1

Onderwerp: Goede triathlons en duathlons voor beginner...

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb gelijk een vraag. Eigenlijk is het andersom, ik ben nieuw hier omdat ik een vraag heb!

Welke triathlons en duathlons zijn leuk en geschikt voor een beginner?! Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar de wat kortere afstanden (vooral het zwemmen nog niet te lang) en offroad/x-terra evenementen.

Enige tijd geleden heb ik het idee opgevat om me wat meer te gaan richten op triathlon en duathlon, omdat ik weer toe was aan een nieuwe uitdaging. Ik rijd al een aantal jaar wedstrijden op de mountainbike en veldritfiets bij de Amateurs en heb zowel meegedaan aan (extreme)mountainbikemarathons als meerdaagsen in het buitenland. Ook wel eens meegedaan aan een loopevenement als de Batavierenrace, waar ik iets van 35 minuten liep over 7,5km door Berg en Dal met een klein beetje training. Ik train zowel op racefiets als mountainbike en ben afgelopen winter actief begonnen met zwemmen (ook bij vereniging) en heb het hardlopen onlangs ook weer opgepakt.

Alvast bedankt voor de adviezen!

2

Re: Goede triathlons en duathlons voor beginner...

Hallo

Allereerst welkom op het forum!

Voor wedstrijden kun je kijken op www.triathlonweb.nl of www.ntbinschrijvingen.nl
hierop staan alle wedstrijden die worden georganiseerd onder toezicht van de triathlonbond.

Je kan kiezen om te beginnen met een sprint-triathlon. Als dit bevalt kan je altijd uitbreiden naar een kwart, halve, lange etc.

Succes met kiezen en de training!

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

3

Re: Goede triathlons en duathlons voor beginner...

Ok, thanks, ik ga er eens rondneuzen!

Ik was eigenlijk ook benieuwd naar echte aanraders!

4

Re: Goede triathlons en duathlons voor beginner...