1

Onderwerp: Toekomstplannen

Sinds vorig jaar ben ik bezig met wedstrijden, eerste keer een achtse, daarna 3 keer een ¼. Ging lekker, maar ik wil meer. Dus heb ik me ten doel gesteld dat ik volgend jaar, 2009 dus, Almere wil gaan doen.
Dit jaar dus al meer wedstrijden dan vorig jaar, opschakelen naar OD, en tegen het eind van het seizoen een halve ergens doen. Verder ook in Almere de Triple Play, bij voorkeur samen met een paar leden van mijn eigen vereniging. Grote plannen, dat weet ik, vandaar dat ik zeg volgend jaar.
Maar dan zit ik natuurlijk met veel vragen, zoals:
*Hoe train je zoiets? Ik kan natuurlijk al veel info krijgen via de club, maar hoe meer info, hoe beter lijkt me.
*Hoe kom je de dag door qua energiebehoefte/eten? Ik heb al wel het voordeel dat de broer van mijn vriendin al heeft aangeboden mee te gaan als begeleider, hij doet ook aan triathlons en weet dus waar het over gaat.
*Sanitaire stops, wat zijn de mogelijkheden/voorzieningen? Plassen is als man zijnde natuurlijk makkelijk, de wereld is, indien nodig, een groot urinoir.

Met andere woorden: *help*

2

Re: Toekomstplannen

Mij lijkt gewoon wedstrijden doen en met veel mensen praten.. en vooral veel kijken hoe anderen het doen. Je kan ook in almere gaan kijken ipv de tripleplay en zo eerst zien en dan volgend jaar doen...

3

Re: Toekomstplannen

Kijk eens op www.xtri.com voor wat leuke Ironman-startersliteratuur....Pas wel op met het letterlijk nemen van alle goed bedoelde tips want voor een aantal moet je wel zo gek zijn als een deur (lees Gordo Byrn en Epic aanhangers).

4

Re: Toekomstplannen

Hallo,

Going Long, van Joe Friel is ook een goed boek als je LA-plannen hebt. Voor de rest; consequent trainen, heel blijven, soms hard trainen en wat langere avonturen doen (bijv de AmstelGold tourversie) is misschien ook wel handig.
Ohja; wel blijven nadenken. Er zijn teveel mensen die opeens bedenken dat ze De Marathon willen lopen, of De Hele Triathlon; zich het snot voor de ogen trainen, de wedstrijd nog wel halen, maar dan zo geblesseerd of 'afgestoempd' (is dit een normaal ned woord?) raken dat ze nooit weer aan de start van een wedstrijd staan.
Succes iig.
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

5

Re: Toekomstplannen

Ik ben de laatste tijd al meer bezig met langere trainingen, en probeer dit jaar iig ongeveer 1 keer per maand een halve marathon te lopen. In oktober wil ik dan in Eindhoven een hele gaan doen, dus ik heb rustig de tijd om er naartoe te trainen.
Qua zwemmen is de planning sowieso om mistens 1, en liefst 2 keer per week een duurtraining in de Tongelreep te gaan doen.
Langere afstanden fietsen zal ook geen probleem zijn, aangezien m'n vriendin ruim 100 km verderop woont. Dus zaterdag heen fietsen, en zondag of maandag terug, afhankelijk van welke ploeg ik dan heb.