1

Onderwerp: Deventertriathlon 2008 en de toekomst

Vorig jaar hebben wij de deelnemers aan dit forum gevraagd om hun mening te geven over de toekomst van de Deventer-Voorst Triathlon. Allereerst bedankt voor jullie reacties, jullie mening was doorslaggevend bij ons besluit. Wij hebben na overleg met de NTB besloten dat wij ons voor de komende jaren zullen richten op de middenafstand. De NTB heeft ons gevraagd ons kandidaat te stellen voor het NK van 2009 en 2010, wij hebben daar positief op gereageerd en inmiddels hebben wij gehoord dat wij de enigste kandidaat zijn.  Door de mogelijke komst van het NK willen wij dit jaar nog een paar punten verbeteren/aanpassen. Zo zal het fietsparcours verdubbeld worden in lengte (minder rondes dus). Het loopparcours zal ook een aanpassing kennen, er zal meer in de (oude) binnenstad van Deventer worden gelopen zodat het geen heen en weer parcours meer is en daardoor ook optisch aantrekkelijker wordt, de weg langs de ijssel blijft in het parcours maar er wordt daar slechts in één richting gelopen. Ook het finsih gebied zal verder worden aangepast, beter voor het publiek en deelnemers. Het vernieuwde aprcors zal binnekort te zien zijn op onze website. Tot slot, de inschrijving voor 2008 is inmiddels geopend, ik hoop jullie te mogen begroeten in september
Henk Klein Beekman.

2

Re: Deventertriathlon 2008 en de toekomst

Gaat de afstand ook naar 2OD (3-80-20) ivm de NK-ambities?

3

Re: Deventertriathlon 2008 en de toekomst

ik vind een heen en weer parcours juist wel erg motiverend, je kan zien hoever je nog voor/achter ligt, en anderen ook te zien lijden werkt ook goed.
publiek kan je dan ook op dezelfde plek 2x zien,
maar suc6 met de voorbereidingen, na 2 organisaties en dan een nk toegewezen krijgen, dan kan ik niets anders zeggen dan mijn complimenten.

4

Re: Deventertriathlon 2008 en de toekomst

Ben benieuwd!
Ik neem aan dat jullie nog wel een 1/8e organiseren?
Zolang het wegdek in de binnenstad een beetje goed is, is het wel een leuke loopomgeving.

De brink tot brink loop was ook erg goed georganiseerd! Ga zo door!
Groeten aan Peter, en zeg 'm maar dat we 'm binnenkort verwachten op de zwemtraining!

Jan

5 Laatst bewerkt door Cor (30-01-08 14:00:42)

Re: Deventertriathlon 2008 en de toekomst

Jammer dat ie al 2 weken na Almere is, was vorig jaar 3 weken geloof ik. Ga dan toch afwachten na Almere of ik me wel of niet inschrijf.

Maaruh om nog ff op Le Coq's vraag in te gaan, ga jullie bij het NK (of misschien de editie van 2008) over op de 2OD distance (3, 80, 20) of houden jullie de afstanden van het vorig jaar (2, 90, 21) aan?

6

Re: Deventertriathlon 2008 en de toekomst

De afstanden bij het NK blijven dezelfde als wij nu hanteren 2-90-21.
Het nieuwe loopparcours blijft voor 50% een heen en weer parcours. Natuurlijk houden wij de kwaliteit van het wegdek goed in de gaten.
De 1/8 blijft op ons programma staan.
Henk Klein Beekman

7

Re: Deventertriathlon 2008 en de toekomst

Ah. Ik was al even in verwarring. Op NTBinschrijvingen (http://www.ntbinschrijvingen.nl/kalende … g=kalender) staan andere afstanden dan op de site van Triathlon Deventer. Even dubbelcheck. De afstanden zijn 2/90/21?

8

Re: Deventertriathlon 2008 en de toekomst

De afstanden zijn 2/90/21

9

Re: Deventertriathlon 2008 en de toekomst

Is er een tijdslimiet? Heb het gevoel als ik naar de tijden kijk van vorig jaar en die vergelijk met bijvoorbeeld een 70.3 in Antwerpen of Wiesbaden dat Deventer alleen interessant is voor snelle mensen.... en dus weinig deelnemers? Of zie ik dat verkeerd? Zat vorig jaar bij 1/4 (huizen & veenendaal) rond de 2:40 en wil als het even kan niet aankomen als iedereen al weg is.... Waar gaan jullie voor? Alleen een NK of tevens één van de weinige recreatieve halve triathlons in Nederland?

triathlon is 3x leuker!

10 Laatst bewerkt door jeroen (13-04-08 08:00:02)

Re: Deventertriathlon 2008 en de toekomst

Verleden jaar heb ik als heer 14 de 1/8ste gedaan. Dit jaar ben ik als heer 15 niet meer welkom want ik moet opeens 16 zijn.

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen