51

Re: Plannen seizoen 2019

Ik zou graag komend jaar een keer een 8ste willen doen...wie weet of het lukt.

52

Re: Plannen seizoen 2019

TumTumTum schreef:

Ik zou graag komend jaar een keer een 8ste willen doen...wie weet of het lukt.

Dat weet niemand

In manibus vestris victoria est

53

Re: Plannen seizoen 2019

Ehh, ik zie dat ik gisteren een beetje slaperig was toen ik dit postte. Ik bedoelde het niet als vraag, meer als "we zullen eens zien of het gaat lukken".:)

54

Re: Plannen seizoen 2019

TumTumTum schreef:

Ehh, ik zie dat ik gisteren een beetje slaperig was toen ik dit postte. Ik bedoelde het niet als vraag, meer als "we zullen eens zien of het gaat lukken".:)

Volgens mij ben jij er echt wel klaar voor! Geloof in jezelf en geniet er vooral ook heel erg van!!

55

Re: Plannen seizoen 2019

TumTumTum schreef:

Ehh, ik zie dat ik gisteren een beetje slaperig was toen ik dit postte. Ik bedoelde het niet als vraag, meer als "we zullen eens zien of het gaat lukken".:)

Ja er staat ook geen vraagteken dus mijn fout... maar het gaat je lukken joh, met een beetje zelfvertrouwen kom je al een eind

In manibus vestris victoria est

56

Re: Plannen seizoen 2019

31-maart : Herderen 1/8
Mei : Veurne of Maastricht 1/4
8-juni : Weert 1/4
30-juni : The Cave 111
18-augustus: Deil 1/4
25-augustus : Deinze 111
14-september : Almere Middle Distance 70.3

Plus her en der nog wat tijdritten en kermiskoersen..

57

Re: Plannen seizoen 2019

The Cave ga ik ook doen volgend jaar. Zal mijn laatste wedstrijd zijn voor IM Kopenhagen. Zoek ervoor nog 2 halve te doen, waarschijnlijk Challenge Salou al en dan nog eentje eind Mei begin Juni. Vanaf volgende week terug serieus aan mijn voorbereiding van 2019 beginnen.

58

Re: Plannen seizoen 2019

Die 111 zijn non-stayer neem ik aan?

59

Re: Plannen seizoen 2019

Zou toch moeten al is Bilzen eigenlijk een rasechte stayer wedstrijd. Kanne is wel een iets zwaarder parcours dus daar kan het mischien wel beter zijn maar tja... Welke wedstrijden zijn er nog vrij van?

60 Laatst bewerkt door Erica (22-10-18 10:15:44)

Re: Plannen seizoen 2019

Louise schreef:
Erica schreef:

Ik heb begrepen dat Ter Aar dit jaar voor het laatst is georganiseerd.

Echt waar, o, dat is jammer, zeg. Voor mij een beetje, maar TumTumTum wilde daar haar debuut op de 1/8e meemaken, we zouden allebei meedoen. Hmm, ook daarvoor op zoek naar iets anders... Het is ook jammer omdat het een razendsnel parcours is: m'n PR's op de 1/8e en 1/4e zijn van daar.

Louise

Ik had het er afgelopen zaterdag met een loopmaatje over, die zei dat ze elk jaar roepen dat het de laatste keer is.
Even googlen leverde me zowel een artikel op dat ze nu écht stoppen, als een aanvraag van een vergunning (van 5 dagen geleden) voor 19 mei 2019. Er is dus toch nog hoop.

61

Re: Plannen seizoen 2019

Buus schreef:

Die 111 zijn non-stayer neem ik aan?

Bilzen is nu al vol?! yikes


Ik wil eigenlijk alles na Roth pas dan gaan inschrijven, maar vrees dat er straks niets meer is...

62

Re: Plannen seizoen 2019

Erica schreef:

Ik had het er afgelopen zaterdag met een loopmaatje over, die zei dat ze elk jaar roepen dat het de laatste keer is. Even googlen leverde me zowel een artikel op dat ze nu écht stoppen, als een aanvraag van een vergunning (van 5 dagen geleden) voor 19 mei 2019. Er is dus toch nog hoop.

Aha, nou, ik duim - en aansluitend waarbij het hiervoor over gaat: TumTumTum ook,  want we zouden daar samen heen, haar debuut op de 1/8e.

Louise

63

Re: Plannen seizoen 2019

Linda Bilzen zit idd vol. Maar elk jaar is daar hetzelfde liedje en zijn er zoveel annulaties dat ze de inschrijving terug openen. De startbewijzen zijn wel niet overdraagbaar laat je daar dus niet aan vangen want meestal komen die ook ter overname te staan.

