1 Laatst bewerkt door Wilma (02-02-08 13:21:01)

Onderwerp: heerlijke zwemtraining gedaan

Toen ik vanmorgen opstond had ik niet zo'n zin, ik wilde me nog even lekker omdraaien, mn bedje was zo lekker warm. Maar, ik weet ook dat ik een enorme spijt krijg als ik niet naar de zwemtraining ga. Dus aankleden, boterham, thee, tas pakken en op de fiets naar het zwembad. Daar was het al gezellig druk.
Het inzwemmen ging super, de techniekoefeningen waren geweldig en vooral: het gevoel zei dat ik toch weer gelijk had gekregen: ik moet gewoon gaan zwemmen, dat is zo zalig.
Na de techniek gingen we de kern doen: 600m, eerste 500m met paddles en daarna 100m in E2, dus volle bak. Na 200m zei de trainer: Wilma: je gaat naar de snellere baan toe, jij komt hier niet aan zwemmen toe, een klein feestje in mijn hoofd!!!!!!
Daarna volgde 6x100 wissel, ik was de enige die ook netjes de vlinder zwom en kon prima bijblijven. daarna nog 10x50m bc: 25m A2 en 25m E2. hherlijk. ik kon iemand anders goed opjagen en toen zei ze: het is niet eerlijk, zij vertrekt tegelijk, maar ja mijn horloge gaf aan dat het al weer tijd was. toen toch iets later vertrokken, maar nog steeds zat ik haar flink op de huid. Heerlijk, we vochten al een beetje als in de wedstrijd. hier en daar een klein onbedoeld tikje.
O, wat is zwemmen toch fijn en wat kun je toch een heerlijk goed gevoel over jezelf krijgen als de trainer je promoveert naar een snellere baan. Er is nu nog 1 baan die nog sneller is. Volgens de trainer kan ik daar binnenkort ook wel in zwemmen. YES YES YES!!!!!!

mijn weekend kan niet meer kapot........

Wilma

Winnaars zijn een deel van de oplossing, verliezers een deel van het probleem.
Ik ben een winnaar.........

2

Re: heerlijke zwemtraining gedaan

Best herkenbaar dat er moeilijk uit komen wink . Moet wel zeggen dat ik een kern van 1700 meter, en zo intensief best veel vind of ben ik nu gek? (en een watje, omdat ik dat nooit doe)

Cesar

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

3

Re: heerlijke zwemtraining gedaan

Valt denk ik wel mee Ceasr, bij onze club hebben we regelmatig een kern van ruim 2 km in een uur. Piramidetraining 100--->500--->100, oplopend per 100 meter. En daarna nog 4x100 tempo.
Bij de weg, ff ander onderweerp, ik heb afgelopen donderdag voor het eerst in de Tongelreep gezwommen, nationaal zwemcentrum ofzo. 50 meter wedstrijdbad, 10 banen, overal 3 meter diep. Da's echt een grote bak water big_smile
In ongeveer 45 minuten 2 km duur gedaan, en niet eens ècht moe tongue