1

Onderwerp: ideale zwemtrainig?

hallo. ik ben iemand die het ganse jaar door mountainbiket. om het wat te breken heb ik besloten om tijdens de wintermaanden iets anders te doen. ik ben een week of drie geleden gestart met lopen maar deze week is er na 40 minuten joggen iets in mijn knie gestoten. misschien is lopen niks voor mij en te belastend voor mijn gewrichten en zou ik terug willen zwemmen. ik heb jaren terug een jaar of vier waterpolo gespeeld en kan redelijk goed zwemmen. de bedoeling is om een goede basis te hebben om het volgende mountainbike seizoen aan te vatten maar ook om wat kilo's te verliezen. ik was ervan overtuigd veel adem te creëren bij het lopen. zou ik er iemand een ideale zwemtrainig weten voor mij? alvast bedankt.

2

Re: ideale zwemtrainig?

vb:

* 400m KRLS omgekeerd (wilt zeggen: Swim - Left (met linske arm zwemmen) - Right (met rechts) - Kick (met plankje))
* 4x 50m climax - anticlimax
* 8x 50m benen
* 8x 100m rustig
* 4x 200m rustig
* 2x 400m rustig
* 200m uit

Dit is een zwemtraining van 3600m wat je normaal gezien zou moeten aankunnen omwille van je zwemverleden. Ik weet niet hoe je zwemniveau nu is, maar als dit te zwaar is kun je natuurlijk ook nog spelen met de herhalingen. Met dit soort training train je je uithouding voor het zwemmen.

3

Re: ideale zwemtrainig?

klikerdeklik en kies hier eens wat uit...

4 Laatst bewerkt door le Coq (10-11-07 12:31:10)

Re: ideale zwemtrainig?

Kende deze linksite al, maar had nog nooit gekeken wat dat sparrenweg.info nou voor homepage was....

WTF!!! Dit is een van de meest zieke sites die ik in tijden ben tegen gekomen. (en ik surf wat af wink)
Kan hier iemand ingrijpen aub?
Of heeft iemand z'n zoon aan de wetenschap verkocht? Dan zeg ik niks, want uiteraard alles in dienst van de wetenschap wink

Amai....

5 Laatst bewerkt door willem (10-11-07 14:42:59)

Re: ideale zwemtrainig?

idd.. ik had een keer gezocht op wat zwemtraining en kwam toen direct op de link die ik plaatste maar had de hompage nooit bekeken... en dan als titel sporten voor plezier staat voorop... euhm?? lijken meer ouders die het zelf nooit gehaald hebben.. zou bijna de kinderbescherming inschakelen, dat jochie doet meer dan 100 wedstrijden per jaar....

6

Re: ideale zwemtrainig?

Oh mensen, kijk eens wat onze zoon allemaal presteert...... Hij wint alles!!
Ja, als je ruim 10 uur traint per week en de je zo ontzettend gepusht word. mad mad

Ik vind het een slechte zaak dat ouders hun kind zo behandelen.
En dan maar hopen dat een dusdanige belasting op jonge leeftijd ht lichaam niet verpest......

Maar goed, ontopic maar weer:
Bij zwemmen is techniek het belangrijkste. Als dit wel goed zit, ga dan rustig aan de afstanden iets opbouwen. Als je moe wordt, neem dan een korte pauze tussen de series. En laat je vooral niet opjagen door anderen!

Gelukkig hebben we de foto's nog.......