1

Onderwerp: RBR Dordrecht

Hallo allemaal!

Gisteren is voor mij het seizoen gestart met de Run-Bike-Run in Dordrecht. Deze wedstrijd telt mee voor de verenigingscompetitie. Dit was mijn eerste RBR ooit.

Ik vindt/vond het een mooie wedstrijd. Een ruim startveld (100 deelnemers) en in een mooie omgeving met een mooi loop en fietsparcours. En we hadden er prachtig weer bij!!

Ik was door clubleden al gewaarschuwd dat er vanaf het startschot erg hard gelopen zou worden. Inhouden en sparen voor de rest van de wedstrijd was dan ook mijn tacktiek.
Het eerste lopen ging moeizaam, erg moeizaam. Ik kwam dan ook als 1 van de laatsten in de wisselzone. Het wisselen ging goed en dan hup, op de fiets. Dit ging een stuk beter. Gelijk begonnen met drinken. Fietsen is toch meer mijn ding. Behoorlijk veel mensen ingehaald, dat gaf vertrouwen!

Na de 20K weer de wisselzone in en de loopschoenen weer aan voor de laatste loopronde. Dit ging erg lekker. Ik kon goed doorlopen en haalde nog een aantal mensen in. Ik ben erg tevreden met mijn eindtijd: 1:14:38
De komende periode komt de nadruk wat meer op het lopen te liggen. Hierdoor kan ik nog enorm verbeteren.

Volgens mij hebben nog meer mensen van het forum meegedaan. Hoe is het bij jullie gegaan?

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

2

Re: RBR Dordrecht

Leuk om te lezen dat het goed is gegaan Akky. Ik zou ook mee gedaan hebben maar ik kwam zaterdagmorgen om 7.00 uur uit de nacht na 8 achtereenvolgende nachten te hebben gewerkt. Het leek mij dus niet zo verstandig om dan een paar uur later nog naar Dordrecht te rijden. Wel jammer want ik had er veel zin in. Nu wordt Kruiningen mijn eerste wedstrijd van dit jaar als ik de halve marathon van Sluis en de marathon van Rotterdam even niet meereken... Jos heb ik bij deze wedstrijd in Dordrecht al ergens op een foto gezien met zijn gele racemonster...

Tot u sprak,
Drs5je

"Bis vincit qui se vincit."

3

Re: RBR Dordrecht

Hoi, dit was mijn derde deelname aan deze leuke wedstrijd en wederom sneller dan vorig jaar. Nu zelfs 2 minuten dankzij beter materiaal. Door de zwakke wind en de relatief hoge temperatuur ging het fietsen redelijk goed.  Jammer dat die foto onscherp was :-(
Organisatie, top georganiseerd. Die lokatie behouden! Er kunnen nog makkelijk 50 man bij.