieuwkoop, TriAmsterdam en hopelijk ook weer OD Zandvoort voor de hand). De Brouwersdam triathlon lijkt me ook een mooi concept.

29

Re: Plannen seizoen 2019

Veel data staan nog niet in een agenda, maar al wel op de websites van betreffende organisaties.

4 augustus is er weer een middle distance in Eupen. Zet ik alvastet potlood in m'n agenda. Mooi evenement!

30

Re: Plannen seizoen 2019

De Brouwersdam 90 lijkt mij een hele mooie voor komend jaar, aangezien het lopen een ‘achilleshiel’ blijft. Alleen een beetje vroeg op het jaar. Zijn er nog vergelijkbare evenementen later in het jaar? (Eventueel met meer zwemmen)

31

Re: Plannen seizoen 2019

Mischien interessant dan voor jou is dat alle wedstrijden van sports-events in 111 verandert zijn. Bilzen was het al maar nu ook Kanne, La Roche en Deinze. Ook in Lebbeke heb je een 111 maar van een andere organisatie.

32

Re: Plannen seizoen 2019

ronnyke schreef:

Mischien interessant dan voor jou is dat alle wedstrijden van sports-events in 111 verandert zijn. Bilzen was het al maar nu ook Kanne, La Roche en Deinze. Ook in Lebbeke heb je een 111 maar van een andere organisatie.

Bedoel je in de plaats van Lebbeke niet Jabbeke?
Ik ben van Lebbeke en weet al jaren niet van een Triatlon in onze gemeente... Of er moet nog een ander Lebbeke zijn dat ik niet weet liggen, en waar google ook nog niet van gehoord heeft.

33

Re: Plannen seizoen 2019

Idd Jabbeke :-) was beetje mis maar dat gebeurt wel vaker.

34

Re: Plannen seizoen 2019

Challenge Roth is het hoofddoel volgend jaar.

In de winter wat trails om de kms te voet vast in de benen te hebben, en dan ook maar eens proberen winter discipline te tonen op de fiets. 7 juli is wel een stuk eerder dan de September  hele triathlons die ik meestal doe..

Wedstrijd programma tot nu toe:

8 December terhills trail
31 Maart Sprint in Herderen (meer om te kijken hoe de teamcompetitie teams ervoor staan, maar als ik er toch ben)
7 april halve Challenge Salou (test race, om te kijken hoe ver ik ben)
Midden mei nog ergens een trainings halve, of misschien Bilzen met een stukje uitlopen erachteraan.
16 juni Halve indeland (op Roth snelheid)
7 Juli Challenge Roth

En als ik nodig ben voor 1 van de teamraces pas ik die ook nog wel in.

35

Re: Plannen seizoen 2019

Oh, en ik ga leren schaatsen deze winter. Als dat enigszins lukt en ik 20 km in een uur red, dan doe ik mee met de wintertriatlon Twente op 23/3!

Leuk om een eerste doel te hebben in t nieuwe jaar.

36

Re: Plannen seizoen 2019

Mijn eerstkomende doel is de wintertriathlon in Groningen. Het grote doel is de halve triathlon Almere op 14 september. Daarvoor waarschijnlijk de kwarts van Hoorn in juli en Abbekerk (twee weken voor Almere, is dat wel verstandig?). Mijn werk sponsort het sprintcircuit Noordkop (Heerhugowaard, Nieuwe Niedorp, Langedijk en Schagen), daar probeer ik ook allevier aan mee te doen.

37

Re: Plannen seizoen 2019

Als je die kwart als trainingswedstrijd doet, waarbij je vooral op het lopen niet te diep gaat (loop snelheid/intensiteit wat je in de halve voor ogen hebt) is het goed te doen.

38

Re: Plannen seizoen 2019

Nico0105 schreef:

Ik heb precies wat achterstand op de meeste.
Ben nog op zoek naar een full distance in juni of juli.
Liefst niet te ver, golvend (fiets) parcours maar ofwel zijn ze volzet of past het niet
Genre Roth, Klagenfurt, Nice, Lux,..

Zwitserland!

39 Laatst bewerkt door Louise (14-10-18 21:09:44)

Re: Plannen seizoen 2019

Mijn eerste aanvulling: me net ingeschreven voor de Cave triathlon, een 111 in Kanne. Lijkt me geweldig parcours, met lopen door een grot. Hopelijk gaat die qua planning niet in de weg zitten voor een halve in juni/juli. Ik houd vooralsnog Klazienaveen in de gaten (14 juli).

Louise

40

Re: Plannen seizoen 2019

Zo langzamerhand ook maar eens aan het plannen wat ik volgend jaar wil doen. In iedergeval staat de marathon van Rotterdam op de planning en wil graag eens een halve doen, waarschijnlijk in juli en dat zal dan Didam of Klazienaveen zijn. Heeft de laatste op dit moment mijn voorkeur ivm langer fietspacours.

