1

Onderwerp: Zwemloopcircuit Zuid-West Nederland

Goedemorgen triatleten,

Het Grontmij Zwemloop Circuit in Zuid-West Nederland is inmiddels in volle gang. Er zijn tot nu toe 2 wedstrijden (Vlissingen en Kapelle) afgewerkt. Voor degenen die hier nog niet van op de hoogte zijn: er zijn bij beide wedstrijden filmopnamen gemaakt en deze zijn te bekijken op de website http://www.zeelandrunning.nl
Ik wil de beheerder van de website en maker van de filmpjes (Jos den Hollander) via deze weg complimenteren en bedanken voor dit initiatief en het goede werk! In Roosendaal en Hoogerheide, waar ik zelf ook meedoe, zal ik waarschijnlijk zelf foto's maken. Deze zal ik t.z.t. op een website publiceren. Zijn er meerdere mensen die websites hebben waar filmpjes of foto's van zwemlopen, triathlons of duathlons op staan?

Verder zou ik graag willen weten hoe het loopparcours van de zwemlopen in Roosendaal en Hoogerheide er uit zien. Iemand? En kunnen jullie mij kledingtips geven voor bij de wissel? Ik heb in Kapelle in lange traningsbroek, over mijn zwembroekje, en colltrui gelopen, maar dit had ik wel beter kunnen aanpakken denk ik...

Alvast bedankt voor de info!

Groetjes,

Martijn

2

Re: Zwemloopcircuit Zuid-West Nederland

Hoi Martijn, bedankt voor de complimenten. Over de loopparkoersen van Roosendaal en Hoogerheide: Beiden zijn heen en weer parkoersen van 2.5 km. Niets bijzonders. In Hoogerheide loop je een stukje door een woonwijk en vervolgens een stuk om het sportpark en weer terug. In Roosendaal loopt er een B weg vanaf het zwembad in westelijke richting die je 1.25 kilometer volgt en dan weer terug loopt.
Kledingtips: gewoon een skinsuit om in te zwemmen en een jasje wat je bij de wissel aantrekt lijkt me voldoende. Zorg voor elastieken veters met snelsluiters.
Succes en ik zie je in Roosendaal.

By the weg: Bergen op Zoom is ook een aardige wedstrijd. Lekker diep zwembad waardoor je een snelle tijd kan zwemmen (verminderde golfslag) en mooi (heen en weer) parkoers langs de binnenschelde.

3

Re: Zwemloopcircuit Zuid-West Nederland

Hoi Jos,

Bedankt voor de info over de loopparcoursen! Ik moet dan binnenkort ook maar eens om wat triathlonkleding (skinsuit en/of trisuit). Verder zou ik graag in Bergen op Zoom willen meedoen, maar dan heb ik helaas al andere verplichtingen.

Groetjes en tot in Roosendaal!