64

Re: Plannen seizoen 2019

ronnyke schreef:

Zou toch moeten al is Bilzen eigenlijk een rasechte stayer wedstrijd. Kanne is wel een iets zwaarder parcours dus daar kan het mischien wel beter zijn maar tja... Welke wedstrijden zijn er nog vrij van?

Dit jaar deed ik Bilzen voor het eerst. Het parcours leent zich inderdaad uitermate goed voor stayeren, maar de wedstrijd was ook prima te fietsen op legale afstand ten opzichte van je voorganger.

65

Re: Plannen seizoen 2019

Toen ik er mee deed in 2014 werd er enorm veel gestayerd daarna zijn ze echt er streng op geworden en was het een tijdje beter. Maar volgens de organisatie zelf werd er in de vorige editie terug veel in het wiel gereden dus volgend jaar zal er waarschijnlijk wel terug streng op gekeken worden.

66 Laatst bewerkt door Aart (27-10-18 23:06:47)

Re: Plannen seizoen 2019

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op het forum!


Ik ben net aan het zoeken wat ik komend seizoen ga doen. Tot nu toe heb ik in 2017 Keistad/Amerfsoort OD gedaan en in 2018 Amsterdam Nieuw-West OD en Challenge Almere 70.3. Ik zit wat te twijfelen of ik komend jaar een hele Ironman ga doen of dat ik wat relaxter een aantal 70.3's ga doen. Het lijkt me leuk om in ieder geval eentje in het buitenland te doen, Duitsland, Denemarken, Frankrijk, zoiets. Als jullie ontzettende aanrader hebben, hoor ik het graag.

Komende tijd staan in ieder geval nog de halve marathon van Ameland en de Groeten uit Schoorl loop op de planning, en 21 april de Amstel Gold Race.

67

Re: Plannen seizoen 2019

daveke schreef:

31-maart : Herderen 1/8
Mei : Veurne of Maastricht 1/4
8-juni : Weert 1/4
30-juni : The Cave 111
18-augustus: Deil 1/4
25-augustus : Deinze 111
14-september : Almere Middle Distance 70.3

Plus her en der nog wat tijdritten en kermiskoersen..

Weert is een weekje eerder

In manibus vestris victoria est

68

Re: Plannen seizoen 2019

Aart schreef:

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op het forum!


Ik ben net aan het zoeken wat ik komend seizoen ga doen. Tot nu toe heb ik in 2017 Keistad/Amerfsoort OD gedaan en in 2018 Amsterdam Nieuw-West OD en Challenge Almere 70.3. Ik zit wat te twijfelen of ik komend jaar een hele Ironman ga doen of dat ik wat relaxter een aantal 70.3's ga doen. Het lijkt me leuk om in ieder geval eentje in het buitenland te doen, Duitsland, Denemarken, Frankrijk, zoiets. Als jullie ontzettende aanrader hebben, hoor ik het graag.

Komende tijd staan in ieder geval nog de halve marathon van Ameland en de Groeten uit Schoorl loop op de planning, en 21 april de Amstel Gold Race.

Er zijn heel veel mooie halve triathlons in Europa, ook van onafhankelijke organisaties. Ik hoop volgend jaar een paar kleine onafhankelijke halve te doen en mogelijk 1 halve van Challenge of IM.

69

Re: Plannen seizoen 2019

MontanaMan schreef:
Aart schreef:

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op het forum!


Ik ben net aan het zoeken wat ik komend seizoen ga doen. Tot nu toe heb ik in 2017 Keistad/Amerfsoort OD gedaan en in 2018 Amsterdam Nieuw-West OD en Challenge Almere 70.3. Ik zit wat te twijfelen of ik komend jaar een hele Ironman ga doen of dat ik wat relaxter een aantal 70.3's ga doen. Het lijkt me leuk om in ieder geval eentje in het buitenland te doen, Duitsland, Denemarken, Frankrijk, zoiets. Als jullie ontzettende aanrader hebben, hoor ik het graag.

Komende tijd staan in ieder geval nog de halve marathon van Ameland en de Groeten uit Schoorl loop op de planning, en 21 april de Amstel Gold Race.

Er zijn heel veel mooie halve triathlons in Europa, ook van onafhankelijke organisaties. Ik hoop volgend jaar een paar kleine onafhankelijke halve te doen en mogelijk 1 halve van Challenge of IM.

Ja ik krijg de indruk dat onafhankelijke triathlons een stuk goedkoper zijn, Challenge en IM zijn wel erg aan de prijs vind ik.