En ik ben nu even aan het twijfelen over het EK AG in Weert. Zou dit een leuke ervaring zijn? Ik heb sterk het vermoeden dat ik dan onderin de lijst mag vechten om niet al te beroerd te eindigen (tenzij ik op magische wijze ineens een goede zwemtechniek ontwikkel van de winter). Als het de moeite waard is om te doen lijkt het me nog wel wat, maar het is wel een investering (hoger inschrijfgeld dan normaal en moet een trisuit aanschaffen).

41

Re: Plannen seizoen 2019

Hulsteiner schreef:

En ik ben nu even aan het twijfelen over het EK AG in Weert. Zou dit een leuke ervaring zijn? Ik heb sterk het vermoeden dat ik dan onderin de lijst mag vechten om niet al te beroerd te eindigen (tenzij ik op magische wijze ineens een goede zwemtechniek ontwikkel van de winter). Als het de moeite waard is om te doen lijkt het me nog wel wat, maar het is wel een investering (hoger inschrijfgeld dan normaal en moet een trisuit aanschaffen).

Ik twijfel ook nog. Vond het WK in eigen stad wel heel gaaf, maar wil eigenlijk alleen weer zoveel geld neerleggen als ik enigszins mee kan doen in de bovenste helft van het veld. Heb het pakje gelukkig al.

42

Re: Plannen seizoen 2019

Manlief en ik hebben zouden ook mogen starten in Weert (als ik het goed begrepen heb), maar wij gaan het niet doen. Nadat we van Glasgow-gangers hadden gehoord dat de lol 'm vooral zit in als Nederlanders 'in den vreemde' zijn, en dat is in Weert niet zo. Dan is het veel geld voor een sprint in eigen land. We wachten wel een keer op een leuke bestemming om er een weekje weg aan vast te plakken (gezien we ons wel heel erg makkelijk kwalificeerden afgelopen jaar).

Louise

43

Re: Plannen seizoen 2019

Ik ben erg blij dat ik destijds in Rotterdam de OD heb gedaan, ook al wist ik een week na de hele van Almere dat de prestatie niet indrukwekkend zou zijn. In dat geval was het ook de combinatie van een WK-ervaring (die ik erg gaaf vond, helemaal in den vreemde moet dat mooi zijn) en een toptriathlon in mijn eigen Rotterdam. In een andere stad zou ik niet aan de start hebben gestaan.

Los van het geld zou ik het EK in Weert (wat op zich ook een leuke wedstrijd is) zeker aanraden, de vraag blijft dan of je er zoveel geld (hoeveel is het eigenlijk?) voor overhebt.

44

Re: Plannen seizoen 2019

In Rotterdam heb ik ook meegedaan en de beleving was echt wel geweldig. Veel van de sfeer kwam toch door de deelnemers van buiten Europa. Mijn indruk is dat er minder beleving/animo is bij een EK. Als ik de resultaten van voorgaande EK's terug kijkzie ik voornamelijk weinig deelnemers. De buitenlandse deelnemers zijn ook nog eens de echte snelle mannen/vrouwen. Vandaar dat ik ook nog twijfel want met mijn 2.15 zit je toch bij de langzamere.


Louise schreef:

Dan is het veel geld voor een sprint in eigen land.

Louise

Het is alleen de OD in Weert, het sprint EK wordt ergens in verweggistan gehouden. Dat maakt de euro/kilometer al een stuk dragelijker.

45 Laatst bewerkt door Louise (16-10-18 15:01:35)

Re: Plannen seizoen 2019

O, is het alleen OD, dat was nog niet eens tot me doorgedrongen! Maarja, dan blijft inderdaad dat de meerwaarde beperkt is.

Maca944 schreef:

n, de vraag blijft dan of je er zoveel geld (hoeveel is het eigenlijk?) voor overhebt.

€ 180. Plus tenue, neem ik aan.


Louise

46 Laatst bewerkt door Hedcandy (16-10-18 18:31:37)

Re: Plannen seizoen 2019

Dubbel, louise gaf het antwoord al.

47

Re: Plannen seizoen 2019

Wie heeft er tips voor leuke wedstrijdjes in Nederland in april?
Mag run bike run zijn, zwemloop, tijdrit, mooie loop... mn maand april is zo leeg nog!

48

Re: Plannen seizoen 2019

Rotterdam Marathon wink

Ik heb me voorgenomen om 'm echt niet meer te doen. Elke keer zo warm, na maanden heerlijk trainen in de kou.
Wederhelft heeft zich echter wel ingeschreven en nu begint het toch te kriebelen...

49

Re: Plannen seizoen 2019

LindaRotterdam schreef:

Rotterdam Marathon wink

Ik heb me voorgenomen om 'm echt niet meer te doen. Elke keer zo warm, na maanden heerlijk trainen in de kou.
Wederhelft heeft zich echter wel ingeschreven en nu begint het toch te kriebelen...

Gewoon doen, het moet een keer K-weer zijn tijdens deze marathon? Anders is het een mooie duurloop.

Je moet sneller dan de klos zijn.

50

Re: Plannen seizoen 2019

Hedcandy schreef:

Wie heeft er tips voor leuke wedstrijdjes in Nederland in april?
Mag run bike run zijn, zwemloop, tijdrit, mooie loop... mn maand april is zo leeg nog!

Ook ik houd mij aanbevolen voor tips ;-)