70

Re: Plannen seizoen 2019

Mijn planning voor 2019 ziet er als volgt uit:
Eerst wat hardloopwedstrijdjes als de midwintermarathon (10 mijl) en de achtkastelenloop (21 km) en daarna mijn klassieke seizoensopening:
Deventer 1/16
staphorst 1/4
Huizen 1/4
Didam 1/2
Dit seizoen deed ik de halve van Almere maar ik zoek voor deze maand een alternatief als halve triathlon
Zutphen 1/8

Daarnaast wat hardloopwedstrijdjes voor de lol

71

Re: Plannen seizoen 2019

Aart schreef:
MontanaMan schreef:
Aart schreef:

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op het forum!


Ik ben net aan het zoeken wat ik komend seizoen ga doen. Tot nu toe heb ik in 2017 Keistad/Amerfsoort OD gedaan en in 2018 Amsterdam Nieuw-West OD en Challenge Almere 70.3. Ik zit wat te twijfelen of ik komend jaar een hele Ironman ga doen of dat ik wat relaxter een aantal 70.3's ga doen. Het lijkt me leuk om in ieder geval eentje in het buitenland te doen, Duitsland, Denemarken, Frankrijk, zoiets. Als jullie ontzettende aanrader hebben, hoor ik het graag.

Komende tijd staan in ieder geval nog de halve marathon van Ameland en de Groeten uit Schoorl loop op de planning, en 21 april de Amstel Gold Race.

Er zijn heel veel mooie halve triathlons in Europa, ook van onafhankelijke organisaties. Ik hoop volgend jaar een paar kleine onafhankelijke halve te doen en mogelijk 1 halve van Challenge of IM.

Ja ik krijg de indruk dat onafhankelijke triathlons een stuk goedkoper zijn, Challenge en IM zijn wel erg aan de prijs vind ik.

Onafhankelijke triathlons zijn vaak goed georganiseerd, maar de grote organisaties doen daar nog een schepje bovenop. Daarbij komt dat hier in Engeland de wegen vaak niet afgezet zijn voor een triathlon, terwijl dat bij de grote organisaties wel het geval is. Daar komt ook nog commercie bij, wat bij de grote organisaties een grotere rol speelt. Dat alles verklaard de prijsverschillen.

72

Re: Plannen seizoen 2019

Tip voor een leuke halve triathlon, net over de grens: Bocholt, https://www.aasee-triathlon.de/ Zeer betaalbaar, uitstekend georganiseerd, en lang niet zo'n commercieel circus als de grote. Het fietsen is misschien een beetje saai, maar wel helemaal verkeersvrij over prima wegen, en zwemmen en lopen zijn top. Je moet daar supersnel bij zijn als de inschrijving opent, maar op de site zie ik daar nog niks over, ook nog geen datum - vorige jaren was het in december. En dus binnen een paar minuten vol.

Louise

73

Re: Plannen seizoen 2019

Ik ben nog op zoek naar een mooi tussendoel. Juli 2019 is wel heel ver weg namelijk wink

De wintertriathlon kan ik helaas niet, en ik twijfel nog over een marathon. Dat legt gelijk weer zo'n beslag op je trainingen en herstel...

Wat wordt er gewoonlijk gepland in de aanloop naar een hele triathlon?

Ik zou het liefst iets in februari en iets in april plannen.

74

Re: Plannen seizoen 2019

De halve marathon van Berlijn in April is een aanrader..

75

Re: Plannen seizoen 2019

Doelen voor 2019 worden een halve triathlon volbrengen en een marathon lopen. Ik twijfel nog over een marathon in het voorjaar of juist in het najaar. Najaar klinkt me wat logischer gezien de langere uren die ik dan buiten kan maken in de zomer etc.

Afijn, zojuist ingeschreven voor de halve van Terheijden dus ik ga sowieso lekker toewerken naar 9 juni 2019.

Verder is dit dan het idee:

Jan - Mastboscross trailrun 21k
Feb -
Mar - Salland trail 25k of Halve marathon Drunense duinenloop
Apr - Molenloop aarlanderveen 15k + AGR 150 of 200 of andere lange(re) toertocht ergens in de heuvels / bergen
Mei - 1/4 triathlon waarschijnlijk in Geel (BE), kan zo snel niet iets anders vinden in Mei dat handig past id planning
Jun - Halve triathlon Terheijden
Aug / Sep - 1/4 binnenmaas en/of 1/4 alphen ad rijn
Oct - Marathon Eindhoven of Etten-Leur
Nov - Alphense bergentrail 21k